Browsing by Author "YILDIRIM, Filiz (Yazar)"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Üniversite gençliği “sosyal adalet”ten ne anlıyor? sosyal adalet ilkeleri bağlamında bir eğilim belirleme araştırması(Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ev Ekonomisi (Aile ve Tüketici Bilimleri) Anabilim Dalı) HABLEMİTOĞLU, Şengül (Tez Danışmanı); YILDIRIM, Filiz (Yazar)Bu araştırma; sosyal minimum, eşit vatandaşlık, fırsat eşitliği ve adil dağıtım olarak Miller tarafından belirlenen dört önemli sosyal adalet ilkesinden hareketle üniversite eğitimine devam eden gençlerin (i) sosyal adalet/sizlik/e ilişkin eğilimlerinin, (ii) sözü edilen dört ilke bağlamında gençlerin bilişsel, duygusal tepkilerinin; kişisel ve aile özellikleri, eğitim ve sosyal minimumlara ilişkin değişkenler ile sosyal adalet algısı ve sosyal adalet ilkeleri arasındaki ilişkinin ve (iii) sosyal adalet ilkelerinin sosyal adalet/sizlik algısı üzerindeki etkisinin belirlenmesi için planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmada, Ankara Üniversitesi’nde eğitim öğretime devam eden 420 üniversite öğrencisi ile görüşülmüştür. Verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin sosyal adaleti genel olarak fırsat eşitliği kapsamında tanımladıkları; başkalarının sosyal adaletsizliğe ilişkin yaşadıkları sorunları, kendi sorunları olarak ifade ettikleri ve bu adaletsizliklere birey, aile, toplum ve devlet düzeyindeki sorumluların neden olduğunu belirttikleri saptanmıştır. Ayrıca bu gençlerin Türkiye açısından sosyal adalete yönelik olumsuz algılara sahip oldukları; bu algılar üzerinde öğrencilerin kişisel özelliklerinden cinsiyet, doğum yeri ve büyüdükleri yer ile sosyal minimumlara ilişkin değişkenlerden sağlık ve okul günlerinde öğün atlama ile ekonomik durumun etkili olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin toplumsal cinsiyet eşitliğine, adil dağıtıma ve vatandaşlığa ilişkin değerlendirmelerinin, sosyal adalet algısının farklılaşmasına neden olduğu sonucuna varılmıştır. Abstract This research is planned and executed for the following reasons; determination of the tendency towards social in/justice of the young people continuing their education at the university in the scope of the four important social justice principles determined by Miller as social minimum, equal citizenship, equality of opportunity and fair distribution; (i) the cognitive and emotional reactions of the young people within the framework these above mentioned principles (ii); the relationship between social in/justice perception and social justice principles and variables like personal and family characteristics, education status and social minimums and (iii) the social justice principles’ effect on social justice perception. In this research, interviews are made with 420 university students from Ankara University. Survey form is used in gathering data. In the research, it is determined that students describe social justice generally within the scope of equality of opportunities, and they express the experiences of others concerning social injustices as their problems and they stated that these injustices are caused by individuals, family, social and governmental responsible. In addition to, the young people have negative perceptions concerning social justice in Turkey. The variables that personal characteristics of the students like sex, place of birth, place of growth and, also social minimums like health status, skipping meals status in school days and economical status are found to be effective on these perceptions. It is found that the evaluations of the students to gender equity, fair distribution and equal citizenship cause to the differentiation of their perceptions regarding social justice.