Bilişim Hukuku kapsamında hizmet seviyesi sözleşmesi
Abstract
Hizmet seviyesi sözleşmesi, ifa edilecek edimlerin ayrıntılı olarak düzenlendiği, hizmet seviyesi hedeflerinin belirlendiği, ifanın genellikle otomatik olarak ölçüldüğü, sözleşmenin ihlali halinde tarafların sözleşmede kararlaştırdığı yaptırımların uygulama alanı bulduğu, iki tarafa borç yükleyen, ivazlı ve sürekli edimli kendine özgü (sui generis) bir sözleşmedir. Bu çalışmada "Bilişim Hukuku Kapsamında Hizmet Seviyesi Sözleşmesi" farklı açılardan ele alınmış ve üç bölümde incelenmiştir. Birinci bölümde HSS'nin tanımına, unsurlarına, taraflarına yer verilmiştir. Ayrıca HSS'nin kurulması ve şekli incelenmiştir. Son olarak HSS'nin hukuki niteliği inceleme konusu yapılmıştır. İkinci bölümde tarafların borçları ve borca aykırılığın sonuçları incelenmiştir. Tarafların borçları kapsamında hizmet sağlayıcının borçları ve kullanıcının borçları ayrı ayrı ele alınmıştır. Borca aykırılığın sonuçları ise hizmet sağlayıcı ve kullanıcı bakımından ayrı ayrı incelenmiştir. Hizmet sağlayıcı bakımından borca aykırılık kapsamında genel hükümler ve sözleşmede kararlaştırılan yaptırımlar ele alınmıştır. Son olarak, üçüncü bölümde HSS'nin sona erme halleri ve sona ermenin sonuçlarına yer verilmiştir. Sona erme halleri kendiliğinden sona erme ve hukuki işlemle sona erme şeklinde ikiye ayrılarak incelenmiştir. Sona ermenin sonuçları kapsamında sona ermenin genel sonuçları, iade yükümlülüğü ve çerçeve sözleşme ile HSS arasındaki ilişki incelenmiştir.