RAPORLAR VE KONFERANS METNİ YA DA ÇALIŞTAY
Permanent URI for this community
Bu koleksiyonda Ankara Üniversitesi bünyesindeki birimlerce, Akademik, idari personel, öğrenciler tarafından yapılan/üretilen ve kurumun bilimsel-entelektüel varlığını oluşturan Konferans metni, Çalıştay ve Raporlar yer almaktadır.
Browse
Browsing RAPORLAR VE KONFERANS METNİ YA DA ÇALIŞTAY by Subject "6360 Sayılı Kanun uygulamaları"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Büyükşehir belediyeleri hakkındaki son yasal düzenlemenin kamu hizmetlerinin görülmesi ve taşınmaz piyasalarına olası etkisi(Ankara : Ankara Üniversitesi : Fen Bilimleri Enstitüsü : Gayrimenkul Geliştirme ve Yönetimi Anabilim Dalı, 2017) Çelik, Halil; Fen Bilimleri Enstitüsü6360 sayılı On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun, Türk Kamu Yönetimi’nde önemli değişiklikler yapmaktadır. 6360 Sayılı Kanun ile öncelikle büyükşehir belediyelerinin bulunduğu kentlerde; il özel idareleri ve köylerin tüzel kişiliği kaldırılmakta, belediye sınırları ile kentin mülki idare sınırları aynı olmaktadır. Bu büyükşehir belediye yapılanması, bütün şehir olarak da tanımlanmıştır. 6360 Sayılı Kanun; idari ve mali, siyasi, sosyal ve kültürel sonuçlar bağlamında değişiklik yapılmasını gerektirmektedir. Bu düzenleme ile büyükşehir olmanın getireceği avantajlar doğrultusunda illere yeni mali kaynaklar ve yatırım olanakları da sunulabilmektedir. 6360 Sayılı Kanun ile büyükşehir belediyelerinin bulunduğu otuz il özel idaresi kaldırılmıştır. İl özel idarelerinin her türlü taşınır ve taşınmazları, hak, alacak ve borçları, oluşturulacak bir komisyon tarafından, kamu kurumları arasında paylaştırılmıştır. 6360 Sayılı Kanun ile il özel idarelerinin kaldırılmasıyla doğan boşluğun kapatılması nedeniyle kanun kapsamında her kentte “Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı” kurulmuştur. Kurulan bu yeni birimin amacı, büyükşehir belediyelerinin bulunduğu kentlerde kamu kurum ve kuruluşlarının yatırım ve hizmetlerinin etkin olarak uygulanabilmesi, izlenebilmesi ve koordinasyonunun sağlanabilmesidir. 6360 Sayılı Kanun ile 30 büyükşehir belediyesi sınırları içinde kalan belde belediyeleri ile köylerin tüzel kişiliği kaldırılmış ve bunlar en yakın ilçe belediyesine mahalle olarak bağlanmıştır. 6360 Sayılı Kanun ile büyükşehir belediyelerinin ve il özel idarelerinin vergi gelirlerinden aldıkları paylar ile elde edilen gelirden aldıkları oranlar değişmektedir. Bu çalışmada; büyükşehir belediye yönetimlerine ilişkin olarak yapılan son yasal düzenlemenin yerel hizmetlerin görülmesi ve özellikle idari bağlılık değişikliklerinin etkisi ile katılım, hizmete yakınlık ve fonksiyonellik konuları, imar, köy ve belde belediyelerinin tüzel kişiliklerinin kaldırılması, büyükşehirlerin sınırları içindeki tarım, mera, çayır ve orman arazisi varlığının kullanımına olası etkileri incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre 6360 Sayılı Kanun ile vatandaşların yerel düzeyde siyasete ve yönetime katılımının azaltıldığı, seçilmiş kişilere mesafenin önemli ölçüde artış gösterdiği dikkati çekmektedir. Belirtilen gerekçelerle “hizmette halka yakınlık” ilkesi kapsamında yapılan yasal düzenlemenin Avrupa Yerel Yönetimler Özerlik Şartı’nın 5’inci maddesine aykırılıklar içerdiği ve yerelleşmeye hizmet etmediği ortaya çıkmaktadır. 6360 Sayılı Kanun uygulaması ile kentlerde imar bütünlüğünün korunması ve geniş ölçekli imar çalışmalarına olanak verilmekte, kentsel taşınmaz piyasasının geliştirilmesine olumlu katkı yapılabilmekte ve kentsel altyapı yatırımlarına daha fazla kaynak ayrılması yoluyla kentte taşınmaz yatırımlarının olumlu etkilenmesi ve yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkı yapılmaktadır.