Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Atilla, Cenker"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    ARTI ÜRÜN: KENTLEŞEME SÜRECİ VE TAPINAK EKONOMİSİNE ETKİSİ
    (Ankara Üniversitesi, 2022) Atilla, Cenker; Other; Other
    Yüzbinlerce yıl avcı-toplayıcı olarak yaşayan insanoğlu, iklim şartlarının düzelmesiyle yerleşik hayata geçmiştir. Yerleşik hayat, insanların tarımı ve hayvancılığı öğrenmesinde etkili olmuştur. Tarımda sulamanın öneminin anlaşılması ve gelişen tarım yöntemleriyle insanlar kısa süre içinde tükettiklerinden daha fazlasını üretmeye başlamışlardır. “artı ürün” adını verdiğimiz bu fazla ürün, zamanla birikerek önemli bir politik ve askeri güç oluşturmuştur. Artı ürün doğrudan ya da dolaylı olarak, siyasi ve ticari ilişkilerin kurulmasını, askeriye ve savunma sitemlerinin oluşmasını, nüfus yoğunluğunu ve tapınak ekonomisinin oluşmasını etkilemiştir. Bu çalışmada, artı ürünün bu oluşumlara, kentleşme sürecine ve tapınak ekonomisine etkisi incelenmiştir

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback