Browsing by Author "TUNCEL, Fehmi (Tez Danışmanı)"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item 10-14 yaş arası hafif zihinsel engelli çocuklarda işitsel ve görsel geri bildirimin öğrenmeye etkisi(Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Eğitim Bilimleri A.B.D) DİLER, Mihrali Serhan (Yazar); TUNCEL, Fehmi (Tez Danışmanı)Bu araştırmanın amacı; sözel ve görsel geri bildirimlerin, zihinsel engelli çocukların performanslarına ve beceriyi öğrenmelerine etkisi konusunda fikir edinmektir. Bu araştırma; sözel ve görsel geri bildirimin engelli olmayan çocuklardaki bilinen etkilerinin, engelli bireylerin öğrenmesine aynı etkileri yapıp yapmadığı hakkında fikir edinmek açısından kolaylıklar sağlayacaktır. Araştırmaya; 10- 14 yaş arası, Hafif Zihinsel Engelli tanısı konmuş 24 öğrenci (10-kız; 14-erkek) katılmıştır. Öğrenciler; 12'si sözel geri bildirim verilen grup, kalan 12'si de görsel geri bildirim verilen grup olmak üzere 2'ye ayrılmıştır. Çalışmada; yer değiştirme becerilerden olan ?Gallop? becerisi ve nesne kontrol becerilerden olan ?Yuvarlama? becerisi kullanılmıştır. Bu iki beceriye ait beceri analizi kaynaklara ve uzmanlara başvurarak oluşturulmuş ve ön test ve son testte öğrencilerin yaptıkları hareketler bu beceri analizine göre uzmanlar tarafından değerlendirilmiştir. Araştırma, 6 haftayı kapsayan 6 çalışma şeklinde tasarlanmıştır. Katılımcıların ön test verileri çalışmaya başlamadan önce, son test verileri ise, 6 çalışma bittikten sonra alınmıştır. Ön test ve son test verileri ve görsel grubun çalışma verileri kamerayla kayıt altına alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; ?Gallop? becerisinde sözel geri bildirim verilen grupla görsel geri bildirim verilen grup arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır (0.795>p>0.05 ). ?Yuvarlama? becerisinde de sözel geri bildirim verilen grupla görsel geri bildirim verilen grup arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır (0.284>p>0.05). Sözel grubun kendi içerisinde ?Gallop? becerisini öğrenme düzeyiyle (0.002)AbstractThe aim of this research is to give an idea about the verbal and visual feedbacks effect in the teaching skills and performances of the mentally retarded children. The research will also show whether the known effects of verbal and visual feedbacks is the same in teaching children with mental retardation and those without the disability. The children were divided in to two groups (10 female and 14 male). Among the cchildren who are diagnozed with mild mental retardation;12 of them were provided with visual feedbacks and 12 of them were provided with verbal feedbacks. Gallop skills from the locomotor skills and rolling skills from the manipulative skills were used. Skill analysis is based on the resarches and specialists on this topic and the final behaviour evaluation was made by the specialists. The research was planned as 6 studies for 6 weeks. Before the test pre-test data was provided. At the end of 6 weeks data were recorded. Final evaluation was made by the specialists. According to the results of the research significant differances in Gallop skill were observed between group provided with verbal feedback (0,002 p? 0,05 ) and Rolling skills (0,284>p? 0,05) in the verbal group and the same conditions also occured in the visual group. Keywords: Mental Retardation, Verbal Feedback, Visual Feedback, Motor Skill LearningItem Askeri lise öğrencilerinin somatotiplerinin aerobik ve anaerobik kapasitelerine etkisi(Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Bilimleri ve Teknolojisi Anabilim Dalı) ÇAKIROĞLU, Murat (Yazar); TUNCEL, Fehmi (Tez Danışmanı)Çalışmada, askeri lisede eğitim-öğretim gören öğrencilerin antropometrik ölçümlerinin yapılarak, somatotip özelliklerinin tespitinin yapılması; bu özelliklerin aerobik ve anaerobik kapasiteler ile ilişkisini bulmak amaçlanmıştır. Çalışmaya Kuleli Askeri Lisesi'nde eğitim öğretim gören 13-19 yaşları arasında, yaş ortalaması 15,74±1,38 olan 1071 erkek öğrenci katılmıştır. Antropometrik ölçümler Heath-Carter formülüne göre hesaplanmıştır. Öğrencilerin anaerobik kapasitelerini bulmak için dikey sıçrama testinden, aerobik kapasitelerini bulmak için ise 20 m mekik koşusu testinden yararlanılmıştır. Farklı somatotip özelliklerin (endomorf, mezomorf, ektomorf) aerobik ve anaerobik kapasiteleri açısından karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Çalışmada, endomorf yapıya sahip öğrencilerin anaerobik kapasiteleri mezomorf ve ektomorf yapıya sahip öğrencilerin anaerobik kapasitelerinden daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Mezomorf yapıya sahip öğrencilerin anaerobik kapasitelerinin ektomorf yapıya sahip öğrencilerin anaerobik kapasitelerinden yüksek olduğu gözlenmiştir ancak aradaki fark anlamlı değildir. Ektomorf yapıya sahip öğrencilerin aerobik kapasitelerinin endomorf yapıya sahip öğrencilerin aerobik kapasitelerinden daha yüksek olduğu görülmüştür. Ektomorf yapıya sahip öğrencilerin aerobik kapasitelerinin mezomorf yapıya sahip öğrencilerin aerobik kapasitelerinden yüksek olduğu bulunmuştur ancak aralarında anlamlı fark yoktur. Mezomorf yapıya sahip öğrencilerin aerobik kapasitelerinin endomorf yapıya sahip öğrencilerin aerobik kapasitelerinden daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Çalışmanın sonucunda somatotip özelliklerin anaerobik ve aerobik kapasiteler ile ilişkili olduğu görülmüştür. Somatotip özelliklerin ileride komuta kademesini oluşturacak askeri öğrencilerin seçimi, uygun askeri sınıflara yönlendirilmesi ve uygun spor branşlarında faaliyet göstermeleri için kaynak oluşturacağı değerlendirilmiştir. Abstract The aim of this study was to carry out the antropometric measurements for cadets, to determine their somatotype features, and to investigate the relationship between these features and aerobic and anaerobic capacities. This study was carried out in Kuleli Military High School on 1071 male cadets whose ages range from 13 to 19 with the average age of 15,74±1,38. Antropometric measurements were carried out in accordance with the Heath-Carter formula. Vertical jump test results were used to find out their anaerobic capacities while 20-m Shuttle run results were used for their aerobic capacities. One way Analysis of Variance was used for the comparison of different somatotype features (endomorph, mezomorph, ectomorph) regarding the aerobic and anaerobic capacities. It was found out in the study that anaerobic capacities of cadets with the endomorph type were significantly higher than those of cadets with the mezomorph and ectomorph type. The study also revealed that anaerobic capacities of cadets with the mezomorph type are higher than those of cadets with the ektomorph type; however, the difference was not significant. It was measured in the study that aerobic capacities of cadets with the ectomorph type are relatively higher than those of cadets with the endomorph type. The study also showed that aerobic capacities of cadets with the ectomorph type are higher than those of cadets with the mezomorph type; however the difference is not significant. It was observed that aerobic capacities of cadets with the mezomorph type are higher than those of cadets with the endomorph type. The study concluded that somatotype features are associated with aerobic and anaerobic capacities. It also suggested that somatotype features can be considered as the basis for the selection of cadets to be employed in the chain of command, directing them to suitable military branches, and having them specialized in the appropriate sports branches.Item Atletizm'in atma branşlarında bazı antropometrik parametrelerle performansın ilişkilendirilmesi(Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hareket ve Antrenman Bilimleri Anabilim Dalı) TUNCEL, Fehmi (Tez Danışmanı); KALE, Gülşen (Yazar)Bu çalışma 2004 Atletizm Sezonunda Kulüplerarası Büyükler I.Atletizm Ligi Finaline katılan ve ilk 8 sırayı alan erkek ve bayan atıcılarauygulandı. Antropometrik parametrelerle performansın ilişkilendirilmesi vesöz konusu parametrelerin branşlara göre karşılaştırılması amacıyla yapılanbu çalışmaya gülle, disk, çekiç ve cirit atma branşlarında 18-25 yaşlarıarasında, 32 erkek ve 32 bayan olmak üzere toplam 64 atlet gönüllü olarakkatıldı.Sporcuların vücut ağırlığı, boy uzunluğu, kol uzunluğu, el uzunluğu, biakromial çap, baldır çevresi, uyluk çevresi, biseps çevresi ve vücut yağyüzdesi değerleri ölçüldü.Elde edilen veriler bayan ve erkek sporcularda ayrı ayrı Tek YönlüVaryans Analizi tekniği ile değerlendirildi. Buna ek olarak Varyans analizisonucunda branş ortalamaları arasındaki önemli bulunan farklar da Duncantesti ile değerlendirildi. Anlamlılık düzeyi olarak p<0,05 seçildi.Araştırmanın sonucunda erkekler gülle atmada biakromial çap ;erkekler disk atmada boy uzunluğu, kol uzunluğu ve el uzunluğu ileperformans arasında anlamlı ilişki bulundu. Çekiç ve cirit atmada iseantropometrik parametrelerle performans arasında anlamlı ilişkiyerastlanmadı ( p<0,05).Bayanlarda ise disk atmada boy uzunluğu; çekiç atmada el uzunluğuile performans arasında anlamlı ilişki bulundu. Gülle ve cirit atmada iseantropometrik parametrelerle performans arasında anlamlı ilişki bulunmadı( p<0,05).AbstractThe Relationship Between Some Anthropometric Parameters andPerformance in Throwing Events in AthleticsThis research was carried out on male and female throwers who haveparticipated to the Senior I. Club League and took first 8 places in 2004 Trackand Field season. In this research, which was done to examine therelationship between anthropometric parameters and performance,andcompare this parameters between the events totaly 64 throwers ( 32 maleand 32 female) participated.Heght, weight, hand lenght, arm lenght, biacromial width, midthighcicumference, calf circumference, arm circumference and body fatpercentages were measured.The obtained datas were analysed by using One -Way Anovatechnique for both males and females seperately. In addition to this, at theend of the One -Way Anova, different groups are determined by Duncan testand p<0,05 significance level was selected.A significant difference at p<0,05 level was found in male shut puttersin biacromial width; in discus throwers, in height, hand lenght and armlenght. There was no significant difference between the anthropometricparameters and performance in hammer and javelin throwers.On the other hand, there was a significant relationship between heightand performance in female discus throwers and between hand length andperformance at the p<0,05 level in female hammer throwers. No significantdifference was found in shot put and javelinthrowers between theanthropometric parameters and performance .