Oyun ve oyuncağın pedagojik işlevleri
Abstract
Bu araştırma, çocuğun eğitiminde oyun ve oyuncağın pedagojik işlevlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan bir çalışmadır. Bu bağlamda oyun ve oyuncağın çocuğun dil gelişimine, sosyal kuralları benimsenmesi ve öğrenmesine, öfkesini kontrol etmesine, fiziksel becerilerin gelişimine, mesleki tutumların gelişmesine ve öğrenme ile akademik başarısına etkisi incelenmiştir. Sonuçta, oyun ve oyuncağın çocuğun gelişiminde ve eğitiminde oynadığı pedagojik işleve ilişkin farkındalık oluşturulması, çocuğun oyun oynaması için fırsatlar sunulması açısından araştırmanın önemli rol üstleneceği düşünülmektedir. Araştırmada belgesel tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda konuyla ilgili makaleler, kitaplar, dergiler, araştırma raporları taranarak veriler toplanmıştır. Toplanan verilerin betimsel analizi yapılarak araştırma sorularına cevap aranmıştır. Araştırma kapsamında, yapılan incelemeler ve elde edilen bulgular, oyun ve oyuncağın çocuğun dil gelişiminin desteklenmesine, sosyal kuralların benimsenmesi ve öğrenmesine, öfkesini kontrol etmesine, fiziksel becerilerin gelişimine, mesleki tutumların gelişmesine, öğrenme ile akademik başarısında olumlu pedagojik işlevinin olduğunu göstermektedir.