Alanya ilçesi'ndeki yaygın eğitim etkinlikleri ve katılım
Abstract
Bu araştırma Alanya İlçesi'nde yaşam boyu öğrenme kültürünü destekleyen yaygın eğitim etkinliklerinin ve bu etkinliklere katılım durumunun ne olduğunu belirlemeyi amaçlamıştır. Bu amaç kapsamında, Millî Eğitim Bakanlığı, Alanya Belediyesi, Üniversiteler ve sivil toplum örgütleri tarafından düzenlenen yaygın eğitim etkinliklerinin ve bu etkinliklere katılım durumunun ne olduğu sorularına cevap aranmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada verilerin toplanmasında nitel araştırma yaklaşımının doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma belgelerinden elde edilen istatistiki veriler araştırmanın alt amaçlarına açıklık getirecek biçimde betimsel istatistiğin yüzde ve frekans tekniği kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, öncelikle Alanya Halk Eğitimi Merkezinin en fazla yaygın eğitim hizmeti veren kamu kurumu olduğu görülmüştür. Halk eğitimi merkezinin genel kurslar kapsamında daha çok genç gruplara hizmet verdiği, mesleki ve teknik eğitim kapsamında açılan kurslarda yaş ortalamasının yükseldiği ve okuma yazma kurslarında ileri yaş gruplarındaki okuryazarlık oranı düşse de kurslara katılımın daha düşük oranda olduğu görülmüştür. İlçede üniversiteler tarafından düzenlenen yaygın eğitim faaliyetleri ile ilgili olarak açılan kursların, kurs türleri açısından sınırlı olduğu ve katılımcı sayısının sembolik düzeyde kaldığı tespit edilmiştir. Ayrıca ilçede Alanya Belediyesi, Milli Eğitim Bakanlığı Halk Eğitimi Merkezlerine benzer biçimde yetişkinlere ve çocuklara yönelik kurslar düzenlemektedir. Halk Eğitimi Merkezi katılımcı sayıları ile kıyaslandığında Belediye tarafından ulaşılan hedef kitlenin daha sınırlı sayıda olduğu ancak, kadın katılımcıların oranının Belediye kurslarında daha yüksek olduğu görülmüştür. Son olarak, Alanya İlçesi'nde sistemli eğitim programı düzenleyen tek sivil toplum örgütü Alanya Ticaret ve Sanayi Odası tarafından açılan eğitim programları içinde girişimcilik kursları önemli bir yer tutmaktadır. Bu durum yaşam boyu öğrenme yaklaşımının temel hedefleri ile de örtüşmektedir
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Türkiye’de yabancı gerçek kişilerin taşınmaz ediniminin sınırlandırılması: Antalya ili Alanya ilçesi örneği
ATASOY, Toygun (Yazar); APAYDIN, Ayşen (Tez Danışmanı)Yabancıların mülkiyet hakkı edinimine birçok ülkede eski çağlardan beri kısıtlama ve/veya yasaklama getirildiği görülmektedir. Yabancılara yönelik kısıtlamalar; miktar, nitelik, mekan ve taşınmazın türü bakımından olabildiği ... -
Müstakil Teke (Antalya) Mutasarrıfı Sabur Sami Bey (Draz) Ve Faaliyetleri (24 Ağustos 1914-17 Nisan 1916)
Kısa, Ahmet (Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi, 2020-09-30)Bu çalışmada, 23 Temmuz 1914’te Konya Vilayeti’nden ayrılarak bağımsız mutasarrıflığa dönüştürülen Antalya livasının ilk mutasarrıfı olan Sabur Sami Bey’in görevde bulunduğu (24 Ağustos 1914-17 Nisan 1916) yıllarda yapmış ... -
Alanya Kalesi kazılarında çıkan Avrupa porselenleri
EROL, Özlem (Yazar); BİLİCİ, Z. Kenan (Tez Danışmanı)Alanya Kalesi Kazılarında Çıkan Avrupa Porselenleri? başlıklı Yüksek Lisans tezimiz, Alanya'nın liman kesiminde yer alan Tophâne Mahallesi'nde gerçekleştirilen arkeolojik kazılarda ele geçirilen Avrupa menşeli porselen ...