Din hakkında öğrenme modeli olarak uluslararası bakalorya dünya dinleri (world relıgıons) dersi
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ankara Üniversitesi
Abstract
Eğitim, sürekli iyileştirme ve gelişim ilkeleri çerçevesinde, öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek ve eğitim programlarını daha etkin bir biçimde yapılandırmak amacıyla kritik bir işlev üstlenir. "Eğitim" sözcüğü, Latince kökenli olup "educare" ve "educere" terimlerinden türemiştir. "Educare," bireyi belirli bir beceriyle donatmak için talim ettirme anlamına gelir ve çoğunlukla belirli bir iş veya mesleğe yönelik eğitim süreçlerini ifade eder. Buna karşılık, "educere" kelimesi dışarıya çıkarmak veya ileriye götürmek anlamını taşır ve öğrencilerin yalnızca dünyayı keşfetmelerine değil, aynı zamanda kendilerini tanımalarına olanak sağlayan, kişisel değerlere dayalı, özerklik kazandıran bir eğitim yaklaşımını ifade eder. Educere yaklaşımının benimsenmesi, eğitimin temel amacını belirli uzmanlık alanlarında profesyoneller yetiştirmekten çok, bireylerde kişisel özerklik kazandırmaya dönüştürecektir. Böylelikle, bağımsız kararlar alabilen ve değişen koşullara uyum sağlayabilen bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Description
Keywords
Din eğitimi, Uluslararası bakalorya, Dünya dinleri