Cilt:02 Sayı:02 (2015)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:02 Sayı:02 (2015) by Subject "Dil"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Küresellik ve Yerellik Arasında Reklam Adaptasyonları: Snickers Örneği(Ankara Üniversitesi, 2015-11-30) Kaptan, Yeşim; İletişim FakültesiBu makalede Amerika Birleşik Devletleri’nde yayınlandığında büyük başarı kazanan ve pek çok ülkede uyarlaması yapılan Snickers: Açken sen sen değilsin reklam kampanyasının Türkiye uyarlamasında kullanılan yerelleştirme stratejileri incelenmiştir. Makalede yerellik kavramının uyarlama bir reklamda nasıl temsil edildiği sorusundan yola çıkılarak reklamın uyarlanması ve yerelleştirilmesi için reklamda kullanılan üç temel strateji—ulusal dil, kültür ve mizah—analiz edilmiştir. Reklamlarda kullanılan stratejilerin yerellik söyleminin hangi değer ve kodlarını kullandığı ve tüketim kültürünün söylemine nasıl dâhil edildiği sorgulanmıştır. Reklamın hedef kitlesi ile yapılan odak grup görüşmelerine ve reklamcılarla yapılan mülakatlarda elde edilen verilere dayanılarak tüketim kültürü ve ekonomisi içinde reklam uyarlamalarının yerellik kavramının kurulması ve yerel kimliklerin gündelik hayatta yeniden üretilmesi sürecinde gözardı edilemez bir rolünün olduğu öne sürülmektedir. Makalede reklam uyarlamalarının küresel bir medya kültürü ve format ekonomisi içindeki önemi de tartışmaya açılmıştır.