Din hakkında öğrenme modeli olarak uluslararası bakalorya dünya dinleri (world relıgıons) dersi

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Ankara Üniversitesi

Abstract

Eğitim, sürekli iyileştirme ve gelişim ilkeleri çerçevesinde, öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek ve eğitim programlarını daha etkin bir biçimde yapılandırmak amacıyla kritik bir işlev üstlenir. "Eğitim" sözcüğü, Latince kökenli olup "educare" ve "educere" terimlerinden türemiştir. "Educare," bireyi belirli bir beceriyle donatmak için talim ettirme anlamına gelir ve çoğunlukla belirli bir iş veya mesleğe yönelik eğitim süreçlerini ifade eder. Buna karşılık, "educere" kelimesi dışarıya çıkarmak veya ileriye götürmek anlamını taşır ve öğrencilerin yalnızca dünyayı keşfetmelerine değil, aynı zamanda kendilerini tanımalarına olanak sağlayan, kişisel değerlere dayalı, özerklik kazandıran bir eğitim yaklaşımını ifade eder. Educere yaklaşımının benimsenmesi, eğitimin temel amacını belirli uzmanlık alanlarında profesyoneller yetiştirmekten çok, bireylerde kişisel özerklik kazandırmaya dönüştürecektir. Böylelikle, bağımsız kararlar alabilen ve değişen koşullara uyum sağlayabilen bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Description

Keywords

Din eğitimi, Uluslararası bakalorya, Dünya dinleri

Citation