Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Ceylan, Hicriye Vildan"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Ev okulu yaklaşımıyla 7-10 yaş çocuklarının ailede din eğitimi / 7-10 years old children's religious education in the family with homeschooling approach
    (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Ceylan, Hicriye Vildan; Zengin, Halise Kader; İlahiyat Fakültesi
    Son yüzyılda eğitime farklı yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirilen alternatif eğitim yaklaşımları, bireyin bilişsel ve duyuşsal yeteneklerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak eğitimin, öğrenme ihtiyacına özgürce cevap veren bir süreç olduğunu savunmaktadır. Bu alternatif eğitim yaklaşımlarından biri olan Ev Okulu (Homeschooling), belirli kurallar ve sınırlar içerisinde değil, bireyin ihtiyaçları ve değerleri doğrultusunda eğitilmesini isteyen ebeveynlerin okulsuz bir öğretim gerçekleştirmek istemesiyle başlamıştır. Ev Okulu alternatif eğitim yaklaşımının, çocuğunun dinî ve ahlakî eğitimini önemseyen ebeveynler tarafından da tercih edilmesi, bu yaklaşımın evde ve ailede verilen din eğitimine yönelik yöntem, kaynak ve materyal konusunda her geçen gün gelişen bir alan olmasını sağlamıştır. Uygulama ve yöntem açısından Ev Okulu eğitim yaklaşımı, aileyle bağların güçlü olduğu ikinci çocukluk gelişim döneminde (7-10 yaş) verilecek dinî eğitim için uygun bir yaklaşım olduğunu sonucuna varılmıştır. Bu araştırmada söz konusu yaklaşım, genel özellikleriyle ele alınmış, kullandığı yöntem ve materyaller incelenmiş, bu yöntem ve materyallerle örnek bir konu planı işlenmiştir.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback