Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "AKBULUT, Yasemin (Tez Danışmanı)"

Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Ankara İl Merkezi'ndeki Sağlık Bakanlığı'na bağlı hastanelerdeki hastane yöneticilerinin problem çözme ve karar verme becerilerinin değerlendirilmesi
    (Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Kurumları Yöneticiliği Anabilim Dalı) TOYGAR, Şükrü Anıl (Yazar); AKBULUT, Yasemin (Tez Danışmanı)
    Bu çalışma, hastane yöneticilerinin problem çözme ve karar verme becerileri düzeyini belirlemek, diğer yönetsel beceriler ile ilişkisini saptamak, yöneticilerin problem çözme ve karar verme becerilerinin sosyo-demografik ve örgütsel özelliklerine göre farklılıkları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Ankara il merkezinde Sağlık Bakanlığı'na bağlı 26 hastanede görev yapan 494 hastane yöneticisi (başhekim, hastane müdürü, başhemşire ve yardımcıları) oluşturmaktadır. Araştırma'ya 334 yönetici (evrenin %67'si) katılmıştır. Hastane yöneticilerinin problem çözme ve karar verme becerileri ile diğer yönetsel becerilerinin ölçülmesinde, Sperry (2003) tarafından geliştirilen ve Şimşek (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda hastane yöneticilerinin problem çözme ve karar verme becerileriyle motivasyon, bağlılık ve takım performansı becerileri arasında zayıf, pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte yetki devri ve güçlendirme, etkili ve stratejik iletişim, çatışma yönetimi, koçluk etme, danışmanlık etme ve görüşme, örgütsel kaynakların ve insan kaynaklarının uyumu, zaman ve stres yönetimi becerileri arasında orta düzeyde, pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Yöneticilerin sosyo-demografik özelliklerine göre karar verme problem çözme becerilerinin farklılık göstermediği; ancak örgütsel özelliklerinden olan, yöneticiye bağlı olarak çalışan personel sayısı ve Hastane Bilgi Sistemi'nden faydalanma durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Orta düzeyde gelişmiş olduğu saptanan diğer yönetsel becerilerin nedenlerinin araştırılması ve bu becerileri geliştirecek eğitim programlarının düzenlenmesi önerilebilir. Lisansüstü eğitim alan yöneticilerin problem çözme ve karar verme becerileri diğerlerine göre daha yüksektir. Bu nedenle yöneticilerin lisansüstü eğitim almaları konusunda özendirilmeleri ve teşvik edilmeleri önerilebilir.AbstractThe aim of this study is to designate the levels of the decision making, problem solving and other administrative skills of the hospital administrators, to determine the interrelations and to explain the differences of the decision making and problem solving skills according to socio-demographic and organizational characteristics. The population of the study was consisted of 494 hospital administrators (Head Doctors, hospital managers, head nurses and their assistants) carried out in 26 hospitals affiliated to the Ministry of Health in Ankara Province Centre. 334 administrators (67% of the population) have participated to the study. In the designating of the levels of the decision making, problem solving and other administrative skills of the hospital administrators; the measure was used of which had developed by Sperry (2003) and adopted to Turkish Language by Şimşek (2006). As a result of the study; a weak, positive and statistically significant relationship has been found between the decision making and problem solving skills of the hospital administrators and motivation, loyalty and team performance skills of them. However, it has been determined that there was a moderate, positive and statistically significant relationship between the skills of the entrustment and strengthen, effective and strategic communication, conflict management, coaching, consulting and negotiating, the compliance of the organizational resources with human resources and time and stress management. It has been found that the skills of the administrators on the decision making and problem solving were not differed according to socio-economic characteristics, but a statistically significant difference has been found according to the numbers of the personnel affiliated to them and the situations related with utilizing from the Hospital Information System which are the organizational characteristics. The researching of the reasons of the other management skills having an intermediate developing level and the organizing some training programmes to develop these skills can be suggested. The decision making and problem solving skills of the administrators who did a master degree are higher than the others. Therefore, encouraging the administrators on doing a master degree can be suggested.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Hemşirelerin iş gücü verimliliği konusundaki tutumlarının belirlenmesi: Burdur Devlet Hastanesi örneği
    (Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalı) AKBULUT, Yasemin (Tez Danışmanı); ŞAHAN ÖZTÜRK, Nazife (Yazar)
    Hasta bakım hizmetlerinde hemsirelerin is gücü verimliliği, sağlık hizmetlerinin sunumuaçısından üzerinde önemle durulması gereken konulardandır. Hastane yönetimininmevcut is gücünün verimliliğini artırmak için is gücü verimliliğini etkileyen faktörleriarastırması önemli görülmektedir. Bu çalısmanın amacı, is gücü verimliliğini etkileyenfaktörler konusunda Burdur Devlet Hastanesinde çalısan hemsirelerin tutumlarınıbelirlemek ve hemsirelerin görüsleri doğrultusunda kendi verimliliklerini artırmada,hangi konuların daha önemli olduğunu saptamaktır. Arastırma Burdur DevletHastanesinde görev yapan 142 hemsire üzerinde gerçeklestirilmistir. Arastırmasonucunda hemsirelerin is gücü verimliliğini etkileyen kisisel faktör ifadelerinin yasgruplarına, medeni duruma, öğrenim durumuna ve çalısma sekline göre anlamlı farklılıkolmadığı, çalısma yılına göre “Bu isyerinde uzun zamandır çalısan kisiler isdeğistirmeyi düsünmüyor” ifadesinde ve çalısma sekline göre “Motivasyonum kırıldığızaman canım hiç çalısmak istemez” ifadesinde anlamlı farklılık olduğu saptanmıstır.Örgütsel faktör ifadelerinin yas gruplarına göre “Çalısma arkadaslarım ile iliskileriminiyi ve uygun olması verimliliğimi olumlu etkiler”, medeni duruma göre “Hastanedegüvenli çalısma konusunda eğitilmek verimliliğimi artırır” öğrenim durumuna göre“Yaptığım isin bütünün küçük bir parçası olması beni isime yabancılastırır” çalısmayılına göre “Diğer deaprtmanların islerini doğru yapmaması verimliliğimi olumsuzetkiler” ve “Prosedür ve talimatların sık sık değismesi uyum sağlamamı zorlastırır vestres yaratır” ifadelerinde anlamlı farklılık bulunmustur. Ergonomik faktör ifadeleri ileyas grupları, medeni durum ve çalısma yılına göre anlamlı bir farklılık bulunmamıstır.Öğrenim durumuna göre ergonomik faktörlerden “Çalısma ortamındaki gürültüsağlığımı ve verimliliğimi olumsuz etkiler” ifadesinde, çalısma sekline göre “Çalısmaalanımın dar olması verimliliğimi olumsuz etkiliyor”, “Đslerimi bitirdiğimde dinlenecek yerimolmaması verimliliğimi olumsuz etkiler”, “Dinlenmek için çalısma ortamından uzaklasmakverimliliğimi artırır” ifadelerinde anlamlı farklılık bulunmustur. Hemsirelerin ücret artısı,terfi sisteminde liyakate önem verilmesi, eleman ihtiyacının gecikmeden karsılanması,motivasyonu artırıcı önlemler alınması, çalısma kosullarının iyilestirilmesi ve mesleki eğitimkonularının is gücü verimliliklerini artırmada önemli buldukları saptanmıstır.Abstract Labor efficiency of nurses on patient care services is one of the issues to be paidattention from point of health service supply. Search of the factors in order to enhancethe efficency of present labour by hospital administration which are affecting labor forceefficiency is considered significant. The objective of this study is to determine theattitudes of the nurses in Burdur State Hospital on the factors affecting the labourefficiency and to detect the important issues affecting self enhancing efficienciestowards the considerations of the nurses. Researech effectuated on 142 nursesfunctioning in Burdur State Hospital. As a result of the research it is deterrmined thatthere were no significant differences when age groups, marital status, educationalbackground and the way of work considered which were stated as personal factorsaffecting the labor efficiency of the nurses, however significant differences weredetermined in expressions due to working years “persons working in this place longtime do not think changing the workplace” and “I do not prefer to work when mymotivation corrupted” when the way of work is considered. Significant differences arefound in the organisational factor statements as “My good and appropriate relations withmy colleagues do effect my efficiency positively” due to age groups, “Training onworking in safety in the hospital does enhance my efficiency” due to marital status,“Small part of the whole work I effectuate makes me to alienate from my work” due toeducational status, “The uncompleted works of the other departments affects meunfavorably” and “Constant changes of the procedures and instructions makes difficultmy harmonization and creates stress” due to the years worked. Significant differencesare not detected in age groups, marital status and working years when ergonomic factorsare considered. Significant differences are detected at the statements “Noise in workingmedium affects my health and efficiency unfavorably” due to educational status,“Small working place affects my efficiency unfavorably”, “Missing a resting place aftercompletion of the work affects my efficiency unfavorably ”, “To stay away fromworking atmosphere when resting enhance my efficiency” due to the way of workingwhen ergonomic factors are considered. It is detected that nurses give importance towage increase, competence in promotion, meeting personnel needs without delay, takingmeasures enhancing motivation, amelioration of working conditions and vocationaltraining subjects when labor efficiency is considered.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Örgütsel iklim ile iş tatmini ilişkisi: Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Cebeci Araştırma ve Uygulama Hastanesi örneği
    (Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Kurumları Yönetimi Anabilim Dalı) ÇAKIR, Selcan Ülkü (Yazar); AKBULUT, Yasemin (Tez Danışmanı)
    Örgütsel iklim, iş çevresinin çalışanlar tarafından dolaylı ya da doğrudan algılanan ve çalışanların motivasyon ve davranışlarını etkilediği kabul edilen ölçülebilir özellikler kümesidir. İş tatmini ise, işin özellikleriyle bireylerin kendinde bulduğu özelliklerin uyum içinde olması şeklinde tanımlanabilir. Bu çalışma, örgütsel iklim ile iş tatmini arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu temel amaç doğrultusunda Ankara Üniversitesi Cebeci Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde (ACAUH) örgütsel iklim ile hastanede çalışan idari personelin iş tatmini arasındaki ilişkinin saptanması, çalışanların örgütsel iklim ve iş tatmini ile ilgili değerlendirmelerini etkileyen sosyo demografik ve çalışma koşulları ile ilgili faktörlerin belirlenmesi, mevcut durumun ortaya konulması ve konu ile ilgili çözüm önerilerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada örneklem seçilmemiş, 2009 yılında görev yapan 461 idari personel araştırma kapsamına alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Minnesota İş Tatmini Ölçeği ve örgütsel iklim ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlilik değerleri alt boyutlarına göre hesaplanmış ve yüksek düzeyde güvenilir bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre erkeklerin kadınlara göre, iş tatminlerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. İlköğretim mezunu çalışanların iş tatmin düzeylerinin, diğer öğrenim düzeylerine göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Yardımcı destek hizmetler bölümünde görev yapan ve 21 yıl üzerinde çalışan personelin iş tatmin düzeyleri, yüksek bulunmuştur. Meslek grupları karşılaştırıldığında, teknik personelin iş tatmin düzeyinin en yüksek olduğu belirlenmiştir. Yönetim desteği, otonomi ve özgürlüğün tüm iş tatmini boyutlarını, işin iddialı olması içsel tatmini olumlu yönde etkilediği; rol belirsizliğinin dışsal tatmini olumsuz etkilediği bulunmuştur. Yönetim desteğinin sağlanması, rol belirsizliğini azaltıcı önlemlerin alınması, idari personele ilerleme imkânının sağlanması, çalışma ortamlarının iyileştirilmesi, çalışanların birbirleri ile ilişkilerinin artırılması için etkinliklerin planlanması, yöneticilerin işgörenleri takdir etmesi, yeteneklerini kullanabilmelerine ve kararlara katılmasına olanak verilmesi, yaratıcı düşüncelerinin değerlendirilmesi önemlidir.AbstractOrganizational climate is measurable features group of business environment which is perceived directly or indirectly by employees and accepted that it affects motivation and behaviour of employees. Job satisfaction can be defined as being in harmony of job's features and individual's. This study is made to determine relationship between organizational climate and job satisfaction. On direction of this basic purpose it is aimed to identify relationship between organizational climate in Ankara University Cebeci Research and Application Hospital and job satisfaction of administrative personnel working in the hospital, determine the socio-demographic and related to working conditions that affect the personal organizational climate and job satisfaction, put forward the current situation and develop solution proposals. Sample is not selected in the study, 461 administrative personnel who served in 2009 were taken in the research. As means of gathering information Minnesota Job Satisfaction Scale and organizational climate scale were used. Reliability values of scales were calculated according to sub dimensions and it is found that they are highly reliable. According to the research results it is found that job satisfaction of men is higher than women. It is stated that job satisfaction level of employees who graduated from primary school is higher than others. Job satisfaction level of personnel who serves in asistant support services and works for over 21 years is found high.When job groups are compared it is determined that job satisfaction of technical personnel is the highest. According to this it is found that administration support,otonomy and freedom affect all job satisfaction dimensions, job's being assertive affects internal and general satisfactions positively, role uncertainty affects external satisfaction negatively. Providing administration support, taking role uncertainty reducing preventions,providing administrative personnel progress opportunities, improvement of working environment, planning activities to increase employees relationship between each other, appreciating employees, giving opportunities to use their abilities and involve in decisions, evaluating creative ideas are important.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback