Americanisation of popular culture during the Democrat Party era: The case of women's magazines
No Thumbnail Available
Date
2024
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ankara Üniversitesi
Abstract
Demokrat Parti, küresel çaplı fiziki savaştan kültürel savaşa geçişin yaşandığı ve iki kutuplu küresel güç yapısının temellerinin atıldığı bir dönemde iktidara gelmiştir. Türkiye bu iki dünya görüşü arasında süregelen mücadeleye dahil olmuş; Amerika Birleşik Devletleri başta olmak üzere, Batı bloğunun etki sahasında varlık gösteren bir ülke halini almıştır. Batı ile etkileşim siyasi ve ekonomik düzlemlere önemli değişimler getirmiş; iç ve dış politikaların Batılılığın yeni referansı olarak görülen ABD ekseninde şekillenmesinde başat bir rol oynamıştır. Sosyokültürel pratikler de bu etkileşimden nasibini almıştır. Söz konusu çalışma, Demokrat Parti'nin Amerikan zihniyetiyle örtüşen popülist siyasi ideolojisinin ABD'nin sosyokültürel unsurlar üzerindeki nüfuzunu artırmış olabileceği varsayımından hareketle, siyasi ideoloji değişimine eşlik eden kültürel içerik değişimlerini popüler kültürün bir ürünü olan kadın dergileri üzerinden tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tez çalışmasında dönem odaklı, karşılaştırmalı bir yaklaşım benimsenmiş ve özetleyici içerik analizi kullanılmıştır. Analiz, kadın dergilerinin Amerikanlaşma sürecini kolaylaştıran bir kanal işlevi gördüğünü ve çeşitli reklamlar aracılığıyla Amerikan yaşam tarzını teşvik ettiğini ortaya koymuştur. Siyasi iklimde olduğu gibi, kültürel hayatta da on yıl boyunca sabit ve kesintisiz bir seyir gözlenmemiştir. Hükümetin yıllar içinde değişen tutumu ve ABD ile etkileşimleri, reklamların niteliğini ve hacmini önemli ölçüde etkilemiştir. Anahtar Kelimeler: Amerikanlaşma, Demokrat Parti, Muhafazakâr Modernleşme, Popüler Kültür, Soğuk Savaş
The Democrat Party came into power during a period of transition from a physical to a cultural war on a global scale, resulting in the establishment of a bipolar global power structure. Türkiye was also involved in the conflict between these two worldviews and became a country under the Western, specifically American, sphere of influence. This interaction had a significant impact on the political and economic spheres, leading to the formulation of policies in favour of the United States, which was considered the new ideal for Westernisation. Sociocultural practices were not immune to this interaction, either. Assuming that the Democrat Party's intrinsic populist political ideology, which aligns with the American mindset, may have accelerated the US' influence on sociocultural elements, I have carried out this study to track the deviations in cultural materials that accompanied the political ideology shift through women's magazines, a product of popular culture. I have adopted a comparative, period-specific approach in my thesis, utilising summative content analysis. This analysis has revealed that women's magazines functioned as a conduit that facilitated the process of Americanisation and promoted the American way of life through a diverse range of advertisements. The cultural atmosphere, much like the political climate, did not follow a constant and uninterrupted path over the course of ten years. The government's evolving position over time and its relations with the US have significantly influenced the nature and extent of advertising. Keywords: Americanisation, Cold War, Conservative Modernisation, Democrat Party, Popular Culture
Description
Keywords
Amerikanlaşma, Demokrat Parti, Muhafazakâr Modernleşme, Popüler Kültür, Soğuk Savaş