Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "SARAL, Ahmet (Tez Danışmanı)"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Bir dingilli tarım arabalarında çarpma fren etkinliğinin artırılması üzerinde bir araştırma
    (Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Makineleri Anabilim Dalı) KOYUNCU, Turhan (Yazar); SARAL, Ahmet (Tez Danışmanı)
    Bu çalışmada materyal olarak, bir dingilli 3 ton kapasiteli tarım arabasının çarpma etkili -fren düzeni seçilmiştir. Denemelerde tarım arabası.fren etkinliğini saptamak için, Ford 5000 traktörü ile düz bir zeminde, 20 km/h hıza ulaşıldıktan sonra -frenleme yapılmış ve -Frenleme ivmesi (negatif ivme) ölçülmüştür. Denemeler, üç grup altında toplanmıştır, önce tarım arabası orijinal -Fren sistemiyle deneme yapılmıştır; 2. grupta -Fren düzeni iletim sisteminde halat çekme kolu iki katına çıkarılmış ve deneme yapılmıştır; 3. grupta ise -Fren çarpma düzeni yatakları bronz malzeme ile değiştirildikten sonra deneme yapılmıştır. Yük ve tarım arabası toplam kütlesinin "/. 20, 7. 25 ve V. 30 'u traktöre gelecek şekilde üç ayrı yükleme yapılmıştır. Her yük dağılımı için 5 'er kez ölçme yapılmıştır. Tarım arabası orijinal -Fren sistemi ortalama ivmesinin 0.73 m/s2 değeri ile yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Ünce frenlemeyi sağlayan halat ve mekanizmasında değişiklikler yapılmış, daha sonra da çeki okunda gerekli yeni 1 eme ler gerçekleştirilmiştir. II Fren düzeni halat çekme kolunda yapılan değişiklik ten sonra yapılan ölçmelerde -frenleme ivmesinin önemli miktarda artarak 2.55 m/s^'lik düzeye çıktığı saptanmıştır. Frenleme ivmesi için alt sınır TS 585 Tarım Arabaları Standardında 2.50 m/s2 olarak verilmektedir. Fren çarpma yataklarında yapılan yeni düzenlemenin de -frenleme ivmesinin artmasını olumla yönde etkilediği ve ivme değerinin 2.86 m/s33' ye çıktığı ölçme sonuçlarından anlaşılmaktadır. Abstract Over run brake of a single axle trailer which has the capacity load of 3 tons is chosen for this research. To find out of braking affects in the research, braking acceleration (negative acceleration) is measured while Ford 5000 tractor which has 20 km/h speed on the smooth surface. The experiments have been divided into three groups. In the first group, the experiments have been made by using original braking system of the trailer; in the second group, the experiments have been made by increasing the length of the pulling arm double of the braking system; in the third group, the experiments have been made by changing with the bronz material of the drawbar bed. The trailer has been loaded 20 "/., 25 V. and 30 "/. weight of the trailer and load in order to effect to the tractor and 5 times brakes have been made for every loading. The average acceleration of the orijinal trailer brake system has been unsaficient 0.73 m/s32. During the experiments the rope, braking mechanism and drowbar of the tariler have been changed. IV When the palling arm is changed the acceleration o-F the braking system has been measured 2.55 m/s2. The minimum limit o-F the braking acceleration is 2.50 m/s3 in the TS 585. The changing beds o-f the drowbar e-F-fected the braking acceleration and under this condition the braking acceleration reached to the 2.86 m/ss.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback