Cilt:02 Sayı:09 (2016)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:02 Sayı:09 (2016) by Title
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Bir Bankanın Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi(Ankara Üniversitesi Beypazarı Meslek Yüksekokulu, 2016-07-17) Toktaş, Pelin; Gül, Burçin; Other; OtherServis sektöründe hizmet veren firmaların başarısını etkileyen en önemli faktörlerden birisi servis kalitesidir. Hizmet soyut bir kavram olması hizmet kalitesinin kontrol edilmesi ve değerlendirilmesinde problemlere neden olmaktadır. Literatürde hizmet kalitesinin ölçülmesi ile ilgili birçok yöntem geliştirilmiştir. Araştırmacıların birçoğu, müşterilerin hizmet algıları ve beklentileri arasındaki farkı belirleyebilmek için SERVQUAL metodunu tercih etmektedirler. Bu çalışmada, Ankara’da faaliyet gösteren X Bank’ın iki şubesinin hizmet kalitelerinin SERVQUAL metodu kullanılarak ölçülerek birbiriyle kıyaslanmıştır. Sonuçta X Bank’ın hizmet kalitesini artırabilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur.Item Parametrik Olmayan Regresyon Analizi: Faiz oranı, Enflasyon ve Döviz Kuru Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Örneği(, Ankara Üniversitesi Beypazarı Meslek Yüksekokulu, 2016-07-17) Ekinci, Elmas Burcu Mamak; Other; OtherDeğişkenler arasındaki ilişkinin modellemesi ve incelemesi için kullanılan istatistiksel yönteme regresyon analizi denir. Diğer istatistiksel yöntemlerde olduğu gibi regresyon analizi de parametrik ve parametrik olmayan yöntemler olarak incelenebilir. Parametrik yöntemlerin kullanımı güçlü varsayımlar gerektirirken, parametrik olmayan yöntemlerde bu varsayımlar gerekli değildir. Bu çalışmada modelden bağımsız bir yöntem olan parametrik olmayan regresyon analizinden bahsedilmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünde faiz oranındaki değişimler, döviz kuru ve tüketici fiyat endeksi (TÜFE) ile açıklanmaya çalışılmıştır. Parametrik ve parametrik olmayan yöntemler karşılaştırılmış, parametrik olmayan regresyon analizi ile elde edilen modelin daha iyi olduğu görülmüştür. Ocak 2010-Ekim 2015 dönemini kapsayan aylık veri kullanılmıştır. Analizlerde R programlama dili kullanılmıştır.Item Sıralı Küme Örneklemesi Yöntemiyle Yığın Parametrelerinin Tahmini: Sigortacılıkta Bir Uygulama(Ankara Üniversitesi Beypazarı Meslek Yüksekokulu, 2017-07-17) Akbulut, Mustafa Cumhur; Bankacılık ve Sigortacılık; Beypazarı Meslek YüksekokuluBu çalışmada, Sıralı Küme Örneklemesi (SKÖ) yöntemiyle yığın ortalamasının ve yığın varyansının tahmini ele alınmıştır. SKÖ yönteminin bir uygulaması sigortacılık alanından veriler ile gösterilmiştir. SKÖ, Basit Rastgele Örnekleme (BRÖ)’ ye göre daha etkin bir yöntemdir. Bu durum gerçek verilerle yapılan simülasyon çalışması ile deneysel olarak araştırılmıştır. Simülasyon sonuçlarına göre SKÖ yönteminin yığın ortalamasını tahminde BRÖ yönteminden daha etkin olduğu gözlenmiştir. Yığın varyansının tahmininde ise S2M, S2stokes ve S2BRÖ ‘den daha iyi sonuçlar vermiştir.