Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Madsar, Serhat"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Hakikat sonrasını Covid-19 üzerinden okumak: Bilim tartışmaları, komplo teorileri ve bireylerin karar alma deneyimleri
    (Ankara Üniversitesi, 2024) Madsar, Serhat
    Çağdaş dönemi inceleyen ve bu dönemin toplumsal özelliklerini teşhis eden kavramlardan biri de hakikat sonrasıdır. Sosyal bilimler alan yazınında görece yeni bir kavram olan hakikat sonrası, kanaat oluşumunu gündemine alarak kamuoyu oluşturmada rasyonelliğin yerine irrasyonelliğin, hakikatin yerine de kişisel kanaatlerin ön planda olduğunu imlemektedir. Bireysel düşüncelerle ilişkili olarak kanaat oluşturulması ve bunun hakikat olarak addedilmesinin teknolojik ve kuramsal art yöresi bulunmaktadır. Nitekim postmodernizn gerçekliği bireysel dünyalara indirgeyerek, yeni iletişim teknolojileri ise algoritma ve filtre balonları ile salt benzer düşünceye sahip kişilerden oluşan kamusallıklar yaratarak hakikat sonrasına önemli bir temel oluşturmaktadırlar. Dahası Covid-19 pandemisi döneminde Twitter (X)'da yer alan iddialar ve teoriler hakikat sonrası ve yeni medya ilişkisini açıklar niteliktedir. Bu doğrultuda Covid-19 ve hakikat sonrası ilişkisini Twitter (X) üzerinden analiz eden bu çalışmada 12 farklı hashtag belirlenerek 1994 tweet analiz edilmiştir. Tweetler nitel içerik analizi ile incelenerek pandemi dönemindeki iddialar ve bilgi düzensizlikleri ele alınmıştır. Bununla birlikte tweetleri paylaşan 25 kullanıcı ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılarak pandemi konusunda bireysel hakikatleri nasıl oluşturdukları anlamaya çalışılmıştır. Ek olarak tweetlerin söylemsel stratejilerini belirlemek amacıyla 8 farklı tweet belirlenmiş, Ruht Wodak'ın söylem tarihsel yaklaşımı ile söylem analizi uygulanmıştır. Böylelikle bireylerin pandemiye yönelik oluşturduğu görüşler bütünlükçü bir bakış açısıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre hakikatlerin bireylerin politik ve dini görüşleriyle uyumlu olduğu, kullanıcıların genellikle benzer düşünceye sahip kişileri takip ederek onlarla etkileşim kurduğu, pandemi döneminde Twitter (X)'da önemli ölçüde bilgi düzensizliğinin yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Bireylerin kendi düşüncelerine meşruiyet sağlamak amacıyla bilim insanları arasında seçicilik yaparak kaynak gösterdiği, bu durumun ise bilim ve uzman karşıtlığına yol açabileceği saptanmıştır. Dahası söylem analizi sonuçlarına göre yüklemleme, perspektifleştirme, kanıtlama/uslamlama, yoğunlaştırma gibi söylemsel stratejilerin kullanılarak olumlu biz ve olumsuz onlar/ötekiler inşasının yapıldığı görülmüştür.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Politik iletişim aracı olarak sosyal medya: 2018 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde adayların Twitter kullanımı
    (Ankara : Ankara Üniversitesi : Sosyal Bilimler Enstitüsü : Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı : Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı, 2019) Madsar, Serhat; Keskin, Fatih; İletişim Fakültesi
    İletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler toplumun her alanında olduğu gibi politik iletişim alanını da etkilemektedir. Yeni medya ortamlarının ortaya çıkışı, politik iletişim uygulamalarının geleneksel medyanın yanında yeni kanallar aracılığı ile uygulanmasını sağlamaktadır. Web 2.0 teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte sosyal medya ortamları politik iletişim için önemli bir alan haline gelmiştir. Sosyal medya mecraları, özellikle seçim dönemlerinde politik liderlerin ve partilerin yurttaşlara ulaşabilmeleri için önemli bir işlev görmektedir. Bu çalışmada politik iletişim aracı olarak sosyal medyanın rolü ortaya konmak istenmiştir. Çalışma kapsamında ise 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri'nde adayların Twitter kullanım pratikleri incelenmiştir. Bu doğrultuda seçimde Cumhurbaşkanı adayları Doğu Perinçek, Meral Akşener, Muharrem İnce, Recep Tayyip Erdoğan, Selahattin Demirtaş ve Temel Karamollaoğlu'nun 13 Mayıs- 24 Haziran tarihleri arasındaki Twitter kullanımları karşılaştırmalı olarak istatistiki veriler ile analiz edilmiştir. Twitter kullanım biçimlerini ve farklılıklarını belirlemek için adayların hangi amaçla paylaşım yaptıkları, bu mecradan ne şekilde yararlandıkları ve diğer kullanıcılarla etkileşim düzeyleri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. SPSS yöntemiyle elde edilen verilere göre adaylar Twitter'ı mitinglerini, katıldıkları etkinliklerini ve vaatlerini duyurmak, çeşitli konular hakkındaki eleştirilerini iletmek amacıyla kullanmışlardır. Adaylar arasında farklılıklar görülse de genel olarak sosyal medyanın sunduğu karşılıklı iletişimden yeterince yararlanılmamıştır. Anahtar Kelimeler: Politik İletişim, Web 2.0, Sosyal Medya, Twitter, 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri Developments of communication technologies affect the field of political communication as well as all other areas. The appearence of the new media channels provides to apply of the political communication implementations by the new channels beside the traditional media.Thanks to the emergence of new media channels and the development of web 2.0 technologies, social media has become an important area for political communication. The social media channels play an important role to reach the citizens of the political leaders and parties specially during the election periods. The purpose of this research is specifying the role of social media as political communication. Regarding the purpose of this study, it has been analyzed with comparative and statistical ways that presidential candidates Doğu Perincek, Meral Aksener, Muharrem Ince, Recep Tayyip Erdogan, Selahattin Demirtas and Temel Karamollaoglu communication methods on Twitter applications on presidential elections from May 13, 2018 till the election day which is June 24, 2018 . It also has been examined with content analysis method to specify the Twitter usage form and differences for which purpose did the candidates share on Twitter, how they benefited on this and the interaction levels with the other users.. The candidates posted on Twitter for announcing their activities and promises, and communicating their members on various subjects in accordance with the data achieved by SPSS method. Although there are differences between the candidates, usually, they didn't benefit enough from the mutual communication provided by the social media. Keywords: Political Communication, Web 2.0, Social Media, Twitter, 2018 Presidential Elections

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback