Browsing by Author "Bilir, Pervin"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Antrenör yetiştirme kurslarına katılan bireylerin liderlik davranış algılarının incelenmesi(Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 2019) Bilir, Pervin; Other; OtherBu çalışmanın amacı, Türkiye’de farklı spor dallarındaki antrenör yetiştirme kurslarına katılan bireylerin liderlik davranış algılarının demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Betimsel ve nicel olan bu çalışmanın evreni Adana ilinde 2013-2016 yılları arasında farklı spor dallarında antrenör yetiştirme kurslarına katılan bireylerdir. Bu bireylerden temel eğitim derslerini alan; 104 kadın, 264 erkek, toplam 368 kişi örneklem grubunu oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak Chelladurai ve Saleh (1980) tarafından geliştirilen “Sporda Liderlik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermediği saptandığından ikili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U, ikiden fazla karşılaştırmalarda Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre; liderlik davranış algılamalarının; yaş, medeni durum, spor dalı ve öğrenim düzeyine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Liderlik alt boyutlarına göre en yüksek değerin eğitim ve öğretim, en düşük değerin ise otokratik davranış boyutunda olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, demografik değişkenlere göre antrenör adaylarının liderlik davranışlarında farklılaşma olabileceği ve antrenör adaylarının sporcunun yetişmesinde eğitim ve öğretimi, pozitif geribildirimi demokratik davranışı ve sosyal desteği önemseyen, otokratik davranış göstermeyi daha az tercih eden bir profil çizdikleri ifade edilebilir.Item İki farkli üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi(2009) Kılcıgil, Ertan; Bilir, Pervin; Özdinç, Özlem; Eroğlu, Kaan; Eroğlu, BaşakBu araştırma, Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (AÜBESYO) ve Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (ÇÜBESYO) öğrencilerinin iletişim becerilerini değerlendiren ve karşılaştırmayı amaçlayan bir çalışmadır. Araştırmanın evreni bu iki Üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri; örneklemi ise bu iki Yüksekokul’dan olasılığa dayalı olmayan kolayda örnekleme yoluyla seçilen 1., 2., 3., ve 4. sınıf öğrencileridir. Araştırmaya (AÜBESYO)’dan 138 öğrenci, (ÇÜBESYO)’dan 356 olmak üzere toplam 494 öğrenci katılmıştır. Araştırmada Korkut (1996) tarafından geliştirilen ve geçerlik ve güvenirliği yapılmış “İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” (İBDÖ) kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS (versiyon 16) paket istatistik programında değerlendirilmiştir. Çalışmanın güvenilirlik katsayısı 0.833 olarak bulunmuştur (p<0.01). Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde parametrik verilerde t-testi ve Anova, nonparametrik verilerde ise Mann Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri kullanılmıştır. İstatistikî analizlerde anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak seçilmiştir. AÜBESYO öğrencileri arasında iletişim becerisiyle cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. ÇÜBESYO öğrencileri arasında iletişim becerisiyle cinsiyet arasında ilişki bulunmamaktadır. Her iki Üniversite’nin BESYO öğrencileri arasında iletişim becerisiyle cinsiyet arasında oldukça anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Bayan öğrencilerin erkek öğrencilere göre iletişim becerileri daha iyidir. AÜBESYO bölümlerinin iletişim becerileri arasında çok fazla anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. ÇÜBESYO bölümlerinin iletişim becerileri arasında ilişki bulunmamaktadır. Her iki Üniversitenin BESYO öğrencileri arasında iletişim becerisi açısından oldukça fazla anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. ÇÜBESYO öğrencilerinin iletişim beceri puanı ortalaması AÜBESYO öğrencilerine göre oldukça yüksektir. The aim of this study is to evaluate and compare the communication skills of students who are from the School of Physical Education and Sports (SPES) of Ankara University (AU) and Çukurova University (CU). The scope of the research includes the students of SPES from both universities. Sampling consists of students that are chosen by non-probability simple random sample method of 1., 2., 3. and 4. Classes. 494 students, 138 of them are from AU-SPES and 356 of them are from CU-SPES participate in this study. In this study, “Communication Skills Evaluation Scale (CSES) and its validity and reliability was established by Korkut in 1996 has been used. The results are analysed by SPSS (ver. 16.0) statistical analysis software. The reliability coefficient of the study is estimated as 0.833 (p<0.05). For statistical assessment, T-test and Anova are used for parametric data, Mann Whitney U and Krukal-Wallis H are used for non-parametric data. In statistical analyses, significance level (p-value) is chosen as p<0.05. There is a significant relation between gender and communication skills of AU-SPES students, but there is no relation between gender and communication skills of CU-SPES students. Among the students of both universities, there is a very significant relation between gender and communication skills. Female students have better communication skills than male students. There is a very significant relation among the departments of AU-SPES concerning the communication skills. The departments of CU-SPES have no relation concerning the communication skills. Among the students of SPES of both universities, a very high significant relation is determined concerning the communication skills. The mean value of communications skills of CU-SPES students is very higher than the mean value of communications skills of AU-SPES students.