Browsing by Author "POYRAZ, BEDRİYE"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Sosyal medyanın e-ticarete etkisi: Afganistan örneği(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) DOWRAN, MOHAMMAD ZAHER; POYRAZ, BEDRİYE; GazetecilikSon yıllarda dikkat çekici bir şekilde ilgi gören sosyal ağlara erişim oldukça kolay hale gelmiştir. Milyonlarca kişinin sosyal ağlarından birini veya bir kaçını kullanması, işletmelerin bu ağlar aracılığıyla tüketicilere ulaşmasını çok daha kolay kılmıştır. Sayıları her geçen gün artan internet ve sosyal medya kullanıcılarının sayısıyla birlikte, büyük markaların online müşteri davranışlarını anlama çabası kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu nedenle sosyal ağlar, mevcut ve potansiyel müşterilere hizmet vermek ve kaynakları pazarlamak için e-ticarette sıklıkla kullanılan ve giderek daha da etkinleşen bir platform haline gelmiştir. Çalışmada, sosyal ağların e-ticarete etkisi hakkında literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında, ürünlerinin satışını e-ticaret yolu ile gerçekleştiren ve satışları desteklemek için sosyal ağları kullanan Afganistan'daki 128 işletme ile anket çalışması yapılarak elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Bu çalışma, Afganistan'da e-ticaretle uğraşan firmaların hangi sosyal ağları hangi amaçlarla kullandığı, sosyal ağların satışları üzerine olumlu etki yaratıp yaratmadığı yapılan anket çalışması ile incelenecekir. Çalışmada aynı zamanda, Afganistan'da e- ticaretin SWOT analizi yapılarak bu sektörun firsatları ve önündeki engeller ve zoruluklar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: İnternet, Sosyal Medya, E-ticaret, Elektronik Ticaret