Cilt:13 Sayı:01 (2021)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:13 Sayı:01 (2021) by Author "Araslı, Osman"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Reklam ve Tüketim Kültürü Yoluyla Feminizmin Metalaştırılması: 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Temalı Reklam Filmlerinin Analizi(Ankara Üniversitesi KASUM, 2021-06-10) Araslı, Osman; Other; OtherTüketim kültürü ve ideolojisini meşrulaştıran reklamlar, kadınlara sadece bir takım ideal kimlikler sunmazlar. Aynı zamanda 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özgü reklamların örneklediği gibi feminizm ve feminist değerler, kapitalist tüketim kültürünün birer aracına indirgenirler. Bu yüzden çalışmada, Türkiye’deki televizyon kanallarında yayınlanan dört reklam filmi Fransız Dilbilimci Roland Barthes’ın “göstergebilim modeli” kullanılarak analiz edilmiştir. Günümüz kapitalist değerleriyle uyumlu olarak reklamlarda feminist kazanımların, tüketim kültürüyle ilgili göstergelerle iç içe geçirildiği ve metalaştırıldığı saptanmıştır. Öte yandan kadın kimliğinin bir takım mitlerle neoliberal kapitalist düzene göre yeniden tanımlanarak tüketim kültürünün birer öznesi şeklinde konumlandırıldığı tespit edilmiştir.