Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Tuncel, Semiyha"

Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Ankara ili merkez ilçelerinde öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerinin spora yönelmelerini etkileyen etmenlerin CHAID analizi ile incelenmesi
    (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017) Görmez, Ayşe; Tuncel, Semiyha; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
    Bireylerin özellikle ergenlik dönemlerinde karşılaşabileceği kötü alışkanlık eğilimlerinin tehlikeli boyutlara dönüşmeden atlatılabilmesinde sporun oldukça önemli bir yeri vardır. Bu önemden hareketle araştırmada orta öğretimde okuyan öğrencilerin spora yönelmelerinde etkili olan önemli değişkenlerin CHAID analizi ile belirlenmesi ve öğrencileri spora yönelten etmenlerin ele alınıp değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, 2013-2014 öğretim yılı güz döneminde Ankara ili sınırları içinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez ilçelerinde öğrenim gören toplam 11002 öğrenciden, ilçelerin oransal olarak seçilmesi ve basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle dağıtılarak belirlenen toplam 2000 lise öğrencisi katılmıştır. Verilerin, spora yönelmeyi etkileyen etmenler de dikkate alınarak 19 soruluk bir anketten derlenmesiyle yapılan analizde istatistik paket programı kullanılmıştır. Analiz sonucunda karar ağacı biçiminde 6 dallanma ve 15 düğüm elde edilmiştir. Birinci dallanmada spor yapmayı etkileyen en önemli amacın yapılan sporun düzeyi ve kategorileri olduğu görülmüştür. Yapılan spor düzeyi değişkeni kategorilerinden "amatör lisanslı sporcuyum" kategorisini en iyi açıklayan değişken ise spor yapıldığındaki ruhsal durum değişkeni olarak modelin ikinci dallanmasını oluşturmuştur. Yapılan spor düzeyi değişkeni kategorilerinden "sporcu değilim sadece düzenli olarak spor yapıyorum" kategorisini en iyi açıklayan değişken olarak çıkan spor yaptıktan sonraki his değişkeni ise modelin üçüncü dallanması olmuştur. Yapılan spor düzeyi değişkeni kategorilerinden "düzenli olmasa da spor yapıyorum" kategorisini en iyi açıklayan değişken cinsiyet değişkeni ise modelin dördüncü dallanmasında yer almıştır. Modelin beşinci dallanmasını yapılan spor düzeyi değişkeni kategorilerinden "profesyonel sporcuyum, milli sporcuyum" kategorisini en iyi açıklayan değişken spor yapıldığındaki ruhsal durum değişkenidir. Analizin altıncı dallanmasını yapılan spor düzeyi değişkeni kategorilerinden "düzenli olmasa da spor yapıyorum" kategorisini en iyi açıklayan değişken olan cinsiyet değişkenine ait kadın kategorisini açıklayan spor yapma sıklığı değişkeninin olduğu gözlemlenmiştir.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Beden eğitimi ve spor derslerinde verilen değerler eğitiminin öğrencilerin olumlu sosyal davranış düzeylerine etkisinin incelenmesi
    (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018) Aköz, Tuğçe; Tuncel, Semiyha; Eğitim Bilimleri Fakültesi
    Çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor derslerinde verilen değerler eğitiminin öğrencilerin olumlu sosyal davranış düzeylerine etkisinin incelenmesidir. Bu bağlamda spor ve spora katılımın değerler eğitimi için yeni araçlar olarak görülmesi bu çalışmanın önemini vurgulamaktadır. Çalışmanın grubunu, özel bir ortaokulun 7.sınıf öğrencilerinden seçilmiş 20 kişilik öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubuna Carlo ve Randall (2003) tarafından geliştirilen Olumlu Sosyal Davranış Eğilimi Ölçeği (O.S.D.E.Ö) 10 haftalık eğitim öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır. Çalışma sonunda ölçeğin kamusal, duygusal, acil, itaatkâr alt boyutları için olasılık değerleri 0,05'ten küçük olduğu görülmektedir. Buna göre, bu alt boyutlariçin beden eğitimi ve spor derslerinde verilen değerler eğitimi öncesi ve sonrası öğrencilerin olumlu sosyal davranış düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğuna karar verilir ve bu alt boyutlar için değerler eğitimi dersinin öğrencilerin olumlu sosyal davranış düzeyleri üzerinde bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılır. Bu ifadeler dışında özgeci ve gizli alt boyutları için değerler eğitiminin öğrenciler üzerinde olumlu etkisi olmadığı görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Değerler Eğitimi, Beden Eğitimi, Olumlu Sosyal Davranışlar The aim of this study was to investigate the effect of values education given in physical education and sports courses on students' positive social behavior levels. In this context, sports and sport participation as new tools for values education emphasizes the importance of this study.The study group consisted of 20 students selected from 7th grade students of a private secondary school.The Positive Social Behavior Trend Scale (P.S.B.T.S) developed by Carlo and Randall (2003) was applied to the study group before and after 10 weeks of education. At the end of the study, the probability values for the public, emotional, emergency and obedient sub-dimensions of the scale were found to be less than 0.05. Accordingly, it was decided that there was a significant difference between the positive social behavior levels of the students before and after the values education given in the Physical Education and Sports courses. Apart from these statements, it was seen that values education for altruistic and hidden sub-dimensions has no positive effect on students. Keywords: Values Education, Physical Education, Positive Social Behaviors
  • No Thumbnail Available
    Item
    Beden eğitimi ve spor derslerinde verilen değerler eğitiminin öğrencilerin olumlu sosyal davranış düzeylerine etkisinin incelenmesi
    (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018) Aköz, Tuğçe; Tuncel, Semiyha; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
    The aim of this study was to investigate the effect of values education given in physical education and sports courses on students' positive social behavior levels. In this context, sports and sport participation as new tools for values education emphasizes the importance of this study.The study group consisted of 20 students selected from 7th grade students of a private secondary school.The Positive Social Behavior Trend Scale (P.S.B.T.S) developed by Carlo and Randall (2003) was applied to the study group before and after 10 weeks of education. At the end of the study, the probability values for the public, emotional, emergency and obedient sub-dimensions of the scale were found to be less than 0.05. Accordingly, it was decided that there was a significant difference between the positive social behavior levels of the students before and after the values education given in the Physical Education and Sports courses. Apart from these statements, it was seen that values education for altruistic and hidden sub-dimensions has no positive effect on students.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Bedensel engelli spor kulüplerinde görev yapan antrenörlerin, antrenörlük mesleki etik ilkelere uyma düzeylerinin belirlenmesi
    (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017) Çeviker, Abdulkerim; Tuncel, Semiyha; Other
    Bu çalışmanın amacı bedensel engelli spor kulüplerinde görev yapan antrenörlerin mesleki etik ilkelere uyma düzeylerinin sporcu görüşlerine dayanılarak belirlenmesidir. Çalışmanın Spor Genel Müdürlüğü verilerine göre evreni toplam 930 sporcudan oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemini (n=617) sporcu oluşturmuştur. Ölçme aracı olarak Tuncel ve Büyüköztürk (2009) tarafından geliştirilen ''antrenörlük meslek etiği ölçeği''kullanılmıştır. Ölçek saygı alt ölçeğinde 13 soru ve sorumluluk alt ölçeğinde 21 soru ve toplam 34 sorudan oluşmaktadır. Verilerin analiz edilmesinde bilgisayar destekli veri çözümleme programı kullanılmıştır. Çalışmaya katılan engelli sporcuların sosyo-demografik özellikler bakımından antrenörlerinin etik ilkelere uyma düzeyleri hakkındaki görüşleri arasındaki farklılığı test etmek için t testi, Kruskal-Wallis testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Uygulanan parametrik olmayan testlerde, merkezi limit kuramı gereğince örnek çapı büyük olduğu için Mann-Whitney U testi için Z dağılımı istatistiği, Kruskal-Wallis testi için Ki-Kare dağılımı istatistiği alınmıştır. Araştıma sonucunda bedensel engelli sporcuların antrenörlerini, mesleki etik ilkelere saygı alt ölçeğinde ( x ̅= 3,66 ), sorumluluk alt ölçeğinde ( x ̅= 3,96 ) ve ölçek genelinde ( x ̅= 3,84 ) ortalama ile ''kısmen yüksek'' düzeyde mesleki etik ilkelere yüksek düzeyde uyduklarını, bedensel engelli spor kulüplerinde görev yapan antrenörlerin mesleki etik ilkelere uydukları sonucuna ulaşılmıştır.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Ebeveynlerin ders dışı sportif etkinliklere olan bakış açılarının belirlenmesi
    (Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, 2020) Durmuş, Durukan; Tuncel, Semiyha; Eğitim Bilimleri Fakültesi
    Bu araştırmada, ders dışı sportif etkinliklere yönelik ebeveynlerin tutumları incelenmiştir. Ebeveynlerin bu etkinliklere yönelik tutumlarının yönü (olumlu ya da olumsuz) çocuklarının bu etkinliklere katılımları ve devamlılıkları açısından önem taşımaktadır. Araştırma betimsel bir çalışmadır ve betimsel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Ülke genelinde kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen, çocuklarını ders dışı sportif etkinlik olarak tenis branşına yönlendiren 292 ebeveyn gönüllülük esas alınarak çalışmaya dâhil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak, Yılmaz ve Güven (2015) tarafından geliştirilen "Ders Dışı Sportif Etkinliklere Yönelik Ebeveyn Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21 istatistik paket programı kullanılmıştır. Anket verilerinin çözümlenmesi evresinde istatistiksel yöntem olarak t-testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde ebeveyn tutumlarının; yaş, öğrenim durumu, gelir durumu, spor yapma durumu, çocukların öğrenim durumu ve okul türü değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar içerdiği saptanmıştır. Sonuç olarak ebeveynlerin ders dışı sportif etkinliklere yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. In this research, the attitudes of parents towards extracurricular sport activities were investigated. The attitudes of parents towards these activities (positive or negative) are very important in terms of supporting the attendance and continuity of children to these activities. The research is a descriptive study and a general survey model is used as a descriptive research method. Selected by convenience sampling method across the country, 292 parents who send their children to tennis as a extracurricular sport activity voluntarily included. As a data collection tool, "Parent Attitude Scale towards Extracurricular Sport Activities" developed by Yılmaz and Güven (2015) were used. SPSS 21 statistic package program was used for data analysis. In the analysis of survey data from the quantitative phase of the research, t-test, analysis of variance (ANOVA), and Pearson's correlation test were used as statistical methods. When the findings of the study were examined, it has been determined that; there are statistically significant differences in these attitudes of parent's according to the variables of age, education level, income level, sports status, educational status of children and school type. In conclusion it has been determined that the attitude level of the parents towards extracurricular sports activities were high.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Ebeveynlerin ders dışı sportif etkinliklere olan bakış açılarının belirlenmesi
    (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020) Durmuş, Durukan; Tuncel, Semiyha; Other
    In this research, the attitudes of parents towards extracurricular sport activities were investigated. The attitudes of parents towards these activities (positive or negative) are very important in terms of supporting the attendance and continuity of children to these activities. The research is a descriptive study and a general survey model is used as a descriptive research method. Selected by convenience sampling method across the country, 292 parents who send their children to tennis as a extracurricular sport activity voluntarily included. As a data collection tool, "Parent Attitude Scale towards Extracurricular Sport Activities" developed by Yılmaz and Güven (2015) were used. SPSS 21 statistic package program was used for data analysis. In the analysis of survey data from the quantitative phase of the research, t-test, analysis of variance (ANOVA), and Pearson's correlation test were used as statistical methods. When the findings of the study were examined, it has been determined that; there are statistically significant differences in these attitudes of parent's according to the variables of age, education level, income level, sports status, educational status of children and school type. In conclusion it has been determined that the attitude level of the parents towards extracurricular sports activities were high.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Farkındalık temelli beden eğitimi derslerinin ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin bilinçli farkındalık ile duygusal ve psikolojik iyi oluş düzeyleri üzerine etkisi
    (Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı : Spor Eğitimi Bilim Dalı, 2021) Alpay, Merve Rumeysa; Tuncel, Semiyha; Eğitim Bilimleri Fakültesi
    Bu araştırmada mindfulness (farkındalık) temelli beden eğitimi derslerinin ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin bilinçli farkındalık ile duygusal ve psikolojik iyi oluş düzeyleri üzerine etkileri incelenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 güz döneminde Niğde ilinde bulunan ODTÜ Geliştirme Vakfı Okul'unun 3. ve 4. sınıfında öğrenim görmekte olan 30 öğrenci oluşturmuştur. 15 öğrenci deney grubunu 15 öğrenci de kontrol grubunu oluşturacak şekilde basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak düzenlenmiştir. Araştırma, kontrol gruplu ön test-son test modelinin kullanıldığı tam deneysel bir çalışmadır. Deney grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen beden eğitimi derslerinde mindfulness (farkındalık) uygulamalarını kullanabilmeleri için mindfulness (farkındalık) yaklaşımı temel alınarak 8 haftalık bir program uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak BAU Çocuklar İçin Mindfulness Ölçeği ve Stirling Çocuklar İçin Duygusal ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan normallik analizleri sonucunda, verilerin normal dağılmadığı saptanarak non-parametrik testler kullanılmasına karar verilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının ön test- son test puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını analiz etmek için Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Deney grubunun ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını gözlemlemek için Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Sonuç olarak 8 haftalık mindfulness (farkındalık) temelli beden eğitimi derslerinin ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin bilinçli farkındalık ile duygusal ve psikolojik iyi oluşları üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir. Deney grubu öğrencilerinin BAU çocuklar için mindfulness ölçeği tutum alt boyutuna ilişkin son test puan ortalamaları (x̄= 24,40), farkındalık alt boyutuna ilişkin son test ortalama puanları (x̄= 19,33), Stirling çocuklar için duygusal ve psikolojik iyi oluş ölçeğinden aldıkları son test puan ortalamaları (x̄= 51,27) olarak bulunmuştur. The purpose of this study was examine effects of mindfulness based physical education lessons on primary 3rd and 4th grade students' mindfulness, emotional and psychological well being levels. The study group of this research consisted of 30 students (15 students in the experimental group and 15 students in control group) who are studying in the 3rd and 4th grades of an primary school in Niğde in 2020-2021 fall semester. The research is an experimental study using the pretest-post-test model with control group. The mindfulness-based education program designed by the researcher used in physical education lessons was applied to the experimental group for 8 weeks. In this study BAU mindfulness Scale for Children and Stirling Emotional and psychological well-being scale for children were used as data collection instruments. Quantitative data were analyzed by using Statistical Package for the Social Sciences. The Mann-Whitney U test was used to analyze whether there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental and control groups. The Wilcoxon Signed Ranks test was used to observe whether there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental group. As a result, it was determined that 8 week mindfulness based physical education lessons have not a significant effect on mindfulness, emotional and psychological well-being of primary school 3rd and 4th grade students. Post-test mean scores of the experimental group students on the BAU mindfulness scale for children attitude sub-dimension (x̄ = 24,40), post-test mean scores for the awareness sub-dimension (x̄ = 19,33), The post-test mean scores they got from the Stirling children's emotional and psychological well-being scale were found to be (x̄ = 51.27).
  • No Thumbnail Available
    Item
    Farkındalık temelli beden eğitimi derslerinin ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin bilinçli farkındalık ile duygusal ve psikolojik iyi oluş düzeyleri üzerine etkisi
    (Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021) Alpay, Merve Rumeysa; Tuncel, Semiyha; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
    The purpose of this study was examine effects of mindfulness based physical education lessons on primary 3rd and 4th grade students' mindfulness, emotional and psychological well being levels. The study group of this research consisted of 30 students (15 students in the experimental group and 15 students in control group) who are studying in the 3rd and 4th grades of an primary school in Niğde in 2020-2021 fall semester. The research is an experimental study using the pretest-post-test model with control group. The mindfulness-based education program designed by the researcher used in physical education lessons was applied to the experimental group for 8 weeks. In this study BAU mindfulness Scale for Children and Stirling Emotional and psychological well-being scale for children were used as data collection instruments. Quantitative data were analyzed by using Statistical Package for the Social Sciences. The Mann-Whitney U test was used to analyze whether there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental and control groups. The Wilcoxon Signed Ranks test was used to observe whether there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental group. As a result, it was determined that 8 week mindfulness based physical education lessons have not a significant effect on mindfulness, emotional and psychological well-being of primary school 3rd and 4th grade students. Post-test mean scores of the experimental group students on the BAU mindfulness scale for children attitude sub-dimension (x̄ = 24,40), post-test mean scores for the awareness sub-dimension (x̄ = 19,33), The post-test mean scores they got from the Stirling children's emotional and psychological well-being scale were found to be (x̄ = 51.27).
  • No Thumbnail Available
    Item
    Spor Bilimleri Fakültelerinde eğitim gören öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin fikirlerinin incelenmesi
    (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017) Üner, Umut; Tuncel, Semiyha; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
  • No Thumbnail Available
    Item
    Spor etiği
    (Adalet Yayınevi, 2014) Tuncel, Semiyha; Ankara Üniversitesi- Spor Bilimleri Fakültesi
  • No Thumbnail Available
    Item
    Türkiye'deki kayak tesislerinin güvenliği
    (Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016) Sarışenoğlu, Serpil; Tuncel, Semiyha; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
    Bu çalışmanın amacı; Türkiye'deki kayak tesislerinin güvenliğine ilişkin katılımcı görüşlerinin tespitidir. Çalışmanın örneklem grubunda 252 antrenör(%49,4), 80 milli takım sporcusu(%15,7) ve 178 tesis sorumlusu (% 34,9) toplamda 510 kişi yer almıştır. Bu örneklemdeki katılımcıların 322'si erkek (%63.1), 188'i kadın (%36,9) katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı olarak Mızrak(2011) tarafından geliştirilen "Kayak Alanlarının Güvenliği Ölçeği" kullanılmıştır. KAGÖ ölçeği (1) kayak merkezi, (2) pistler, (3) personel ve (4) mekanik tesisler gibi 4 alt boyuttan ve 23 maddeden oluşmaktadır. Katılımcılar ölçekte yer alan maddeleri (1), Hiç Katılmıyorum ve Tamamen Katılıyorum (5) şeklindeki 5'li Likert tipi ölçek üzerinden değerlendirmişlerdir. Araştırmada Kayak Alanları Güvenliği Ölçeğinin güvenilirlik katsayısı 0,928 olarak çok yüksek bulunmuştur. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma) kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Tek yönlü (One way) Anova testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında, %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları, "Kayak Alanlarının Güvenliği Ölçeğin"'in alt boyutları puanları "cinsiyet, kayak branşı ve yaş " değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar ortaya koymuştur. Erkek katılımcıların kadın katılımcılardan, kayak branşı alp ve kayak kros olanların kayak branşı snowboard olanlardan, yaşı 32-38 ve 53 ve üzeri olan katılımcıların yaşı 18-24 olan katılımcılardan, yaşı 46-52 olan katılımcıların yaşı 18-24 ve 25-31 olan katılımcılardan kayak alanlarının güvenliğine ilişkin puanlarının yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak,"pist yeterliliği" başta olmak üzere "personel yeterliliği", "mekanik tesisler yeterliliği" ve "kayak merkezlerinin yeterliliği" kayak alanlarının güvenliğine etken olan en önemli faktörler arasında yer aldığı saptanmıştır. Bu dört alt boyutun ortalamalarının 2,985 - 3,284 aralığında orta düzeyde olduğu, yani katılımcıların kayak alanlarını orta düzeyde güvenli bulduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Güvenlik, Kayak Alanları, Kayak Merkezleri, Kış sporları

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement