Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Ulusan, Aycan"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Siyasal iletişimde 'Gösteri' stratejisi ve dijital kampanyalar: 2023 genel seçim dönemine ilişkin karşılaştırmalı bir analiz
    (Ankara Üniversitesi, 2024) Ulusan, Aycan
    Gösteri kavramı tarihsel olarak ele alındığında, alanda çoğunlukla tüketim odaklı yaklaşımların yer aldığı görülmektedir. Bu durum, alana yönelik alternatif çalışmaların gerçekleşme potansiyelini kısıtlamaktadır. Gösterinin bir siyasal iletişim stratejisi olarak kullanılması alternatif çalışma alanlarından biridir. Bununla birlikte gündelik yaşamın önemli bir unsuru haline gelen yeni medya araçlarıyla birlikte değerlendirildiğinde, siyasal iletişim ve gösteri kavramları arasında pek çok kesişim noktası görülmekte dolayısıyla çok sayıda alternatif araştırma alanı ortaya çıkmaktadır. Bu geniş araştırma alanı içinde hedef kitle, kültür, söylem ve anlama dair ortaya çıkan geniş tartışma alanı dikkate değerdir. Bu tez kapsamında gösteri, bir yandan siyasal iletişim alanında politik çıkarlara hizmet eden ve bu bağlamda kimi toplumsal gerçekliklerin/problemlerin üzerinin örtülmesi/perdelenmesi için araçsallaştırılan bir strateji olarak değerlendirilirken; diğer yandan gündelik yaşamın ve dolayısıyla iletişim alanının önemli bir unsuru haline dönüşen yeni medya araçlarının, gösterinin çok daha geniş bir kapsam ve yoğunlukta üretilmesi bağlamında üstlendiği rol ele alınmıştır. Buradan hareketle çalışmanın birinci bölümünde gösterinin tarihsel süreç içindeki dönüşümü toplumsal, kültürel, ekonomik, politik ve teknolojik bağlamlar çerçevesinde incelenmiştir. İkinci bölümde gösterinin, siyasal iletişim alanındaki stratejik konumu güncel tartışmalar çerçevesinde ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde, dijitalleşme, siyasal iletişim ve gösteri arasındaki ilişkinin incelenmesi bağlamında Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde çoğunluğu oluşturan siyasal partiler olarak AK Parti ve CHP tarafından 2023 yılı genel seçim döneminde çevrimiçi platformlarda yayınlanan altı kampanya filmi çoklu vaka analizi çerçevesinde göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Sonuç olarak çevrimiçi kampanya filmlerinin tamamında birbirinden farklı ve çoklu gösterisel stratejilerin üretildiği görülmüştür. Ayrıca üretilen gösterisel stratejiler yoluyla araştırmaya konu olan siyasal partilerin kimi toplumsal gerçeklikleri/problemleri kendi çıkarlarına hizmet edecek doğrultuda perdelediği/üzerini örttüğü ya da görmezden geldiği saptanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback