İlef Dergisi
Permanent URI for this community
Browse
Browsing İlef Dergisi by Subject "Annelik"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Annelik-Cinsellik-Beden: Masters Of Sex Dizisi Üzerinden 1950’ler Amerikası Kadınlık Hallerine Bakış(Ankara Üniversitesi, 2014-12-01) Barutçu, Atilla; İletişim Fakültesi2013 yılında başlayan ve on iki bölümlük ilk sezonunu geride bırakan medikal drama türündeki Masters of Sex dizisi, “Masters ve Johnson Cinsellik Araştırması”nı gözler önüne sermesinin yanı sıra William H. Masters ve Virginia E. Johnson’ın hayatının ayrıntılarını göstermesi açısından da ilgi çekici bir yapım olmuştur. Dizinin temel kaygısı zor koşullar altından gerçekleştirilen bu cinsellik araştırmasının detaylarını iletmek olsa da dizinin arka planında dönen kadınlık hikâyeleri o dönemin kadınları hakkında önemli ipuçları verir. Bu yazı Masters of Sex dizisi üzerinden 1950’ler Amerikasının kadınlık hallerine odaklanmaktadır. Bu amaçla dizinin dört kadın karakteri esas alınmıştır: Daha iyi ve mutlu bir hayat için çocuk yapmaya kendini adamış Libby Masters, kocasının eşcinselliği nedeniyle cinselliği tatmakta geç kalmış Margaret Scully, kadınlığının hiçbir şekilde doktorluğunun ve çalışmalarının önüne geçmemesi için maskülen davranan Lillian DePaul ve her şeyin ötesinde özgür ruhuyla diğer karakterleri geride bırakan iki çocuklu bekâr anne Virginia Johnson. Yazı, 1950’ler Amerikasında yaşayan bu kadın karakterlerin günümüz medyası aracılığıyla sunumunu ele almakta ve bu karakterleri annelik, cinsellik ve beden konuları üzerinden feminist bakış açısıyla incelemeye çalışmaktadırItem Reklamların Eskimeyen Yüzü “Muhteşem Annelik”: Anneler Günü Reklamları Örneği(Ankara Üniversitesi, 2014-12-01) Bal, Sevil; İletişim FakültesiFeminist eleştirel teori, geçtiğimiz yüzyılda ağırlık kazanan feminist medya çalışmaları düzleminde, kadınlık durumunun medya kurumu ve medya metinlerindeki temsil konularına yönelik çalışmalar gerçekleştirmektedir. Kuşkusuz bu çalışmalarda ve söz konusu metinlerde, kadınlık durumunun “annelik” miti ile biçimlendiği toplumsal cinsiyet rolleri ve kalıp yargılarına yönelik vurgular da söz konusudur. Annelik durumunun, gündelik yaşamda kanıksanmış toplumsal cinsiyet pratikleriyle biçimlenmesi, bu pratiklere ilişkin toplumsal kodların sembolik düzlemde yeniden üretimi ve anneliğin bir tüketim metası olarak dolaşıma sokulması bağlamında anlam kazanmaktadır. Bu bakımdan, medya kurumu ve metinleri, annelik mitinin üretimi ve yeniden üretimi sürecinde ele alınması gereken temel bir dinamik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada internet reklamlarında annelik mitinin söylemsel olarak nasıl kurulduğunu göstermek amacıyla anneler günü kampanyalarında anneliğin hangi vurgularla temsil edildiği ve toplumsal cinsiyet rollerinin nasıl meşrulaştırılarak yeniden üretildiği ele alınmaktadır