Yeni medya içeriklerinin üniversite gençliğinin dini değerleri üzerindeki yansımaları
Özet
Bu araştırma hayatımızda merkezi bir konuma yerleşmiş yeni medya araçlarının dini değerler üzerindeki etkisini, derinlemesine görüşmeler yapılan 18-25 yaş aralığında 18 üniversite öğrencisi üzerinden incelemeye çalışmaktadır. Araştırmada yöntem olarak nitel yöntem tercih edilmiş olmakla beraber fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Maksimum çeşitlilik örneklemesine uygun olarak farklı şehirlerden, farklı üniversitelerden ve farklı alanlardan oluşturulan çalışma grubu, zaman zaman kartopu tekniğinden faydalanılarak oluşturulmuştur. Elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışmanın neticesinde üniversite gençliğinin yeni medya araçları ile dini değerleri arasındaki ilişkinin mahiyeti ortaya konmuş. Gençliğin yeni medya araçlarında dini değerlerini nasıl ve ne şekilde yaşadıkları çalışma grubu üzerinde incelenmiştir.