Browsing by Author "OKMAN, Cengiz (Tez Danışmanı)"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item A.Ü. Ziraat Fakültesi Araştırma ve Uygulama Çiftliği yollarının yapısal özellikleri ve geliştirme olanaklarının belirtilmesi(Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kültürteknik Anabilim Dalı) ŞAYLAN, Levent (Yazar); OKMAN, Cengiz (Tez Danışmanı)Bu araştırma, A.Ü. Ziraat Fakültesi Araştırma ve Uygulama Çiftligindeki yolların zemin özellikleri ve bu yolların geliştirilme olanaklarının belirlfnmesi amacıy la yapılmıştır. Eunun için söz konusu arattırma ve uygu lama çiftligindeki yollardan toprak örnekleri alınmış ve bu örneklerde elek analizi, hidrometre analizi, kıvam limitleri, konsolidasyon, üç eksenli basınç, serbest basınç, proktor, CBR, permeabilite, özgül ağırlık, hacim ağırlık gibi mekanik analizler yapılmıştır. Yol şebekesi, zeminin tayin edilen mekanik özelliklerine göre, çiftlik yollarının üstyapı kalınlığı, grup indeksi, kaliforniya taşıma oranı ve Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından belirtilen ilkelere göre bu yolların yüzeysel üst yapı kalınlıkları bulunmuştur. Araştırmada belirtilen çiftlikte yolların öngö rülen işleri, 10 yıl yerine getirebilmesi için alt temel kalınlığının 20 cm, temel kalınlığının 10 cm ve bu yollara tek katlı yüzeysel kaplama yapılmasının gerektiği sonucuna varılmıştır. Diğer taraftan, işletme merkezi ile diğer binalar arasındaki yolların çift yönlü ve en az 6 m ge nişlikte olması, buna karşılık tarla içi yollarının 4.5 m genişlikte yapılması gerekli olmaktadır.Abstract In this research soil properties and the improvement possibility of the roads in the experiment station of Faculty of Agriculture of the Ankara University was investigated. By taking soil samples from the site the neces sary for laboratory experiments, such as sieve analysis, hydrometer analysis, consistency limits, consolidation tests, triaxial tests, direct shear tests, compaction tests. California bearing ratio, permeability, specific weight; and unit weight tests were performed. The pavement design of the roads under the con sideration were done by using the group index method CBR method and the KGM method. As a conclusion the roads in the experiment station of Faculty of Agriculture, shouM have a pavement consisting of 20 cm subbase, 10 cm base and the surface dressing layers for the desing period of ten years. Besides that from the geometric standarts point of view, the width of mala and the service roads should be 6.0 m 4.5 m respectively.