Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "ARAL, Neriman"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    ANAOKULUNA DEVAM EDEN ALTI YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN KAVRAM GELİŞİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ
    (2006) ARAL, Neriman; Sağlık Bilimleri Fakültesi
    Bu araştırma bilgisayar destekli öğretimin çocukların kavram gelişimlerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Hayriye Andiçen Anaokulu ile Yıldırım Beyazıt Anaokuluna devam eden 100 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Araştırmaya dahil edilen çocuklar deney ve kontrol olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Deney grubundaki çocuklara 15 hafta süreyle haftada bir kez bilgisayar destekli öğretim programı uygulanmıştır. Bu süreç içinde kontrol grubuna böyle bir eğitim verilmemiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bracken (1998) tarafından geliştirilen 'Bracken Temel Kavram Ölçeği (Gözden Geçirilmiş Formu)' ile araştırmacılar tarafından hazırlanan 'Genel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Ölçeğin Türkçe'ye uyarlama çalışmaları kapsamında bir ön uygulama gerçekleştirilmiş ve bu çalışmalar sonucunda ölçeğin geçerli ve güvenilir bir araç olduğu kabul edilmiştir. Araştırmada verilerin analizinde; Tek Faktör Üzerinde İki Faktörlü ANOVA, İlişkisiz Örneklemler İçin T Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubundaki çocukların kavram gelişimi puanları arasında anlamlı farklılık olduğu (p<.05) belirlenmiştir.
  • No Thumbnail Available
    Item
    OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE AİLE EĞİTİMİ (FAMILY EDUCATION IN THE PRESCHOOL PERIOD)
    (2008) ARAL, Neriman; Sağlık Bilimleri Fakültesi

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback