Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi by Subject "Acil uzaktan öğretim"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Covid 19 Sürecinde Acil Uzaktan Öğretime Devam Eden Öğrenci Gruplarının Araştırma Topluluğuna Evrilmesi(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2021) Kuşçu, Ebru; Other; OtherCovid-19 salgını nedeniyle oldukça hazırlıksız başlayan acil uzaktan eğitimin etkililiği tüm dünyada sorgulanmaya başlamıştır. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin toplumsal, bilişsel ve öğretimsel buradalık algısının acil uzaktan eğitimdeki durumu araştırılmıştır. Araştırma nicel boyutta ilişkisel tarama modeli, nitel boyutta durum çalışmasının olduğu karma araştırma yönteminde yürütülmüştür. Veriler araştırma topluluğu ölçeği, demografik bilgiler formu ve katılımcıların deneyimlerine ilişkin görüşlerinin yoklandığı açık uçlu sorulardan oluşan çevrimiçi bir araçla toplanmıştır. Çalışma grubu 153 öğrenciden oluşmaktadır. Grubun %83.7’si kadın (n = 128) ve %16.3’ü erkek (n = 25); yaş ortalaması ise 21’dir. Cinsiyet ve öğrenme yönetim sistemlerinin öğretimsel, bilişsel ve sosyal buradalık üzerindeki etkisi Mann Withey-U ve bu üç öge arasındaki ilişki Spearman Brown katsayısı ile incelenmiştir. Öğrenci görüşleri betimsel analizle incelenmiş ve ölçek faktörlerini temele alan bir yaklaşımla kodlanarak doğrudan alıntılarla rapor edilmiştir. Sonuçta öğrencilerin öğretimsel buradalık puanlarının diğer buradalıklardan daha yüksek olduğu görülmüştür. Bilişsel buradalığın, öğretimsel buradalık ile pozitif yönlü ve yüksek bir ilişki gösterdiği, buna ek olarak sosyal buradalık ile orta düzeyli ve pozitif bir ilişkisinin olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca bilişsel ve öğretimsel buradalık cinsiyete göre anlamlı bir biçimde farklılaşmış; öğrenme yönetim sistemlerine göre üç buradalıkta da anlamlı bir fark oluşmamıştır. Öğrencilerin %47’si yüz yüze, %45.8’i karma buna karşın sadece %7.2’si tamamen çevrimiçi öğretimi tercih etmişlerdir.