Cilt:05 Sayı:01 (2018)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:05 Sayı:01 (2018) by Title
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item 1960-1970’li Yıllarda Antalya’da Sinema İzleme Deneyimleri(Ankara Üniversitesi, 2018-06-05) İlbuğa, Emine Uçar; İletişim FakültesiTürkiye’de 1960 ve 1970’li yıllarda sinemaya gitmek büyük kentler gibi, köy, kasaba ve taşra kentlerde de insanların gündelik yaşamlarının önemli bir parçasıdır. Bu yıllarda özellikle sinemalar, sinemaya gitmek, sinemada film izlemek hem eğlenmek hem sosyalleşme hem kamusal alanda bir arada olmak, hem de farklı dünyalar, kültürler, yaşamlar üzerine deneyimler edinmek gibi çok kapsamlı bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla insanların sinema deneyimleri, filmleri algılamaları, sinemanın gündelik yaşamları ve gelecek perspektiflerine nasıl etki ettiği önemlidir. Sözlü tarih çalışmaları tam da bu noktada kültürel, toplumsal, ekonomik ve siyasal olarak mikro ölçekte bir döneme ilişkin yaşanmış deneyimlerin izinin sürülmesi ve bir dönemin anlaşılması bakımından önemli bir araçtır. Bu çalışma kapsamında Antalya ili örneğinde 1960-1970’li yıllarda sinema izleme pratikleri sekiz görüşmeci örneği üzerinden analiz edilecektir.Item Bilimkurgu Sinemasında Ekolojik Adalet ve Ekoeleştiri(Ankara Üniversitesi, 2018-06-05) Şen, Aygün; İletişim FakültesiEkolojik limitleri görmezden gelerek sürekli büyümeyi teşvik eden kapitalizm, bilim ve teknolojideki gelişmeleri sermayenin hizmetine sunarak gezegenin tüm kaynaklarını sömürmektedir. Ekonomi politikten bağımsız ele alınamayacak ekolojik sorunların ortaya konulması, geniş kitleler tarafından tartışılması ve çözüm üretilmesi için sosyal bilimler yaklaşımına ihtiyaç vardır. Sinema gibi geniş kitlelere ulaşan kültürel metinlerin farkındalık yaratma, kamuoyu oluşturma gücü göz önüne alındığında, insanmerkezci bir dünya görüşü yerine ekomerkezci bir paradigma inşa edilmesi, ekosistemi meydana getiren tüm canlılar için sosyal ve çevresel adalet mücadelesi verilmesi konusunda eko-sinemanın ve eko-eleştirinin önemli bir rol üstlenmesi gereği anlaşılmaktadır. Son dönem bilimkurgu sinemasında sıklıkla kullanılan ekolojik kıyamet senaryoları biçim değiştirmekte, ekosistemin yıkımında herkesin eşit sorumluluğa sahip olduğu, tüm insanların felaketlerden aynı oranda zarar gördüğü anlatıların yerini sınıfsal bir perspektifle sistemi eleştiren filmler almaktadır. Çalışmada ekolojik sorunları ele alıp kıyamet sonrası vizyonunu ortaya koyarken sistem eleştirisini ve çevresel adaleti anlatının merkezine yerleştiren bilimkurgu filmler incelenmiştir. Seçilen filmler sosyal ve çevresel adalet, doğa/kültür düalizmi, sömürgecilik, toplumsal meseleler çerçevesinde ekoeleştirel yaklaşımla ele alınmıştır.Item Bu Sayıdaki Yazarlar(Ankara Üniversitesi, 2018-06-05) Bu Sayfadaki Yazarlar; İletişim FakültesiBu Sayıdaki YazarlarItem “Finansallaşmanın Ateşini Çalmak”: Hayali Sermaye Kitabı Üzerine Bir İnceleme(Ankara Üniversitesi, 2018-06-05) Hayatsever, Ezgi Kaya; İletişim FakültesiMax Haiven Orijinal Adı: Cultures of Financialization: Fictitious Capital in Popular Culture and Everyday LifeItem İletişim Bilimlerinin Unutulmuş Kökenleri(Ankara Üniversitesi, 2018-06-05) Karahasan, Hakan; İletişim FakültesiItem Kültürel Anlamların İnşasına Dair Okumalar(Ankara Üniversitesi, 2018-06-05) Kamiloğlu, Cansu Alaçam; İletişim FakültesiItem Kültürel Dönemeç: Postmodernizmin Eleştirel İletişim Çalışmalarına Etkisi Üzerine Bir Tartışma(Ankara Üniversitesi, 2018-06-05) Etike, Şafak; İletişim FakültesiEleştirel iletişim çalışmaları içerisinde, ekonomi politik yaklaşım ve kültürel çalışmalar arasındaki bölünme, güncel iletişim araştırmalarında eleştirel bilgi üretme iddiasını ve pratiğini derinden etkilemiş ve önemli ölçüde dönüştürmüştür. Bu çalışmada, postmodernist bilim yaklaşımının epistemolojik ve metodolojik iddialarının ve tarihsel maddeci bilim anlayışına getirdiği eleştirilerin söz konusu bölünmede payı olduğu kabul edilmektedir. Bu bağlamda, kültürel çalışmaların ekonomi politikten epistemolojik ve metodolojik kopuşu ile postmodernist epistemoloji ve metodoloji arasındaki örtüşmeler ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmanın temel savı, postmodernist eleştirilerin, eleştirel iletişim çalışmalarını kültürel çalışmalar aracılığıyla dönüştürdüğüdür. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, postmodernizmin kültürel çalışmaların gelişimi ve dönüşmesinde etkisi üzerine bir tartışma yürütmektir.Item The Wide Open Windows of Cholera Street: On the Light and Sound Leaking Through/To the Private Space*(Ankara Üniversitesi, 2018-06-05) Aytemiz, Pelin; İletişim FakültesiInspired by the subaltern studies the purpose of this article is to examine how the dichotomy of private/public in Metin Kaçan’s Ağır Roman1 Novel is reproduced on the axis of the visual language used by Mustafa Altıoklar’s cinematic adaptation Cholera Street.2 The article is interested in the peculiar choice of slang usage and reads this as an invitation to blur the borders of private/public space that modern life demands to keep separate. In this sense, Cholera Street can also be regarded as a brilliant piece of social commentary, offering a vivid peek into the life of the “other” trapped in the peripheral neighborhood. This article unravels further how Cholera Street through visual film grammar and various metaphors sends strong critical messages about the silence of subalterns who often lack the means to speak for themselves and how the violation of privacy turns out to be a challenging act against the dominant order.