Browsing by Author "KAZANCI, Metin (Tez Danışmanı)"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item JANDARMANIN HALKLA İLİSKİLERİ VE ETKİLESİMLİ BİR UYGULAMA(ANKARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HALKLA İLİSKİLER VE TANITIM ANABİLİM DALI) ERDEMOĞLU, Özcan (Yazar); KAZANCI, Metin (Tez Danışmanı)Jandarma bir kamu kurulusu olarak, toplumda emniyet ve asayisin sağlanması için halka güvenlik hizmetleri sunmaktadır. Jandarma güvenlik hizmetlerini sunarken, halkla çesitli araç ve sekillerle iletisim kurmaktadır. Bu araçlardan halkla etkilesimli iletisimi sağlayan 156 Jandarma Đmdat Web Uygulaması, internet ortamında halkın güvenlikle ilgili sorunlarını içeren ihbar, dilek, sikâyet ve önerilerini iletebilmesi için kullanılan bir hizmettir. Bu arastırmada, halkın yapmıs olduğu basvurular analiz edilerek, uygulamanın jandarmanın güvenlik hizmetlerinin kalitesi ve etkinliği ile halkla iliskilere katkısı açıklanmaya çalısılmıstır. Ayrıca, elde edilen bulguların yorumlanması ile idare tarafından güvenlik hizmetlerinin kalitesi ve etkinliğinin gelistirilmesi ve halkla iliskiler faaliyetlerinin uygulanmasına yönelik öneriler sunulmustur. Sonuç olarak, halk tarafından yapılan basvuruların çok olması, jandarmanın güvenlik hizmetlerini sunarken halkın gereksinimlerini dikkate aldığını ve hakla iliskilere önem verdiğini göstermektedir. Halkla iliskilerde kullanılan bu etkilesimli uygulamanın, jandarmanın sunduğu güvenlik hizmetlerinin kalitesine ve etkinliğine katkı sağlarken, halka hizmette de amacına ulastığını ve basarılı olduğunu söyleyebiliriz.Item POLİS HALK İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA ANKARA İLİNDE KARAKOLLARDA ÇALIŞAN RÜTBELİ PERSONELİN ROLÜ(ANKARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM ANABİLİM DALI) ÖZTÜRK, Alparslan (Yazar); KAZANCI, Metin (Tez Danışmanı)Halkla ilişkiler uygulamaları ile yönetimler, halkın bilgi ve aydınlanma gereksinimini karşılayabilmekte, onların tepkilerini öğrenerek kendi eylem ve işlemlerine yön verebilmektedirler. Bununla birlikte kamu düzeninin sağlanması ve bu düzenin korunması görevi, toplum hayatındaki yeri açısından büyük öneme sahip bir kamu hizmetidir. Güvenlik ihtiyacının karşılanması devletin en temel sorumlulukları arasında yer almaktadır. Devletin sahip olduğu bu sorumluluklar arasında yer alan suçun önlenmesi ve kovuşturulması görevi polise verilmiştir. Bu görev de halkın tepkileriyle şekillenecektir. Bütün toplumlarda polis, güvenliğin ve kamu düzeninin sağlanması gibi sorumlulukları ile sosyal yapının bütünleyici bir parçasıdır. İşte bu noktada polis-halk işbirliğine ve bütünleşmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Modern polis teşkilatları sorunlarının nedenlerini öncelikle yönetimde ve yöneticilerde aramakta ve onların nasıl daha etkili hale getirilebileceğinin yollarını aramaktadırlar. Günün değişimlerini takip edecek, teşkilatına şekil ve yön verecek, kurumunun hizmet kalitesini belirleyecek, kurumunu zor durumlardan, uzun ve kısa vadeli krizlerden kurtaracak yine o kurumun yöneticilerinden başkaları değildir. Türk Polis Teşkilatı’nda yapılabilecek ilk ve en önemli iş, her düzeydeki amir ve yöneticilerin modern ve demokratik bir toplum için gerekli olan bir polis teşkilatının ilke ve değerleri doğrultusunda (eğitilmesi) yenilenmesidir.Item SEÇİM KAMPANYALARINDAKİ DÖNÜSÜM:‘AMERİKANLASMA’ BAĞLAMINDA 3 KASIM 2002 GENEL SEÇİMLERİNDE GENÇ PARTİ SEÇİM KAMPANYASI(ANKARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HALKLA İLİSKİLER VE TANITIM ANABİLİM DALI) TAŞCIOĞLU, Raci (Yazar); KAZANCI, Metin (Tez Danışmanı)Bu tez çalısmasında, 20. yüzyılın ortalarında ilk kez ABD'de ve 1960'lı yılların sonuna doğru Kıta Avrupa'sı ile 1980'lerden sonra Türkiye'de, medyanın (özellikle televizyonun) ve pazarlama tekniklerinin (özellikle kamuoyu arastırmaları ve siyasal reklamcılığın) kullanılmaya baslanmasıyla birlikte seçim kampanyalarında ortaya çıkan dönüsüm süreci irdelenmektedir. ABD'deki kampanya uygulamalarının zaman içerisinde diğer Batılı ülkelere (özellikle Fransa ve Đngiltere) ihraç edilmesi seçim kampanyalarında benzesmeye neden olurken, bu benzesme siyasal iletisim yazınında ‘Amerikanlasma' kavramı ile nitelendirilmistir. Dolayısıyla, bu çalısmanın kavramsal çerçevesini seçim kampanyalarının Amerikanlasması tezi olustururken, Türkiye'de 1980'lerden itibaren ekonomik, politik ve toplumsal değisime paralel olarak seçim kampanyalarının dönüstüğü ve ABD'deki gibi bir seyir izlediği, yani, Amerikanlastığı iddiası çalısmanın temel varsayımını olusturmaktadır. Bu çerçevede üç bölümden meydana gelen çalısmanın, birinci bölümünde Amerikanlasma tezi kapsamında siyasetin bilimsellesmesi, siyasetin kisisellesmesi, siyasetin medyatiklesmesi ve siyasetin tekniklesmesi unsurları, ikinci bölümünde bu unsurlar ekseninde Türkiye'de seçim kampanyalarının gelisimi ve dönüsümü genis bir literatür taraması ile ele alınmaktadır. Üçüncü bölümünde ise, 3 Kasım 2002 genel seçimlerinde Genç Parti seçim kampanyası, 31 Ağustos ile 2 Kasım 2002 tarihleri arasında Hürriyet, Posta ve Star gazetelerinin taranmasıyla elde edilen veriler doğrultusunda, Amerikanlasma unsurları bağlamında değerlendirilmektedir. Bulgular, Türkiye'de 1980'lerden bu yana dönüsüme uğramaya baslayan seçim kampanyalarının Amerikanlastığını, siyasetin ve dolayısıyla kampanyaların teknik ve seyirlik bir etkinliğe dönüstüğünü açık bir biçimde göstermektedir.