Cilt:28 Sayı:45 (2009)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:28 Sayı:45 (2009) by Issue Date
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
Item Atina Katalanları ve Ege Bölgesinde Türk yayılmasının başlaması(2008) Zachariadou, Elizabeth A.; Çavuşdere, Serdar (Çeviren)Item Tanzimat'ın ilanından 1864 düzenlemesinin uygulanmasına kadar geçen dönemde valilik kurumu(2009) Kılıç, Selda1839’da ilan edilen Tanzimat Fermanı ile Osmanlı Devleti yeni bir süreç içerisine girmistir. Gülhane Hattı’nın ilanıyla baslayan Tanzimat devrinde, ülke yönetimi problemi temel olarak alınmıstır. Birçok alanda yeni düzenlemeler yapıldıgı gibi, vilayet yönetimi ve vilayetin yöneticisi olan valilerin yetki ve görevleri alanında da degisiklikler yapılmıstır. Bu makalede, 1839-1864 arasında getirilen yeni düzenlemelerle, Osmanlı Vali’lerinin görev ve yetkileri, görev süreleri, kimi Osmanlı vilayetlerinde bu yıllarda görev yapan valiler ile bunların görev süreleri ele alınmıstır. Ottoman Empire, with the declaration of Tanzimat Edict, went into a new duration. At the Tanzimat Period began with the declaration of Gülhane Hattı, the problem of country administration was taken as a base. As many new regulations are made in several areas, change in provinces administration and the authority and duty of governors who were the ruler of provinces were done as well. In this article, new regulations during 1839-1864, the authority and duty of governors, their term of office, governors ruled provinces during this period in Ottoman Empire and their term of office were handled.Item Goddess İšhara(2009) Murat, LeylaThe Hittite cuneiform texts and the archeological evidence point out clearly that the Hittites had a polytheist belief in their religious life. One of the most important gods which take place in this religious system is Goddess Išhara. This goddess has an important role in Hittite Pantheon including one thousand Hittite sacred gods. Goddess Išhara, who has a Mesopotamian origin, and who is transported to the Anatolia by Hurrians, is also the most important goddess of the Kizzuwatna region. Išhara is both illness- and cure-bestowed goddess; it also seems that a number of attributes such as underground, plant, mountain, river, spring, queen of oath, sexuality / propagation, cursing, sin, blood, dirtiness and making purification from the harmful things are given to this goddess. Hitit çivi yazılı belgeler ve arkeolojik kalıntılar, Hititlerde çok tanrılı bir din inancının hâkim oldugunu bize açıkça göstermektedir. Hititlerdeki bu inanç sisteminde yer alan tanrılardan biri de Tanrıça Išhara’dır. Bu tanrıça Hititlerin kutsal tanrılarından olusan bin tanrılı Hitit Panteonu’nda çok önemli bir konuma sahiptir. Mezopotamya kökenli olan ve Hurriler aracılıgı ile Anadolu’ya giren Tanrıça Išhara, Kizzuwatna bölgesinin en önemli tanrıçasıdır. Bu tanrıça hem hastalık veren hem de sifa veren, ayrıca yer altı, bitki, dag, ırmak, su kaynagı, yeminin kraliçesi, cinsellik/üreme, lanetleme, günah, kan, cinayet, kirlilik ve kötülüklerden arındırıcı tanrıça gibi pek çok özelligi bünyesinde tasıyan bir tanrıçadır.Item Etkili birer propaganda aracı olarak Ermeni sorunu Karşısında Albayrak ve Hadisat gazeteleri (1918–1919)(2009) Şirin, Funda SelçukOsmanlı diplomasisinde Ermeni sorunu ilk kez 1877–1878 Osmanlı Rus savası sırasında gündeme geldi. Büyük Ermenistan idealine karsı Erzurum’da Albayrak gazetesi ile stanbul’da kurulan Vilâyat-ı Sarkiye Müdafaa-ı Hukuku Milliye Cemiyeti’nin yayın organı olan Hadisat gazetesi karsı propaganda yaptılar. Ermeni propagandasına karsı Osmanlı halkını bilinçlendirmeye çalıstılar. Makalemizde bu iki gazetenin Ermenilere karsı kamuoyu olusturma noktasındaki etkisini inceleyecegiz. Armenian Question in Ottoman diplomacy came up for the first time during Ottoman-Russian war of 1877-1878. Albayrak newspaper in Erzurum and Hadisat Newspaper as a medium of Committee for The Defence of Rights of Eastern Provinces in stanbul were spreading propaganda aganist the Great Idea of Armenians. They tried to make Ottoman's Peoples concious of against Armenian propaganda. In this article, We will search that these two newspapers effects on manufacturing public opinion against Armenian propaganda.Item Georgios Akropolites ve “Tarih” adlı eseri(2009) Keçiş, MuratIV. Haçlı Seferi (1204) sonucunda stanbul’un Latinler tarafından isgal edilerek yagmalanması, Bizans Dünyasında büyük bir degisimin baslamasına neden oldu. sgalden sonra Bizans mparatorlugu, yaklasık 57 yıllık sürgün hayatında, znik, Trabzon ve Epir’de kurulan yerel 3 hanedanlık ile varlıgını devam ettirmeye çalısmıstır. Sehirlerin kraliçesi olarak gördükleri stanbul’u Latinlere terk etmek zorunda kalan Bizans’ta Roma kimligi ve kurumları zayıflarken, Helen hisleri giderek kuvvetlenmeye baslamıstır. Ortaya çıkan bu yeni durum “Bizans Tarih Yazıcılıgı”nı da derinden etkiledi. Makalede, bu dönüsümün bizzat görgü sahidi ve “XIII. yüzyıl Bizans Tarih Yazıcılıgı”nın önde gelen isimlerinden biri olan Georgios Akropolites’in biyografisi hakkında bilgi verilecek ve “Tarih (1203–1261)” adlı eseri tanıtılacaktır. Ayrıca eserin ilk 10 bölümü Yunancadan dilimize çevrilecektir. The capture and sack of Istanbul by the Fourth Crusaders in 1204 ignited a great change in the Byzantine world. In the exile of about 57 years, the Byzantine Empire endeavored to survive as three dynasties centered at Nicaea, Trebizond and Epiros. As the Roman identity and institutions started to weaken when they had to leave “the Queen of the Cities” to the Latins, the Hellenic feelings started to gain in strength. These new circumstances also deeply influenced the Byzantine historiography. Our article will present the biography of Georgios Akropolites, a leading name in the 13th century Byzantine historiography and an eye-witness of the transformation, and his work History (1203-1261). Besides, the first ten chapters of this work will also be translated into Turkish.Item İlkçağ tarih yazımının Batı Anadolulu öncüleri: IV-Lesboslu Hellanikos(2009) Sina, AyşenLesboslu Hellanikos ilkçag tarih yazımının en önemli yazarlarından biridir. Bir tarihçi olarak mitografik konular yani mitlerin tarihsel olaylar olarak anlatılması çalısmalarında ilk sırada yer almaktadır. Bu konuda Phoronis, Deukalionia, Atlantis, Asopis ve Troika olmak üzere bes eseri bulunur. Aralarında Mısır, Skythia, Persia gibi yabancı ülkeler ile Yunanistan’da Thessalia, Boiotia, Arkadia ve vatanı Lesbos ile Aiolia’nın da yer aldıgı çok sayıda etnografik eserler yazmıstır. Yazarlık döneminin sonlarına dogru yazdıgı Argos’taki Hera’nın Rahibeleri ile Atthis adlı eserleri kronoloji alanında öncü çalısmalardır. Özellikle Argos’taki Hera’nın Rahibeleri eseri evrensel olarak tüm Yunan tarihi için geçerli olabilecek kronolojik bir sistem bulma girisimidir. Hellanikos of Lesbos was one of the most important authors in ancient historiography. He was a foremost authority in the study of myth as history, or mythography. His five works in this field, Phoronis, Deukalionia, Atlantis, Asopis and Troika. He also wrote a great number of ethnographic studies, on foreign coutries Egypt, Scythia, Persia and on areas in Greece Thessaly, Boeotia, Arcadia, and, closer to home, Lesbos and Aeolis. More important than either of these interests, Priestesses of Hera at Argos and Atthis, was his pioneering work in chronography, to his which he turned near the end of his career. Especially his Priestesses of Hera at Argos was an attempt to find a universally applicable chronological system for he whole history of Greece.Item Mübadeleden Kurtulma Çabası Olarak: İhtidâ(2009) Emgili, FahriyeBirtakım nedenlerle devlet eliyle ya da toplumsal baskı sonucu gerçeklesen, mübadele, göç ettirme gibi olaganüstü zamanlarda gerçeklestirilen zorunlu nüfus hareketleri sürecinde, tamamen insani, sosyal, psikolojik ve ekonomik gerekçelerden dolayı, bu hareketlerin dısında kalmak için egemen toplumun niteliklerine sahip olma veya egemen toplumun özelliklerini paylasma amacıyla evlilik ve din degistirme gibi yöntemlere basvurulması, karsılasılan bir durum olarak ortaya çıkabilmektedir. Bu çalısmada, Türkiye’de yasayan Rum Ortodoksların mübadeleden kurtulma amacıyla ihtidâ yoluyla, Türk-Yunan Halklarının Mübadelesine liskin Sözlesme ve Protokol Anlasmasının dısında kalma çabaları incelenecektir. The marriages and conversions could be seen due to the humanitarian, social, psychological and economic reasons in order to share the features or to possess the characteristics of the dominant culture during the compulsory demographic mobility processes like the forcible migration or the exchange of populations that were actualized by state or communal force. Throughout this study, ihtida (Conversion To Islam) was analyzed as an attempt of Greek orthodoxes in Turkey in order to stay outside The Protocol Agreement Relating The Exchange Of Populations Between Turks and Greeks.Item XIX. Yüzyıl Kıbrıs Esnaf Teskilatı Üzerine Bazı TesbitlerDEMİRYÜREK, MehmetItem Eski Türklerde Devlet Meclisi “Toy” Üzerine DüsüncelerSEYİTDANLIOĞLU, Mehmet