Browsing by Author "Gedik, Yasemin"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item ARAMA MOTORU PAZARLAMASI: AVANTAJLARI, ZORLUKLARI VE STRATEJİLERİ ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME(Ankara Üniversitesi, 2022) Gedik, Yasemin; Other; Otherİnternet dünyası, 1990'lı yıllarda arama motorlarının gelişmesiyle birlikte önemli bir dönüşüm geçirmiştir. İnternetin yaygın olarak kullanılması, tüketicilerin ürün ve hizmetlerle ilgili bilgi edinme yollarının tamamen değişmesine neden olmuştur. Arama motorları, kullanıcılar tarafından belirtilen anahtar sözcüklere karşılık gelen bir veri tabanındaki öğeleri arayan, özellikle Web'teki belirli siteleri bulmak için kullanılan bilgisayar programlarıdır. Arama motoru pazarlaması, web sitelerinin arama motoru sonuç sayfalarında görünürlüğünü artırmak için ücretli reklamlar kullanma stratejisidir. Arama motoru pazarlaması, Web sitesi trağini, marka bilinirliğini ve satış gelirlerini arttırmanın en etkili yollarından biridir. Günümüzde, çevrimiçi reklamcılığın en popüler türleri arasında yer alan arama motoru pazarlaması, istikrarlı bir şekilde büyümeye devam etmektedir. Bu çalışma, arama motoru pazarlaması ile ilgili geniş bir kavramsal çerçeve oluşturmaya odaklanmaktadır. Ayrıca çalışma, güncel istatistiklerle birlikte arama motoru pazarlama stratejilerini de inceleyerek ilgili pazarlama kararlarını alırken işletme yöneticilerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.Item E-TİCARET: TEORİK BİR ÇERÇEVE(Ankara Üniversitesi, 2021) Gedik, Yasemin; Other; OtherE-ticaret ilk kez görülmeye başlandığı 1960'larden itibaren işletmelerin iş yapma biçimlerinde büyük değişikliklere neden olmuştur ve günümüzde en popüler konulardan biri haline gelmiştir. E-ticaretin neredeyse tamamen internet üzerinden gerçekleşmesi, e-ticaretin geleneksel ticaretten farklılaşmasını sağlar. E- ticaret, tüketiciler için istedikleri yerden istedikleri zaman alışveriş yapabilme, esnek ödeme seçenekleri, zamandan tasarruf ve düşük işlem maliyetleri gibi faydalar sunarken, işletmeler için aracı olmadan satış, yeni pazarlar oluşturmak, müşteri sadakati ve gelirleri arttırmak, tedarikçi ilişkilerini geliştirmek, stokları ve nakliye maliyetlerini azaltmak gibi fırsatlar sağlamaktadır. Bu çalışma, güncel istatistikleri de paylaşarak, e-ticaret kavramıyla ilgili geniş bir çerçeve oluşturmaya odaklanmaktadır. Çalışmada, e-ticaret tanımları, eticaretin tarihi, e-ticaret araçları, geleneksel ticaretten farklılıkları, e-ticaret türleri, e-ticaret faydaları ve zorlukları geniş bir perspektiften anlatılmıştırItem NÖROPAZARLAMA VE NÖROPAZARLAMA ARAÇLARI: TEORİK BİR ÇERÇEVE(Ankara Üniversitesi, 2020) Gedik, Yasemin; Other; OtherTüketicilerin davranışlarını analiz etmek ve karar alma süreçlerini anlamak, pazarlama için en öncelikli konulardan biridir. Geleneksel pazarlama araştırmasında kullanılan (örn. anket, gözlem vb) araçlar yeterince objektif ve dürüst olmadıkları için yetersiz kalmaktadır. Nöropazarlama, nöro bilim, nöroekonomi, psikoloji ve pazarlamanın buluştuğu yeni bir alandır. Nöropazarlama, tüketici davranışlarını anlamak için nörobilimsel yöntemlerin uygulanmasıdır. Nöropazarlama, yüksek teknolojili nörogörüntüleme araçlarıyla (FMRI, EEG, MEG vb.) bir uyaran varlığında beynin bilinçaltı ve zyolojik tepkilerini derinlemesine incelemektedir. Böylece tüketici karar alma mekanizmalarının ve davranışlarının altında yatan psikolojik ve nörolojik faktörler hakkında son derece güvenilir ve doğru bilgiler sunmaktadır. Nöropazarlama, etkili reklam, yeni ürün ve pazarlama stratejileri oluşturmada işletmeler için önemli bir rehberdir. Bu makalede amaç, nöropazarlama, nöropazarlamanın avantajları ve kısıtları, ayrıca nörö pazarlama araçları hakında detaylı bir kavramsal çerçeve sunmaktır.