Devlet konservatuvarlarında kuramsal sanat eğitimi derslerinin değerlendirilmesi 'Ankara ili örneği'
Özet
Bu araştırma, Ankara ilindeki batı müziği eğitimi veren devlet konservatuvarlarındaki kuramsal sanat derslerini inceleyerek, eksiklikleri tespit etmeyi ve ders önerileri getirmeyi amaçlayarak hazırlanmıştır. Bu amaçla devlet konservatuvarları öğretim elemanları ile kuramsal derslerin programdaki yeri ve yeterliliği ile ilgili olarak görüşmeler yapılmış, kuramsal derslerin yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Ancak görüşülen öğretim elemanları, konservatuvar ders programlarını hazırlarken, Bologna Süreci nedeniyle bağımsız olamadıkları için eksikliği tespit edilen ve ihtiyaç duyulan kuramsal dersler programa dahil edemediklerini dile getirmişlerdir. Bu bağlamda da Bologna Süreci üyeliği, konservatuvarların ders programlarında kuramsal derslerin oranına sınırlılık getirmektedir. Batı müziği eğitimi veren konservatuvarların ders programlarını incelerken, sanatçı adaylarının kültürel ve entelektüel bilgi birikimini güçlendirmeye ve iyileştirmeye yönelik olan kuramsal dersler incelenmiştir. Solfej, armoni, form bilgisi gibi mesleki ve teknik bilgileri destekleyen dersler incelemeye alınmamış, müzik tarihi, sanat tarihi, sanat sosyolojisi, sanat felsefesi gibi kuramsal dersler incelemeye alınmış ve eksikliği görülen dersler ile ilgili ders önerisi getirilmiştir.