Cilt:20 Sayı:03 (2019)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:20 Sayı:03 (2019) by Author "İftar, Elif Tekin"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı(Ankara Üniversitesi, 2019-09-01) Aydın, Orhan; İftar, Elif Tekin; Rakap, Salih; Eğitim Bilimleri FakültesiÖzel eğitim alanında bilimsel-dayanaklı uygulamalar her geçen gün uzmanlar, araştırmacılar ve uygulamacılar arasında daha fazla dikkate alınan bir konu haline gelmiştir. Bu çalışmada, Horner ve diğerleri tarafından 2005 yılında geliştirilen bilimsel-dayanaklı uygulamaları belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” yönergesinin bilimsel çalışmalar niteliksel göstergeler açısından değerlendirirken nasıl ele alınabileceği, bu göstergeler ışığında “kabul edilebilirlik” ölçütlerini karşılayan çalışmaların nasıl belirlenebileceği ve çalışmalarda etkisi incelenen bir uygulamanın bilimsel-dayanaklı bir uygulama olarak değerlendirilmesi sürecinde ele alınan ölçütlerin neler olabileceği gelişimsel yetersizliği olan bireylere matematik becerileri öğretimi konusunda yayımlanmış çalışmalardan örnekler verilerek açıklamaktır. Çalışmanın sistematik gözden geçirme ve meta analizi yapacak olan araştırmacılara rehberlik edebileceği düşünülmektedir.