Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArıcan, Hasan Özge Baydar
dc.date.accessioned2022-12-13T07:31:27Z
dc.date.available2022-12-13T07:31:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33689/spormetre.945404tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/85983
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin oyun ve fiziksel aktivite kavramlarına ilişkin algılarını metafor analizi yoluyla incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören 65 kız ve 47 erkek toplam 112 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin oyun ve fiziksel aktivite kavramlarına ilişkin algılarını ortaya koymak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan metafor analiz formu ile araştırma verileri elde edilmiştir. Bu form aracılığıyla öğrencilerden “Fiziksel aktivite … gibidir; benzer. Çünkü …”, “Oyun…gibidir/benzer. Çünkü …” ifadelerini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji (olgu bilim) yönteminden faydalanılmış ve veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Verilerin analiziyle spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören katılımcılardan elde edilen “oyun” kavramı metafor kategorileri sırasıyla eğitim-öğretim aracı (17), duygusal alan (15), sağlık kaynağı (11), ihtiyaç (11), rahatlama/gevşeme (9), eğlence (8), sosyal iletişim/etkileşim (5), sanatsal faaliyet (4), dijital (4), teknoloji (4), hareketli/eğitsel (3) kategorisidir. “Fiziksel aktivite” kavramına yönelik ortaya çıkan metafor kategorileri ise, ihtiyaç (17), yaşam kaynağı (13), duygular (12), eğlence (9), sağlık kaynağı (8), rahatlama (7), sosyal çevre (6), eğitici/faydalı (4), sosyal iletişim/etkileşim (3), değer (2) kategorileridir. Sonuç olarak, öğrencilerin oyun ve fiziksel aktivite kavramlarına yönelik metaforik algıları incelendiğinde; öğrencilerin “oyun” kavramına ilişkin çoğunlukla eğitim- öğretim aracı, fiziksel aktivite” kavramına yönelik ise ihtiyaç kaynağı kategorisine ulaşılmıştır. Ek olarak “oyun” kavramına ilişkin oluşturulan dijital ve teknoloji kategorilerine ilişkin ortaya çıkan metaforlar da teknolojinin ilerlemesiyle kavramsal olarak oyunun genişlemesini ifade etmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherAnkara Üniversitesitr_TR
dc.relation.isversionof10.33689/spormetre.945404tr_TR
dc.subjectFiziksel aktivite, oyun, üniversite öğrencisi, algı, metafor.tr_TR
dc.titleÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN OYUN VE FİZİKSEL AKTİVİTE KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spormetre Dergistr_TR
dc.contributor.departmentOthertr_TR
dc.identifier.volume19tr_TR
dc.identifier.issue4tr_TR
dc.identifier.startpage170tr_TR
dc.identifier.endpage183tr_TR
dc.relation.publicationcategoryGazete Makalesi - Ulusaltr_TR
dc.identifier.issn/e-issn1304-284X
dc.contributor.facultyOthertr_TR
dc.description.indexTrdizintr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster