Cilt:77 Sayı:04 (2022)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:77 Sayı:04 (2022) by Author "Erol , İsmail"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Acil Durum Eylem Planları Farkındalığında Eğitimin Etkisi: İş Sağlığı ve Güvenliği Alanı Üzerinde Bir Uygulama(Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, 2022) Aran , Azize Sudan; Erol , İsmailAfetler sonucunda yaşanan can ve mal kayıplarının, afetlere karşı hazırlıklı olmayı gerektirdiği, bu süreçteki başarının ise bireylerin eğitilmesi ile mümkün olduğu bilinmektedir. Yapmış olduğumuz literatür analizi sonucunda, afet farkındalık düzeylerinde, müfredat kaynaklı farklılıkların incelendiği araştırmaların sınırlı olduğu görülmüştür. Bu çalışma ile bu alanlarda eğitime duyulan ihtiyaca işaret etmek ve literatürdeki bu boşluğa katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda eğitim müfredatında, acil durum ve afet yönetimi konularında içeriğin bulunduğu iş sağlığı ve güvenliği (İSG) alanında, eğitim alan ve almayan bireyler üzerinde uygulama yapılmış, bu içeriklerin bireylerin acil durum ve afet bilinci konularında farkındalıklarını nasıl etkilediği araştırılmıştır. Veriler, araştırma yöntemlerinden anket yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmada; tanımlayıcı özelliklerin, İSG eğitimi alma ve İSG öğrenim düzeyi faktörlerinin, acil eylem planları farkındalığına etkisi bağlamında hipotezler geliştirilmiş ve test edilmiştir. Verilerin analizinde; Man Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi, ortalama ve standart sapma, frekans ve yüzdelik değerler kullanılmış, istatistiksel anlamlılık düzeyi ise p≤0,05 olarak alınmıştır. Çalışma bulgularında; acil durum ve afet yönetimi konularındaki farkındalığın, katılımcıların eğitim müfredatlarında bu alanlara yönelik içerik bulunması ve katılımcıların eğitim düzeyi kriterleri ile anlamlı bir biçimde farklılaştığı ortaya konulmuştur. It is often stated that the loss of life and property as a result of disasters requires being prepared for disasters, and success in this process is possible by educating individuals. In the literature analysis, it was seen that the studies on the disaster awareness effect of curriculum-based differences are quite limited. With this study it is aimed to contribute to this gap in the literature. In this direction; A research was conducted on individuals who received and did not receive training in the field of occupational health and safety (OHS). Data were collected by a survey. In research; Hypotheses have been developed and tested in the context of the effect of descriptive characteristics, OHS education and OHS education level factors on the awareness of emergency action plans. In the analysis of the data; Man Whitney U Test, Kruskal Wallis Test, mean and standard deviation, frequency and percentage values were used, and the statistical significance level was taken as p≤0.05. In the study, it has been revealed that the awareness of the participants on emergency and disaster management issues differs significantly according to the content in the education curriculum and the education level criteria of the participants.