Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Ata, Murat"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Verbal Aptitude Levels of Prospective English Teachers: A Study in an EFL Context
    (Ankara Üniversitesi, 2020-12-01) Ertürk, Gülşah Tıkız; Ata, Murat; Eğitim Bilimleri Fakültesi
    Yabancı dil yatkınlığı, yazılı dili kullanma ve sözcüklerle sunulan kavramları anlama yeteneği olarak tanımlanır. Yatkınlık, yabancı dil öğreniminde önemli bir rol oynamaktadır. Araştırmacılar tarafından yürütülen çalışmalar, sosyo-psikolojik bir yabancı dil (ikinci dil) öğrenimi kuramının tartışılmasının gerekliliği üzerinde yoğunlaşmaktadır. Kuram, ikinci bir dilin başarılı biçimde öğrenilmesi için başarılı bir yabancı dil öğrencisinin hedef dildeki belli dilsel ve sosyal etkenleri benimsemesi gerektiği yönündedir. Ancak, katılımcıların yatkınlık düzeylerinde onların yaş, cinsiyet ve not ortalama puanları gibi değişkenlere göre herhangi bir değişiklik olup olmadığının araştırılması ve ortaya çıkarılması yabancı dil öğretmenleri için önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı katılımcıların sözel yatkınlık düzeylerinin yaş, cinsiyet ve not ortalamaları gibi değişkenlere göre bir farklılık gösterip göstermediğini saptamaktır. Çalışma kesitsel modelli nicel bir çalışmadır. Araştırmaya 101 İngilizce öğretmeni adayı katılmıştır. Yabancı dile yatkınlık düzeyleri ile diğer değişkenlere göre anlamlı bir farklılık olup olmadığını saptamak için katılımcılara sözcükleri doğru heceleyebilme, doğru dilbilgisi kullanma, sözcük anlamlarını anlama ve sözcüğü anlama yeteneğini ölçen öğeleri içeren 40 maddelik çoktan seçmeli bir sözel yatkınlık testi uygulanmıştır. Veriler SPSS 22 programı ile çözümlenmiştir. Sonuçlar, dil yatkınlık düzeyleri hakkında bilgi sahibi olmanın, araştırmacıların dil öğrencileri, öğrenme ortamı ve öğrenme çıktıları hakkında daha iyi bir anlayış edinmelerine yardımcı olabileceğini göstermektedir. Sonuçlar ilgili alanyazın ışığında sunulmuştur. Bu çalışma etik kurul onayı ile ilgili karar verilmeden önce derginin sistemine yüklenmiş olduğu için etik kurul onay raporu bu çalışmaya eklenmemiştir.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback