Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Besime Pınar
dc.contributor.authorFerchıchı, Takoua
dc.date.accessioned2023-03-20T12:40:07Z
dc.date.available2023-03-20T12:40:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/87836
dc.description.abstractBu araştırma, Tunuslu sivil toplum kuruluşlarının (STK) Facebook gibi sosyal medya platformlarını diyalojik bir iletişim aracı olarak nasıl kullandıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, Tunuslu STK'ların 100 Facebook sayfasının içeriğini analiz ederek bu platformları diyalojik bir iletişim aracı olarak nasıl kullandıklarına dair fikir edinmektir. Bu sayfaların içeriğini analiz etmek için Kent ve Taylor'ın (2002) diyalojik halkla ilişkiler teorisi uygulanmıştır. Analiz, Tunuslu kâr amacı gütmeyen kuruluşların sosyal medyayı giderek daha fazla kullandığını, ancak kullanımlarında farklılıklar olduğunu göstermektedir. Bu araştırma, bu STK'ların sosyal medyanın diyalog potansiyelinden tam olarak faydalanmadığını göstermektedir. Bu çalışma, sosyal medyanın kuruluşlar tarafından diyalojik bir iletişim aracı olarak nasıl kullanılabileceğini araştırarak iletişim çalışmaları, diyalojik halkla ilişkiler ve STK pazarlaması alanlarına katkıda bulunmaktadır. Ayrıca bu araştırma, sosyal medyayı diyalojik bir iletişim aracı olarak kullanmayı araştıran diğer kuruluşlar için de bir çerçeve sunmaktadır. Sonuç olarak bu araştırma, sosyal medyanın halkın katılımını gerektiren kuruluşlar için diyalojik bir iletişim aracı olarak hizmet etme potansiyelini vurgulamaktadır.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectfacebooktr_TR
dc.subjecttunustr_TR
dc.subjectdiyolojik teoritr_TR
dc.titleApplication of social media as a communication strategy: A case study of Tunisia's charitable organizationstr_TR
dc.title.alternativeSosyal medyanın bı̇r ı̇letı̇şı̇m stratejı̇sı̇ olarak uygulanması: Tunus'takı̇ sı̇vı̇l toplum kuruluşları üzerı̇ne bı̇r vaka çalışmasıtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentOthertr_TR
dc.description.ozetThis research aims to investigate how Tunisian non-governmental organizations (NGOs) utilize social media platforms, such as Facebook, as a dialogic communication tool. The purpose of this research is to analyze the content of 100 Facebook pages of Tunisian NGOs to gain insight into their use of these platforms as a dialogic communication tool. To analyze the content of these pages, Kent and Taylor's (2002) dialogic public relations theory was applied. The results of this analysis suggest that Tunisian nonprofits are increasingly using social media, though there are variations in their use. This research contributes to the fields of communication studies, dialogic public relations, and nonprofit marketing by exploring how social media can be employed as a dialogic communication tool by organizations. Furthermore, this research presents a framework for other organizations to use when exploring their use of social media as a dialogic communication tool. In conclusion, this research highlights the potential of social media to serve as a dialogic communication tool for organizations that require public engagement.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster