Application of social media as a communication strategy: A case study of Tunisia's charitable organizations
Özet
Bu araştırma, Tunuslu sivil toplum kuruluşlarının (STK) Facebook gibi sosyal medya platformlarını diyalojik bir iletişim aracı olarak nasıl kullandıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, Tunuslu STK'ların 100 Facebook sayfasının içeriğini analiz ederek bu platformları diyalojik bir iletişim aracı olarak nasıl kullandıklarına dair fikir edinmektir. Bu sayfaların içeriğini analiz etmek için Kent ve Taylor'ın (2002) diyalojik halkla ilişkiler teorisi uygulanmıştır. Analiz, Tunuslu kâr amacı gütmeyen kuruluşların sosyal medyayı giderek daha fazla kullandığını, ancak kullanımlarında farklılıklar olduğunu göstermektedir. Bu araştırma, bu STK'ların sosyal medyanın diyalog potansiyelinden tam olarak faydalanmadığını göstermektedir. Bu çalışma, sosyal medyanın kuruluşlar tarafından diyalojik bir iletişim aracı olarak nasıl kullanılabileceğini araştırarak iletişim çalışmaları, diyalojik halkla ilişkiler ve STK pazarlaması alanlarına katkıda bulunmaktadır. Ayrıca bu araştırma, sosyal medyayı diyalojik bir iletişim aracı olarak kullanmayı araştıran diğer kuruluşlar için de bir çerçeve sunmaktadır. Sonuç olarak bu araştırma, sosyal medyanın halkın katılımını gerektiren kuruluşlar için diyalojik bir iletişim aracı olarak hizmet etme potansiyelini vurgulamaktadır.