Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Eray, Mustafa Erhan"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Toplam kalite yönetiminin verimliliğe etkisi
    (Ankara Üniversitesi, 2023) Eray, Mustafa Erhan
    Yaşadığımız yüzyılda, önceki yüzyılların birikimiyle, bilim ve teknolojide baş döndürücü hızda gelişmeler yaşanmakta ve dünya gittikçe küçülmektedir. Bu gelişmeler sonucunda acımasız ve yıkıcı bir rekabet dünyadaki tüm işletmelerini derinden etkilemektedir. Tüketici kitleleri ise, hızla bilinçlenmekte, alacakları ürün ve hizmette fiyat haricinde başka temel kriterler de aramaktadırlar. Bu temel kriterlerin başında ise, “kalite” gelmektedir. Bu durumda işletmelerin, tüketicileri etkileyecek en önemli silahları kalite olmaktadır. Kaliteden taviz veren işletmeler kısa bir süre varlıklarını devam ettirdikten sonra yok olup gitmektedirler. Kalite, belirli bir ürün veya hizmetin, müşteri veya kullanıcının beklentilerini ve ihtiyaçlarını karşılayan özellikleri veya nitelikleri ifade eder. Kalite, genellikle ürünün veya hizmetin güvenilirliği, dayanıklılığı, işlevselliği, kullanım kolaylığı, estetiği ve müşteri desteği gibi özellikleriyle ilgilidir. Kalitenin ölçütleri, ürün veya hizmetin türüne, kullanım amacına, endüstriye ve müşteri ihtiyaçlarına göre değişebilir. Örneğin, bir gıda ürününde kalite, tazeliği, besin değeri, tat ve aroma gibi faktörlere bağlı olabilirken, bir otomobilde kalite, performansı, güvenliği, yakıt ekonomisi ve sürüş konforu gibi özellikleri içerebilir. Kalite, bir ürün veya hizmetin müşteri memnuniyetini arttırabilir, rekabet avantajı sağlayabilir ve marka itibarını güçlendirebilir. Kalite yönetimi, bir şirketin ürün ve hizmetlerinde sürekli olarak yüksek kalite standartlarına ulaşmak için uyguladığı sistemli bir yaklaşımdır.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback