Browsing by Author "Yüksel, Hidayet Suha"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Beden Eğitimi ve Spor dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının kız öğrencilerin futbol temel beceri gelişimine etkisi(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Tekgöz, Serhat; Yüksel, Hidayet Suha; OtherBu araştırmanın amacı, 9. sınıf kız öğrencilerinin top sürme, pas ve şut gibi temel futbol becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanan öğrenme istasyonu uygulamalarının etkisini incelemektir. Araştırma nicel türde kontrol gruplu ön test son test yarı deneysel eşleştirilmiş model olarak dizayn edilmiştir. Araştırmanın örneklemi İstanbul ili, Zeytinburnu ilçesindeki bir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin 9. sınıflarının iki şubesinden oluşturulmuştur. Küme örnekleme yöntemi ile seçilen sınıflardan ikisi kura yolu ile deney (n=20) ve kontrol (n=21) grupları olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Mor-Christian futbol beceri testlerinden pas ve şut testleri ile Yeagley futbol beceri testlerinden top sürme testi aracılığı ile toplanan veriler kullanılmıştır. Verilerin analizinde tek faktörde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA ve Wilcoxon işaretli sıralar/eşleştirilmiş çiftler analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrenme istasyonu (deney) ve geleneksel uygulama (kontrol) gruplarının ortak etkisi şut testinde öğrenme istasyonu lehine, pas testinde ise geleneksel uygulama lehine anlamlı sonuçlar bulunurken, top sürme testinde anlamlı sonuçlar bulunmamıştır. Öğretim uygulamalarının grup farklılığı etkisinde top sürme ve pas testlerinde anlamlı sonuçlar bulunmamış ancak şut testindeki verilere göre öğrenme istasyonu uygulamalarının daha etkili olduğu şeklinde yorumlanmıştır. Öğretim uygulamalarının ölçüm farklılığı etkisinde top sürme testinde anlamlı sonuç bulunmuş, pas testinde anlamlı sonuçlar bulunmamıştır. Şut testindeki verilere göre öğrenme istasyonu uygulamalarının daha etkili olduğu şeklinde yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğrenme İstasyonu, Görev İstasyonu, Beden Eğitimi ve Spor, Futbolda Temel Beceriler ve Testler.Item Çocukların düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı edinme sürecindeki fırsat ve engellerinin beden eğitimi öğretmenleri açısından değerlendirilmesi(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021) Sütcü, Özge; Yüksel, Hidayet Suha; OtherGünümüzde çocuklar arasında hareketsiz yaşam tarzının sürekli arttığı bilinmektedir. Okul çağındaki çocukların düzenli fiziksel aktivite yapmamaları onları olumsuz etkileyen hareketsiz bir yaşam tarzı sürmelerine sebep olmaktadır. Bu noktadan hareketle bu çalışma çocukların düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı edinme sürecindeki fırsatlarını ve engellerini öğretmen bakış açısından incelemektir. Çalışmada nitel araştırmanın bir deseni olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmaya 23 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Çocukların düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı edinme sürecindeki engellerini ve fırsatlarını açığa çıkarmak için 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenler çocukların düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı kazanma sürecindeki engelleri 'aile', 'okul imkanları', 'fiziki şartlar' ve 'sınav kaygısı' olarak açığa çıkarmıştır. Fırsatları ise 'öğretmen', 'arkadaş', 'motivasyon' ve 'sosyalleşme' olarak açığa çıkarmıştır. Bulgular ışığında çocukların düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı edinme sürecinde alt temada ailenin ve okul imkânlarının büyük bir engel olduğu ortaya çıkmıştır. Çocukların düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı kazanma sürecinde öğretmen ve aile faktörü ise fırsatlar olarak açığa çıkmıştır.Item Oyunlaştırma ve öğrenci katılımı: lisans eğitiminde bir durum çalışması(Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 2019) Yüksel, Hidayet Suha; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği; Spor Bilimleri FakültesiTürkiye’de üniversitelerin yaygınlaşması ile birlikte öğrenci sayısı önemli ölçüde artmış ve eğitimciler çeşitliliğin oldukça fazla olduğu gruplar ile karşı karşıya kalmaya başlamışlardır. Bu duruma kuşak farkı nedeniyle ortaya çıkan ilgi farklılıkları ve iletişim güçlükleri de eklendiğinde öğrenciler ile aynı dili konuşmak ve onların derse olan aktif katılımlarını sağlamak önemli sorunlardan birisi olmuştur. Bu bağlamda eğitim alanında öğrencilerin derse aktif katılımını sağlama noktasında çalışılan konulardan birisi de oyunlaştırmadır. Araştırmanın amacı oyunlaştırılmış derse katılan öğrencilerin deneyimlerini öğrenci katılımı kavramı çerçevesinde keşfetmektir. Bu araştırmaya 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 1. sınıfta okuyan ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilmiş 18 (12 kadın, 6 erkek) öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma kapsamında eğitim bilimine giriş dersi 8 hafta boyunca oyunlaştırmaya yönelik kahoot, edmodo ve video görev mekanizmaları ile desteklenerek tasarlanmıştır. Veri kaynağı olarak yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler ve yansıtıcı günlük kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yapılmış ve bu kapsamda kodlama işlemi tamamlandıktan sonra ortak özellikleri yansıtan temalara ulaşılmıştır. Araştırmada oyunlaştırmaya dayalı müdahalenin derse yansımaları dört tema altında sunulmuştur. Ortaya çıkan ilk tema oyunlaştırmanın temel amacına ilişkin vurguyu yansıtan öğrenci katılımı teması olmuştur. İkinci ve üçüncü temada öğrenci katılımını destekleyen baskın oyunlaştırma bileşenleri olarak rekabet ortamı ve ödül temalarına yer verilmiştir. Son temada ise bu süreçte derse katılımın devamlılığı için risk oluşturan unsurlar öğrenci katılımının engelleri teması altında sunulmuştur. Sonuç olarak oyunlaştırmaya yönelik müdahalenin kısa vadede öğrencilerin derse aktif katılımlarını sağlamada faydalı olabileceği ve rekabet ortamı ile ödülün bu devamlılığın sağlanmasında oyunlaştırılmış derse yansıyan ana unsurlar olduğu keşfedilmiştir. Aktif katılımın uzun vadede devam edebilmesinin önündeki engellerin ise dışsal ödül bileşenlerinin ön plana çıkması, kaynak sınırlılıkları ve teknik problemler olduğu anlaşılmıştır.