Cilt:04 Sayı:01 (2021)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:04 Sayı:01 (2021) by Author "Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Geleceğin Yapıtaşları: Bilim-Teknoloji ve Bilgi/Belge Yönetimi Bütünleşmesine Doğru Arşivciliğin ve Arşivcilerin Rotası Sempozyumu 09 Haziran Çarşamba Günü Gerçekleştirildi(Ankara Üniversitesi, 2021-06-30) Yılmaz, Burcu; Bilgi ve Belge Yönetimi; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiGeleceğin Yapıtaşları: Bilim-Teknoloji ve Bilgi/Belge Yönetimi Bütünleşmesine Doğru Arşivciliğin ve Arşivcilerin Rotası Sempozyumu 09 Haziran Çarşamba Günü Gerçekleştirildi.Item Sağlık Turizmi Hastaları İçin E-Nabız Uygulamalarının Geliştirilmesi: Bir Model Önerisi(Ankara Üniversitesi, 2021-06-30) Yıldırım, Banu Fulya; Özdemirci, Fahrettin; Soydan, Güray; Bilgi ve Belge Yönetimi; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiDünya çapında giderek daha fazla insan yurt dışında sağlık hizmeti almayı talep etmektedir. Türkiye sağlık turizmi konusundaki yetkinliği, sağlık ve bakım hizmetlerinin kalitesi nedeni ile sağlık turizmi hastaları için güven duyulan bir ülke olmanın yanı sıra fiyat avantajı ile de tercih edilen bir ülke konumundadır. Bu çalışmanın amacı; bir sağlık bilgi sistemi olarak e-Nabız uygulamalarının (www.enabiz.gov.tr) sağlık turizmi hastalarına ve hekimlere uygulanabilir olması için eksikliklerin giderilmesi, yeni bir model çerçevesinde daha etkin kullanımının sağlanmasıdır. Bu amaçla Türkiye’nin ve dünyanın en prestijli hastaneleri arasında yer alan Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Uluslararası Hasta Koordinatörlüğü bünyesinde 01.04.2019 ile 01.04.2020 tarihleri arasında ayaktan ve yatarak hizmet almış 409 sağlık turizmi hastasına ve Hacettepe Üniversitesi bünyesinde öğretim üyesi ve araştırma görevlisi olarak çalışmakta olan 572 hekime yüz yüze anketler uygulanmıştır. İstatistiksel değerlendirmeler IBM Statistics 25.0 paket programı ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda, e-Nabız uygulamalarının sağlık turizmi hastaları ve hekimler için de geliştirilmeye ihtiyaç olduğu ve sağlık verilerine elektronik ortam üzerinden erişimin sağlık turizmi hastaları tarafından talep edildiği tespit edilmiştir. Çalışmada kanıtlanan hipotezler ve yapılan literatür incelemesi sonucu elde edilen bilgiler doğrultusunda sağlık turizmi hastalarının söz konusu talep ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla e-Pulse International sistemi model önerisi oluşturulmuştur. Çalışmada e-Pulse International sisteminin uygulama sürecine ait aşamalar kurgulanmış ve temel bileşenleri tanıtılmıştır. E-Pulse International sistemi ile Türkiye’ye gelen sağlık turizmi hastalarının sağlık verilerine dünyanın her yerinden hızlı ve güvenilir bir şekilde erişmelerini sağlamak, işlemlerini kolaylaştırarak, onlara kişiselleştirilmiş, hızlı ve güvenilir hizmet sunmak ve sağlık turizmi hastalarına verilen hizmetlerin kalitesinde bir değer yaratarak sağlık turizminin ülke ekonomisine katkısını artırmak hedeflenmektedir. Bu kapsamda sağlık turizmi hastalarının Türkiye’de aldıkları sağlık hizmeti ile ilgili memnuniyet oranlarının artırılması açısından e-Pulse International sisteminin geliştirilmesi çok önemli katkıda bulunacaktır. Sağlık turizmi hastalarına e-Pulse International sistemi hizmetinin sunulması Türkiye’yi diğer sağlık turizmi hizmeti sunan ülkeler arasında daha fazla tercih edilir duruma getirecektir. Sistem, sağlık turizmi hastalarının veri erişimini sağlaması bakımından tedavi süreci konforunu artırarak sağlık turizmini olumlu yönde etkileyecek ve gelişmesine katkıda bulunacaktır.Item Tebrik/ Coşkun POLAT, Hüseyin ODABAŞ, Tuba KARATEPE, Haydar YALÇIN, Ahmet ALTAY, Banu Fulya YILDIRIM, Kasım BİNİCİ.(Ankara Üniversitesi, 2021-06-30) Yılmaz, Burcu; Bilgi ve Belge Yönetimi; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiTebrik/ Coşkun POLAT, Hüseyin ODABAŞ, Tuba KARATEPE, Haydar YALÇIN, Ahmet ALTAY, Banu Fulya YILDIRIM, Kasım BİNİCİ.Item Türkiye’de Ulusal Halk Kütüphanesi Stratejisi(Ankara Üniversitesi, 2021-06-30) Yılmaz, Burcu; Bilgi ve Belge Yönetimi; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiKültür ve Turizm Bakanlığı’nda Kültür ve Turizm Uzmanı olarak görev yapmakta olan Dr. Şenol KARADENİZ tarafından kaleme alınan “Türkiye’de Ulusal Halk Kütüphanesi Stratejisi” adlı kitap 2021 yılında yayınlanmıştır. Kitapta, Halk Kütüphanelerinde bilgi toplumunun ihtiyaçlarını karşılamak için uygulanması gereken stratejik yöntemler yer almaktadır.Item Yasama Kalitesinin Arttırılmasında Dilekçe Hakkı Çalıştayı(Ankara Üniversitesi, 2021-06-30) Yılmaz, Burcu; Bilgi ve Belge Yönetimi; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiTBMM'nin 100. yılı etkinlikleri kapsamında 2020 yılı Şubat ayında gerçekleştirilen "Yasama Kalitesinin Arttırılmasında Dilekçe Hakkının Rolü Çalıştayı" kitap haline getirildi. Dilekçe Hakkı Çalıştayı, dilekçe hakkının etkin kullanımı ve mükerrer başvurulardan kaynaklanan verimsizliğin ortadan kaldırılması için yasama, yürütme ve yargı organlarındaki yetkililerin bir araya gelmesi ve mevcut yapıların gözden geçirilerek geliştirilmesi amacıyla Meclisin açılışının 100. Yılı etkinlikleri kapsamında 12 Şubat 2020 tarihinde Ankara’da düzenlenmiştir.