Cilt:53 Sayı:03 (2020)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:53 Sayı:03 (2020) by Subject "İstismar"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler(Ankara Üniversitesi, 2020-12-01) Can, Nesime; Eğitim Bilimleri FakültesiMilli Eğitim Bakanlığı, her yıl ülke genelindeki eğitim kurumlarında çalışan psikolojik danışmanlar tarafından rehberlik planlarına dâhil edilerek yıl boyunca çalışmalar yapmaları için iki genel rehberlik hizmeti hedefi belirlemektedir. Bakanlık tarafından 2018-2019 eğitim öğretim yılı için belirlenmiş bu iki genel hedeften biri ihmal ve istismardan korunma olmuştur. Bu durum ihmal ve istismar konusunun ülke genelinde var olan bir sorun olduğunu işaret ederken aynı zamanda okul ve rehberlik araştırma merkezlerinde çalışan psikolojik danışmanlara son derece önemli bir konudaki sorumluluklarını hatırlatır niteliktedir. Bu önemli sorumluluk göz önüne alınarak derlenen bu makalenin amaçları şu şekilde sıralanmaktadır: (1) ihmal ve istismarı tanımlayarak yaşanan istismarın çocuklar üzerindeki belirtilerini tartışmak, (2) psikolojik danışmanların ihmal ve istismar konusundaki etik ve yasal sorumluluklarının çerçevesini çizmek, (3) adli ihbar sürecini açıklamak, (5) okullarda ve rehberlik araştırma merkezlerinde çalışan psikolojik danışmanlara önleyici rehberlik çalışmaları ile ilgili bilgi vererek genel kabul görmüş istismarı önleme programlarını tanıtmak (6) önleyici rehberlik çalışmaları ve krize müdahale ile ilgili öneriler sunmak.