Cilt:17 Sayı:04 (2019)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:17 Sayı:04 (2019) by Author "Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Kırmızı pancar suyu yoluyla nitrat tüketiminin fizyolojik performans ve sağlık üzerine etkileri(Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 2019) Akça, Fırat; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği; Spor Bilimleri Fakültesi: Son yıllarda aktif kaslara oksijen taşınmasını artırmaya yönelik beslenme uygulamalarından yüksek nitrat içeriği dolayısı ile kırmızı pancar suyu ön plana çıkarak spor beslenmesinde popülerliğini arttırmaya başlamıştır. Literatürdeki çalışmalar kırmızı pancar suyu tüketiminin çeşitli spor dallarında performansı arttırdığını ve genel toplum sağlığını iyileştirmeye yönelik de faydalarının olabileceğini göstermektedir. Bu çalışmanın amacı kırmızı pancar suyu tüketiminin sportif performans ve sağlığın iyileştirilmesi üzerine etkilerini ortaya koymak ve olası etki mekanizmalarını açıklamaktır.Item Profesyonel futbolcularda hedef yöneliminin motivasyonel yönelim üzerine etkisi(Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 2019) Bayar, Perican; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği; Spor Bilimleri FakültesiBu araştırmanın amacı, profesyonel futbolcuların hedef yönelimlerinin motivasyonel yönelimlerini nasıl etkilediğini incelemektir. Araştırmaya 121 (Xyaş= 23.6± 3.6 yıl) profesyonel futbolcu katılmıştır. Katılımcıların hedef yönelimlerini belirlemek için Toros (2001) tarafından Türk popülasyonuna uyarlanan ‘‘Sporda Görev ve Ego Yönelimi Ölçeği (SGYÖ)’’, motivasyonel yönelimlerini belirlemek için ise Kazak (2001) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ‘‘Sporda Güdülenme Ölçeği (SGÖ)’’ kullanılmıştır. Verilerin analizi için İlk aşamada katılımcıların SGYÖ’den aldıkları puanlara göre 4 grup oluşturulmuştur: Yüksek ego- Düşük görev, Düşük egoYüksek görev, Yüksek ego-Yüksek görev ve Düşük ego-Düşük görev. Sonrasında 4 (Grup) x 3 (içsel, dışsal, amotivasyon) One Way ANOVA’dan faydalanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre Düşük Ego-Yüksek Görev yönelimli sporcular, Yüksek Ego-Düşük Görev yönelimli sporculara göre içsel motivasyon alt boyutundan anlamlı düzeyde daha yüksek puan almışlardır (p<0.05). Grupların Amotivasyon alt boyutundan aldıkları puanlar incelendiğinde Düşük Ego-Yüksek Görev yönelimi grubu puanları, Düşük Ego-Düşük Görev ve Yüksek EgoYüksek Görev yönelimi gruplarından anlamlı düzeyde daha düşüktür (p<0.05). Bu Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, Yüksek Görev-Düşük Ego yönelimli futbolcuların Düşük Görev-Yüksek Ego yönelimlilere göre daha fazla içsel motivasyona sahip olduğu söylenebilir. Bu durum literatürde yer alan birçok çalışma ile paralellik göstermektedir (Ryan ve Deci, 2007; van de Pol ve ark., 2012). Daha başarılı sporcuların yetişmesine katkı sağlamadaki kritik önemi göz önüne alındığında içsel motivasyonu ve görev yönelimini arttırmaya yönelik çalışmaların arttırılması önerilmektedir.Item Spor eğitim modeliyle işlenen futbol etkinliğinde mavi kart uygulaması: öğretmen ve öğrenci görüşleri(Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 2019) Gündüz, Nevin; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği; Spor Bilimleri Fakültesi: Bu araştırmanın amacı, spor eğitim modeliyle işlenen futbol etkinliğinde mavi kart uygulamasının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırma öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayalı nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara Özel Keçiören Hatem Orta Okulunda seçmeli beden eğitimi dersine giren tüm öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Beden Eğitimi dersi kapsamında futbol branşına yönelik Mavi Kart uygulamasına katılan 6/A ve 7/A sınıfından 8’i kız 19’u erkek olmak üzere toplamda 27 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Spor Eğitim modeliyle işlenen futbol etkinliği toplam 10 hafta sürmüştür. Uygulama sonunda görüşmeye gönüllü olarak katılmak isteyen öğrencilerden (22 kişi) randevu alınarak uzman kişiler tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Öğrencilerden görüşme öncesi randevu alınan, sessiz bir odada ses kayıt cihazıyla görüşleri kayıt altına alınmıştır. Görüşme formu uygulamaya katılan öğrenciler için 5, öğretmen için ise 4 yarı yapılandırılmış soruyu içermektedir. Araştırmada kullanılan görüşme soruları bu konuda yapılan araştırmalar derlenerek ve uzman görüşü alınarak oluşturulmuştur. Futbol etkinliğinde mavi kart; hoşgörü, fair-play, sportmen olma, saygılı olmak, yardımlaşmak vb. kriterler göz önünde bulundurularak öğretmen gözlemine göre bu davranışları sergileyen öğrencilere verilmiştir. Araştırmada nitel verilerin analizi için betimsel ve içerik analizleri kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda öğretmen görüşüne göre; uygulama yapılan öğrencilerin ders içerisinde olumlu davranışlarının pekiştirilmesi ile daha çok olumlu davranışları sergilediklerini ve bu süreçte olumsuz davranışlardan da kaçındıklarını belirtilmiştir. Öğrenciler görüşlerinde; mavi kart uygulamasının okuldaki uygulamalarda davranışlarını olumlu etkilediğini, öğrencilerin birbirlerine olumsuz davranışlardan kaçındıkları, oyun içerisinde kasti faullerin azaldığı, öğrencilerin argo konuşmalardan uzak durdukları ve birbirleriyle olumlu iletişim kurduklarını belirterek, mavi kart uygulamasının devam etmesi gerektiği konusunda görüşlerini bildirmişlerdir.