Güncel Gönderiler

  • SIFAT SIRALAMALARI ÜZERİNDE YENİ BİR KISITLAMA 

    Bayırlı, İsa Kerem (Ankara Üniversitesi, 2022)
    Bu yazıda sıfat sıralamaları ile ilgili yeni bir genelleme ortaya atılmakta ve bu genellemenin Son-üstü-Son Kısıtı tarafından açıklanabileği gösterilmektedir. Yazıda ilk olarak Son-üstü-Son Kısıtı betimlenmekte ve bu kısıtın ...
  • PRESERVICE ENGLISH TEACHERS’ ATTITUDES AND BELIEFS ABOUT LEARNING AND TEACHING PRONUNCIATION 

    Uzun, Tarık (Ankara Üniversitesi, 2022)
    Dil öğretmenlerinin, öğretimin çeşitli yönleriyle ilgili birçok tutum ve inanışı öğretmen eğitimi sırasında şekillenmektedir. Bu nedenle, İngilizce öğretmen adaylarının belirli alanlardaki bakış açılarının incelendiği ...
  • TÜRKÇE GÜNDELİK SÖYLEMDE KONUŞMANIN İLKELERİNE UYMAMA: İLKELERİ DELME 

    Ercan, Gülsüm Songül (Ankara Üniversitesi, 2022)
    Kişilerarası iletişimdeki dil kullanımında bağlamın etkisini inceleyen Edimbilim kapsamındaki İşbirliği İlkesi’ne göre, konuşucuların konuşmanın ilkeleri olarak adlandırılan Nitelik, Nicelik, Bağıntı ve Biçim ilkelerine ...
  • TELEVİZYON HABERLERİNDE HAVA OLAYLARI VE ETKİLERİ: METİN YAPISI VE ALTDİL 

    Güven, Mine (Ankara Üniversitesi, 2022)
    Bu çalışmada, hava koşullarının insan yaşamı ve fiziksel ortam üzerindeki etkilerini konu alan TV haber metinleri, konuya özgü bir altdil oluşup oluşmadığının belirlenmesi amacıyla nitel yöntemle çözümlenmiş olup metinlerin ...
  • LİSANSÜSTÜ TEZLERİN YÖNTEM BÖLÜMLERİNDE TUTARLILIK İLİŞKİLERİ 

    Tekin, Sibel Çapan (Ankara Üniversitesi, 2022)
    Bilimsel metinlerin yöntem bölümleri, yazarın iletişimsel amaçları doğrultusunda çalışmanın aşamalarına ilişkin ayrıntılı açıklamaları içermesi ve bulguların geçerliliği konusunda okuyucuyu ikna etmesi açısından önem ...
  • KIRGIZ ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENME KAYGILARI 

    Kara, Kürşad (Ankara Üniversitesi, 2022)
    Bu çalışmanın amacı, Kırgızistan/Bişkek Türkiye Türkçesi Eğitim ve Öğretim Merkezinde (TTÖMER) öğrenim gören Kırgız öğrencilerin Türkçe öğrenme kaygı düzeylerinin belirlenmesi ve söz konusu kaygı düzeyinin alt boyutları ...