Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "KANER, Sema"

Now showing 1 - 16 of 16
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Aile Destek Ölçeği: Faktör Yapısı, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    Aile Stresini Değerlendirme Ölçeği: Faktör Yapısı, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    Akran İlişkileri Ölçeği ve Akran Sapması Ölçeği Geliştirme Çalışması
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    Akran Kuramına Dayalı Anababa-Ergen İlişkileri Ölçeği Geliştirme Çalışmaları
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    Antisosyal Davranış Eğilimi
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    Consistency of Parents’ and Teachers’ Assessment of Emotional and Behavioral Problems in Children with Mentally Retarded
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    ENGELLİ ÇOCUKLARI OLAN ANABABALARIN ALGILADIKLARI STRES, SOSYAL DESTEK VE YAŞAM DOYUMLARININ İNCELENMESİ
    (2004) KANER, Sema; Eğitim Bilimleri Fakültesi
    Bu araştırmanın amacı, yetersizliği olan çocuğa sahip anne ve babaların algıladıkları stres, sosyal destek ve yaşam doyumları incelemektir. Araştırmaya zihinsel yetersizliğe sahip çocuğu olan 104 anne, 102 baba, işitme yetersizliğine sahip çocuğu olan 101 anne, 109 baba toplam 416 kişi katılmıştır. Araştırmada üç veri toplama aracından yararlanılmıştır. Bunlardan ilki araştırmacı tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan Friedrich ve arkadaşlarının Aile Stresini Değerlendirme Ölçeğidir. Uygulanan faktör analizi sonucunda üç farklı faktör elde edilmiştir: İşlev Yetersizliği-İY, Karamsarlık-K, Anababa ve Aile Sorunları.Aracın Kuder-Richardson-20, Cronbach Alfa ve Testi Yarılama güvenirlik katsayıları yüksek kabul edilebilirlik düzeyinden ( İY, K, ve Tüm Test), daha düşük kabul edilebilirlik düzeyine kadar değişmektedir (AAS). Aracın ayırt edici geçerliği t-testi ile incelenmiş ve yetersizliği olan çocukların anababalarının düzeylerini ayırt ettiği bulunmuştur. Tüm alt ölçekler, testin tümüyle yüksek düzeyde ilişkilidir. İkinci araç (Aile Destek Ölçeği-ADÖ) anne ve babaların algıladıkları sosyal destek algısının ve sosyal destek ağının niceliksel ve niteliksel özelliklerini araştırmak için araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Aile Destek Ölçeği’nin yapı geçerliği faktör analiziyle incelenmiş ve beş faktör bulunmuştur. Bu faktörler Duygusal Destek-DD, Bilgi Desteği-BİD, Bakım Desteği-BD, Yakın İlişki Desteği-YİD ve Maddi Destek-MD olarak kavramsallaştırılmıştır. ADÖ’nin Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (Zimet ve ark., 1988) ile kıyaslamanması aralarında anlamlı ilişkilerin olduğunu göstermiştir. ADÖ’nin test-tekrar test güvenirlik katsayıları .95-,99, Spearman- Brown Testi-yarılama katsayıları ise .82-.89 arasında değişmektedir. Son araç ise Deiner ve arkadaşlarının geliştirdiği, Köker (1991) tarafından ülkemiz için geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan Yaşam Doyumu Ölçeğidir. Temel bulgular aşağıda özetlenmiştir: 1. Zihin engelli çocuğu olan anababalar, işitme engelli çocuğu olan anababalara göre çocuklarını daha yetersiz algılamalarına rağmen, daha fazla eğitim desteği almaktadırlar ve yaşamlarından daha doyumludurlar 2. Anababalık stresinde çocukların cinsiyetlerine göre farkl yoktur. 3. Babalar annelere göre daha çok bakım desteği algılamaktadırlar 4. Küçük yaşta çocuğu olan anababalar daha fazla maddi destek bildirmektedirler 5. Zihin engelli çocuğu olan anababalar, işitme engelli çocuğu olan anababalara göre çocuklarının işlevlerini daha yetersiz görmekteler, daha karamsarlar ve yaşamlarını genel olarak daha stresli algılamaktadırlar 6. Anababaların yaşam doyumları arttıkça algıladıkları stres azalmaktadır 7. Çocuğun zihinsel engelli ve küçük yaşta olması, ailenin sosyal desteklerinin yeterli olması anababalık stresinin en önemli yordayıcılarıdır 8. Çocuğun zihinsel engelli olması ve anababanın yeterli olmayan sosyal destek sistemine sahip olması ise yaşam doyumunun en önemli yordayıcılarıdır.
  • No Thumbnail Available
    Item
    ENGELLİ ÇOCUKLARI OLAN ANABABALARIN ALGILADIKLARI STRES, SOSYAL DESTEK VE YAŞAM DOYUMLARININ İNCELENMESİ
    (2004) KANER, Sema; Eğitim Bilimleri Fakültesi
    Bu araştırmanın amacı, yetersizliği olan çocuğa sahip anne ve babaların algıladıkları stres, sosyal destek ve yaşam doyumları incelemektir. Araştırmaya zihinsel yetersizliğe sahip çocuğu olan 104 anne, 102 baba, işitme yetersizliğine sahip çocuğu olan 101 anne, 109 baba toplam 416 kişi katılmıştır. Araştırmada üç veri toplama aracından yararlanılmıştır. Bunlardan ilki araştırmacı tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan Friedrich ve arkadaşlarının Aile Stresini Değerlendirme Ölçeğidir. Uygulanan faktör analizi sonucunda üç farklı faktör elde edilmiştir: İşlev Yetersizliği-İY, Karamsarlık-K, Anababa ve Aile Sorunları.Aracın Kuder-Richardson-20, Cronbach Alfa ve Testi Yarılama güvenirlik katsayıları yüksek kabul edilebilirlik düzeyinden ( İY, K, ve Tüm Test), daha düşük kabul edilebilirlik düzeyine kadar değişmektedir (AAS). Aracın ayırt edici geçerliği t-testi ile incelenmiş ve yetersizliği olan çocukların anababalarının düzeylerini ayırt ettiği bulunmuştur. Tüm alt ölçekler, testin tümüyle yüksek düzeyde ilişkilidir. İkinci araç (Aile Destek Ölçeği-ADÖ) anne ve babaların algıladıkları sosyal destek algısının ve sosyal destek ağının niceliksel ve niteliksel özelliklerini araştırmak için araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Aile Destek Ölçeği'nin yapı geçerliği faktör analiziyle incelenmiş ve beş faktör bulunmuştur. Bu faktörler Duygusal Destek-DD, Bilgi Desteği-BİD, Bakım Desteği-BD, Yakın İlişki Desteği-YİD ve Maddi Destek-MD olarak kavramsallaştırılmıştır. ADÖ'nin Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (Zimet ve ark., 1988) ile kıyaslamanması aralarında anlamlı ilişkilerin olduğunu göstermiştir. ADÖ'nin test-tekrar test güvenirlik katsayıları .95-,99, Spearman- Brown Testi-yarılama katsayıları ise .82-.89 arasında değişmektedir. Son araç ise Deiner ve arkadaşlarının geliştirdiği, Köker (1991) tarafından ülkemiz için geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan Yaşam Doyumu Ölçeğidir. Temel bulgular aşağıda özetlenmiştir: 1. Zihin engelli çocuğu olan anababalar, işitme engelli çocuğu olan anababalara göre çocuklarını daha yetersiz algılamalarına rağmen, daha fazla eğitim desteği almaktadırlar ve yaşamlarından daha doyumludurlar 2. Anababalık stresinde çocukların cinsiyetlerine göre farkl yoktur. 3. Babalar annelere göre daha çok bakım desteği algılamaktadırlar 4. Küçük yaşta çocuğu olan anababalar daha fazla maddi destek bildirmektedirler 5. Zihin engelli çocuğu olan anababalar, işitme engelli çocuğu olan anababalara göre çocuklarının işlevlerini daha yetersiz görmekteler, daha karamsarlar ve yaşamlarını genel olarak daha stresli algılamaktadırlar 6. Anababaların yaşam doyumları arttıkça algıladıkları stres azalmaktadır 7. Çocuğun zihinsel engelli ve küçük yaşta olması, ailenin sosyal desteklerinin yeterli olması anababalık stresinin en önemli yordayıcılarıdır 8. Çocuğun zihinsel engelli olması ve anababanın yeterli olmayan sosyal destek sistemine sahip olması ise yaşam doyumunun en önemli yordayıcılarıdır.
  • No Thumbnail Available
    Item
    GÖRME VE ORTOPEDİK ENGELLÎ VE ENGELLİ OLMAYAN ERGENLERİN BENLİK SAYGILARININ KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    KONTROL KURAMI (CONTROL THEORY) VE GERÇEKLİK TERAPİSİ (REALITY THERAPY)
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    Öğretmenlerin Ve Anne-Babaların Öz-Yetkinlik İnançları, Tükenmişlik Algıları Ve Çocukların Problem Davranışları
    (2007) KANER, Sema; Eğitim Bilimleri Fakültesi
  • No Thumbnail Available
    Item
    Ortopedik Engelli ve Engelli Olmayan Erkek Ergenlerde Benlik Saygısı ve Beden İmajı
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    Psikodrama-Kuram
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    Sosyal Psikolojide Karşıt Tepki Kuramı
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    SUÇLU ÇOCUKLARA/GENÇLERE VE SORUNLARINA GENEL BİR BAKIŞ
    KANER, Sema
  • No Thumbnail Available
    Item
    Televizyon reklamları ve çocuklar
    KANER, Sema

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback