Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin küresel iklim değişikliği hakkındaki pedagojik alan bilgilerinin karşılaştırılması
Abstract
Bu araştırma kıdemli sosyal bilgiler öğretmenleri ile daha az kıdemi olan yeni göreve başlamış sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel iklim değişikliği konusundaki pedagojik alan bilgilerini karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yönteminin durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılının bahar döneminde iki kıdemli ve iki de az kıdemli öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri konu alan bilgisi testi, yarı yapılandırılmış görüşme ve ders planları aracılığı ile elde edilmiştir. Toplanan veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel iklim değişikliği konu alan bilgisi hakkında tüm katılımcı öğretmenlerde yoğunluğu farklı olsa da belli başlı kavram yanılgıları olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin konu alan bilgisi testinde en zorlandığı konunun sera etkisi olduğu söylenebilir. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerinin farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.