Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "KARTARI, Asker (Tez Danışmanı)"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ’NDE HEKİM-HASTA İLETİŞİMİ
    (ANKARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM ANABİLİM DALI) ARSLAN, Aynur (Yazar); KARTARI, Asker (Tez Danışmanı)
    Bu tezde, kamu hastanesi ortamında hekim-hasta iletişimine ait iki konu araştırılmıştır. Konulardan biri; hekim otoritesinin hekim-hasta iletişim sürecine etkileri, diğeri ise; etkin bir iletişimin gerçekleşebilmesi için hastaların ve hekimlerin birbirlerinden bekledikleri rol beklentileridir. Tezin amacı hekim-hasta iletişim sürecinde, etkin iletişime engel olan sorunların her iki tarafın bakış açısından saptanmasıdır. Bu amaçla etnografi yöntemi kullanılarak, hekimlerle ve hastalarla ayrı ayrı görüşülmüş ve elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Hekim-hasta iletişim sürecinde hekimin otoritesi, her iki grup tarafından da onaylanmasına rağmen, hastayı pasifleştirerek iletişimin etkinliğine engel olmaktadır. Etkin iletişimin kurulabilmesi için hastaların hekimlerden rol beklentisi öncelikle, güleryüzlü, şefkatli bir yaklaşımla beraber hekimin kendilerine değer vermesidir. Böylece hasta hekimine karşı güven duyacak ve tedavi planına daha iyi uyacaktır. Hekimlerin hastalardan beklentisi ise, yoğun çalışma tempolarına anlayış gösterilmesi ve önerilen tedavi planının dışına çıkılmamasıdır.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback