Browsing by Author "Kurt, Mehmet"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Katılım ve otonomi etki anketinin (Ipaq-impact on participation and autonomy questionnaire) Türkçeye adaptasyon, geçerlilik ve güvenilirlik çalışması(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2014) Kurt, Mehmet; Tur, Birkan Sonel; Fiziksel Tıp ve RehabilitasyonNörolojik veya romatizmal hastalıklar ağrı ve fonksiyonel kısıtlanma gibi sonuçlarıyla bireylerin günlük yaşam aktivitelerini yerine getirmesini, bunun ötesinde bireyin toplumsal hayata katılımını ve uyumunu olumsuz şekilde etkilemektedir. Katılımları kısıtlanan ve toplumsal uyumda sorun yaşayan hastaların yaşam kaliteleri de ciddi şekilde etkilenmektedir. Bu hastalarda katılımın değerlendirilmesi, onların toplumsal hayata dönüşlerini ve bu alandaki kısıtlanmalarını ortaya koyar. Özellikle gelişmiş ülkelerde fonksiyonel kayıp yaratan hastalıkların toplumsal boyutunun değerlendirilmesi ve buna yönelik stratejiler geliştirilmesinde katılımın değerlendirilmesi önem taşımaktadır. Ülkemizde rehabilitasyon alanında katılımın değerlendirilmesinin aktivite değerlendirilmesi ile karşılaştırıldığında yaygın olmadığı görülmektedir. Katılımın değerlendirimiyle ilgili ölçeklerden biri Cardol ve ark tarafından geliştirilen Impact on Participation and Autonomy Questionnaire (IPA) ismiyle bilinen ölçektir. Bu çalışmanın amacı IPA'nın Türkçeye adaptasyonunu yapmak ve Türkçe versiyonunu geçerlilik ve güvenilirlik bağlamında değerlendirerek nörolojik ve romatizmal hastalıklarda kullanmaktı. Ankara Üniversitesi İbn-i Sina Hastanesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon (FTR) polikliniği ve FTR Romatoloji izlem polikliniği ile Cebeci Rehabilitasyon Hastanesi izlem polikliniğine başvuran çeşitli nörolojik ve romatizmal hastalıklara sahip 192 hasta alındı. Katılımın değerlendirimi için İPA ölçeği kullanıldı. Diğer değerlendirmelerden günlük yaşam aktiviteleri Modifiye Barthel İndeksi (MBI) ile, engellilik durumu Londra Handikap Skalası (LHS) ile, sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi Nottingham Sağlık Profili (NHP) ile değerlendirildi. IPA'nın içsel yapı geçerliliği Rasch analizi; güvenirliği iç tutarlılık bağlamında birey ayırsama indeksi ve Cronbach alfa katsayısı; test-tekrar test bağlamında ise sınıf içi korelasyon ve Rasch analizi ile; dışsal yapı geçerliliği, MBI, LHS ve NHP ölçekleri ile korelasyon analizi ile incelendi. Yapılan Rasch analiziyle Türkçe IPA ölçeğinin içsel yapı geçerliliği açısından uygun olduğu saptandı. İçsel tutarlılığı yeterli ve yüksek bulundu (Cronbach Alfa 0.72-0.91, BAİ 0.73-0.83). Test-tekrar test güvenilirliği aile içi rol dışında kabul edilebilir düzeyde bulundu. Rasch analizinde hiçbir madde zaman değişkenine göre Madde İşlev Farklılığı (MİF) göstermedi. IPA ölçeğinin ev içi ve ev dışı otonomi boyutu ile MBI skoru arasında anlamlı korelasyon saptandı (p<0.05). Engellilik ölçeği LHS'nin gitme dolaşma skoru ile IPA'nın ev dışı ve ev içi otonomi boyutu arasında da anlamlı korelasyon saptandı (p<0.05). Yaşam kalitesi bakımından NHP'nin fiziksel skoru ile IPA'nın ev içi otonomi boyutu ve NHP'nin emosyonel durum skoru ile IPA'nın sosyal hayat ilişkiler boyutu korele olarak saptandı (p<0.05). Bu bulgular Türkçe IPA ölçeğinin nörolojik ya da romatizmal hastalıklı bireylerde geçerlilik ve güvenilirliğini desteklemektedir. Sonuç olarak Türkçeye çevrilen IPA ölçeğinin Türk toplumunda sosyal katılım/toplumsal uyumun bireysel ve sosyal algı kapsamında ölçüm ve değerlendirilmesinde güvenle kullanılabilecek bir ölçek olduğuna karar verildi.Item Sa'd b. Ubâde ve Kays b. Sa'd'ın hayatı ve siyasi mücadelesi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Kurt, Mehmet; Aycan, İrfan; İlahiyatSa'd b. Ubadah who was the son of tribal leader of Sons of Said, the lower arms of Hazrec tribe, lived in the Arabian Peninsula and generated people from Medina who helped immigrated Muslims, was well-educated. He was one of the rare people who was very expert in reading, writing, shooting, swimming and regarded as being al-Kāmil during his time. He attended the second pledge of Aqaba allegiance and was chosen as Naib by Prophet Muhammad (on whom be Peace). Since then, he served Islam as a devoted Muslim and took his place at credentials committee of the Prophet Muhammad. Nevertheless, he did not give up the conception of protecting his tribe at all costs and rivaling Evs tribe dated back to the period of Age of Ignorance. Sa'd b. Ubadah indicated this conception through siding his own tribe and members of the tribe in some incidents during the exact period of the Prophet Muhammad. He was the first to become caliph of Muslims immediately after the demise of the Prophet Muhammad and he did well on this. However, he displayed timing failure and did not succeed in giving up tribal conception by speaking and acting according to this conception. Ultimately, he lost caliph's election. This situation was heavy for his psychological condition and migrated to Havran for that matter. He lived in Havran until his death and did not attempt any kind of disunion or political activity. He died in Havran on 14/635. Kays, son of Sa'd b. Ubadah, served as the lifeguard of Prophet Muhammad from the time of his coming to Medina until his death. He was one of the Arab Geniuses. He lived peacefully until the caliphate of Ali b. Abu Talib and was not involved in any political activity. He supported Ali. He became the governor of Egypt in his time and was dismissed later. After that, he became the commander-in-chief of Ali and was engaged in all battles together with him. He did not give up honesty, loyalty and courage in all his political activities. Following Hasan's agreement with Muaviye, Muaviye accepted the agreement under the terms demanded by Kays. After the agreement, he returned to Medina and lived there until his death in 60/680.Item Sanal yükseköğretim uygulamalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2006) Kurt, Mehmet; Şimşek, Nurettin; Eğitim Programı ve Öğretimi BölümüThe research was conducted in order to make comparative analysis ofvirtual higher education applications. The research is conducted in surveymodel. The study group consists of total 300 institutes providing virtualeducation in the fall, spring and summer semesters of 2004; 246 in USA, 10in Australia, 3 in South Africa, 10 in India, 21 in UK, 6 in Japan, 4 in Turkey.The information has been collected by online questionnaire. Theapplication of the questionnaire has taken 40 weeks during March-November2004. Only 135 institutes have replied. Valid 133 questionnaires coverapproximately 44% of the study group.Questionnaires saved in the online database have been transferred toSPSS by external database connection. In regards of the researchobjectives, the data collected has been analyzed on computer and by usingSPSS statistics package program. In data analysis frequency (f), percentage(%) and arithmetic mean ( Ã ) have been used. In comparisons of country,institute, year, and other variables, che-square test, independent t-Test andone way variance analysis (F Test) have been used. Kruskal-Wallis H testand Mann-Whitney U test have been used.Although virtual education applications differentiate in choices andapplications in different countries, education levels and types, aftercompletion of the data analysis it is seen that study group consists of peoplewhom are graduate and undergraduate level, personal users havingeducation expectations, between the ages of 26-35 and working full time.They mostly offer programs providing undergraduate and graduate educationin social sciences, giving accredited document, certificate and title. It is seenthat most of the instructors have taken a planned education and they aremostly working as full time instructors and they are taking technical support.Financial resources are obtained from fees taken from students and theresources are mostly used for personnel costs. In applications centraladministration and organization take place and it is seen that they interferewith universities, for physical facilities they use information process centersand virtual classrooms, and for infrastructure and support services they useinformation process services.It is seen that while in the teaching process they use bothsynchronous and asynchronous presentation technologies; in order tosupport course content they use e-mail, web, cd, and course booktechnologies to provide basic learning environment function; they preferdifferent environments to cover face to face education needs; they take selflearning and collaboration as basis and they take projects and term paperevaluations serious; they mostly prefer multiple choice tests and they usuallymake virtual courses exams through the internet.Regarding the characteristics of their institutions? applications, thestudy group have agreed on mostly to connection and being dependent onconnection opportunities. A significant difference between their institutions?characteristics and the model for developing computer labs, when they hadstarted to provide virtual lessons and presentation technologies used hasbeen found. An insignificant difference between the places of virtualeducation, certification, accreditation, planed education of personnel andmaking exams through the internet was found.Item Türkiye’de ceza infaz kurumlarının sorunları(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Kurt, Mehmet; Sancar, TürkanModern ceza hukukunda, hürriyeti bağlayıcı cezanın asıl amacı suçluyu iyileştirerek topluma yeniden kazandırmaktır. Yargısal bir kararla verilen hürriyeti bağlayıcı cezalar kesinleştikten sonra, cezaevlerinde infaz edilirler. Bugünkü anlamda cezaevleri ceza sisteminin içine 16. Yüzyılın sonlarından itibaren girmeye başlamıştır. Ceza infaz kurumuna giren hükümlüler, devletin koruması ve kontrolü altında bulundurulurlar. Hükümlülerin bu hassas durumları gözönünde bulundurularak, BM tarafından 'Hükümlülere Uygulanacak Muameleye İlişkin Minimum Standart Kurallar' hazırlanarak kabul edilmiştir. Daha sonra ise, bu kuralların Avrupa versiyonu olan, 'Avrupa Cezaevi Kuralları' düzenlenmmiştir. Türk infaz sistemini düzenleyen 5275 sayılı Kanun hazırlanırken Avrupa Cezaevi Kuralları'ndan önemli ölçüde yararlanılmış, kanunun gerekçesinde de bu husus vurgulanmıştır. Türkiye'deki ceza infaz kurumlarında başlıca sorunlar; hükümlülerin ceza infaz kurumuna kabulünde yaşanan sorunlar, hükümlülerin ceza infaz kurumuna yerleştirilmesinde karşılaşılan sorunlar, ceza infaz kurumu personelinden kaynaklanan sorunlar, hükümlülerin çalışmalarına ilişkin sorunlar, hükümlülere uygulanan eğitim-öğretim ve iyileştirme faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlar, ceza infaz kurumlarındaki güvenliğe ilişkin sorunlar, ceza infaz kurumlarındaki sağlık hizmetlerinden kaynaklanan sorunlar ve ceza infaz kurumlarının mimari yapısından kaynaklanan sorunlardır.Türk infaz sisteminde son yıllarda yapılan düzenlemeler nedeniyle, mevzuattan kaynaklanan çok fazla sorun bulunmamaktadır. Sorunların büyük çoğunluğu yürürlükteki mevzuatın uygulamaya yansıtılamamasından kaynaklanmaktadır.Item Yazılı Ve Arkeolojik Kaynaklar Işığında Orondeıs Bölgesi’nin Tarihi Coğrafyası(Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi, 2021-09-30) Kurt, Mehmet; Atcı, Esra; Other; OtherOrta Anadolu Bölgesi’nin batı kesiminde yer alan Beyşehir Gölü havzası, hem tarihsel hem de coğrafi anlamda oldukça önemli bir konuma sahiptir. Nitekim Neolitik dönemden itibaren iskân görmüş olan bu alan, değişik kültürlere ev sahipliği yapmıştır. Hititler döneminde hem batıya ve güneye uzanan yol güzergâhları üzerinde bulunması, hem de önemli bir dini merkez olması bölgenin önemini kanıtlamaktadır. Bölgenin Demir Çağı’ndaki durumu hakkında elimizde yazılı kaynaklar bulunmamasına rağmen, arkeolojik veriler Beyşehir Gölü havzasının bu dönemde de yerleşime sahne olduğuna işaret etmektedir. Bölgenin Hellenistik ve Roma dönemleri ile ilgili olarak ise antik edebi kaynaklardan, yazıtlardan ve arkeolojik buluntulardan bilgi edinilebilmektedir. Antik kaynaklardan bölgenin idari sınırlarının sık sık değiştiği anlaşılmaktadır. Nitekim Plinius tarafından Pisidia’nın bir alt bölgesi olarak söz edilen Orondeis’i, Ptolemaios Galatia’da göstermektedir. MS 6. yüzyıl yazarı Hierokles ise, bölge kentlerinin bazılarının Pisidia, bazılarının ise Lykaonia kenti olduklarından söz etmektedir. Bu çalışmada Beyşehir çevresi ile ilişkili olduğu bilinen Orondeis Bölgesi’nin siyasi, sosyo-kültürel ve ekonomik yapısı üzerinde durulacaktır.