Browsing by Author "RUKANCI, Fatih (Yazar)"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item TÜRKİYE'DE HUKUK KAYNAKLARININ BİBLİYOGRAFİK DENETİMİ(ANKARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ ANABİLİM DALI) ÖZDEMİRCİ, Fahrettin (Tez Danışmanı); RUKANCI, Fatih (Yazar)Yazılı hukuk kaynaklarımız, hukukçuların ve hukuk araştırmacılarının nitelikli hizmet verebilmesi ve ülkemiz hukuk sisteminin işlerliği açısından temel başvuru kaynakları olarak dikkati çekmektedir. Ülkemizde yazılı hukuk kaynaklarımızın sayıca çokluğu ve oluşumundaki standartların tam olarak belirlenememiş olması, hukukçuların ve hukuk alanında araştırma yapanların bu kaynaklara erişiminde bir takım sorunlar yaşamasına neden olmaktadır. Bu kaynaklardan istenen ölçüde ve zamanında yararlanılabilmesi hem hukuksal işlemlerin kısa zamanda yapılmasını sağlayacak hem de bu alanda varılacak sonuçların güvenilirliğini artıracaktır. Bütün bunların gerçekleşebilmesinin ön koşulu ise, hukuk kaynaklarımıza etkin ve doğru erişimin amaçlandığı bibliyografik denetim çalışmalarının yeterli düzeyde yapılmasıdır.Hukuk kaynaklarımızın ve bu kaynakların yer aldığı resmi ve özel yayınların da tanıtıldığı bu çalışmada, ülkemizde geçmişten günümüze bibliyografik denetim faaliyetleri açıklanarak hukuk kaynaklarımıza yönelik olarak basılı ve elektronik ortamda hazırlanan bibliyografik denetim araçları günümüz koşulları çerçevesinde değerlendirilmiştir.Ayrıca bazı gelişmiş ülkelerde hukuk kaynaklarına erişim faaliyetlerine örnek oluşturması açısından, söz konusu ülkelerdeki hukuk veri bankaları ve temel bibliyografik kaynaklar hakkında da bilgiler verilmiştir. Ülkemizde benzeri uygulamaların geliştirilmesi için yapılması gerekli çalışmalar vurgulanmış ve hukuk kaynaklarımızın oluşumundan bu kaynaklara erişime kadar geçen süreçte karşılaşılan bir takım olumsuzlukların giderilmesine yönelik öneriler getirilmiştir.Item Türkiye`de arşivcilik eğitimi(Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kütüphanecilik Anabilim Dalı) AKBULUT, Mustafa (Tez Danışmanı); RUKANCI, Fatih (Yazar)Türk arşivlerinin sorunlarına çözüm getirme yeni kuşak arşivcilerin modern metot ve teknolojiyle eğitilmesine bağlıdır. Arşivistlerin eğitilmesi önemlidir, çünkü Türk Devlet Arşivleri özellikle de Osmanlı Arşivi ele aldığı konular ve sayı bakımından birçok ülkelerin arşivleri arasında saygın bir yere sahiptir. İşlenen konular sadece Türk Devleti ile ilgili değil birçok Avrupa, Ortadoğu ve Afrika ülkeleriyle de ilgilidir. Uzun yılların ihmali, yetersiz işlemler, meslekî bilgilerin eksikliği nedeniyle birçok materyal yok olmuştur. Acı bir gerçek şu ki, günümüzde dahi belgelerin gerçek sayısı bilinememekte, dolayısıyla içerikleri araştırmacılar için sır olmaktadır. Görüntü içaçıcı olmamakla birlikte eğer bilgili arşivistler çahştınlırsa çözümler bulunabilir. Bu çalışmada, Türkiye'deki arşiv eğitim programlan gözden geçirilmiş ve gelişmeleri belirlenmiştir. Çalışma esnasında diğer ülkelerin de arşiv programlan incelenmiş ve model programın hazırlanmasında verilen örnekler yararlı ve yol gösterici olmuştur. Bu model programda ülkemizin eğitim sistemine uygun olarak kursların isimleri, özellikleri ve içerikleri gerekçeleriyle birlikte verilmiştir. Son olarak, çalışma, sistemi iyileştirici bir dizi önerileri içermektedir. Abstract To bring solutions to problems of Turkish archives and their effective and' efficient operation depends upon educating new breed of archivists with modern methods and technology. Education of archivists is important because the Turkish State Archives, especially the Ottoman Archive, have a prominent place among the archives of many countries in terms of quantity and subjects which deal with many aspects of not only the state of Turkey but several European, Middle-Eastern, and African countries. Due to neglect of several years, improper handling, lack of professional knowledge considerable number of valuable materials had been lost. It is a sad fact that, even at this time, real number of materials are not known and, therefore, their contents are still secrets for researchers. The picture looks bleak but solutions can be found when knowledgeable archivists are employed. In this study, archive education programs in Turkey have been examined and their development is identified. In the process programs of some other countries were also examined and illustrated examples provided useful guide to the structering model program. In this model program, suitable to our education system, the names, nature and contents of courses were listed with their justification. Finally, the study includes a number of recommendation to contribute to upgrade the system.