Telif eseri olarak video oyunları ve video oyunu unsurları
Özet
Herhangi biri ve herhangi bir şey olabilmek, hayal bile edilemeyen yerlere gitmek, hiç var olmamış diyarlarda dolaşmak, ulaşılmazın ötesinde bir zenginlik ve güç elde etmek, tarihi bir olayı kahraman ya da seyirci olarak yaşamak; tüm bunlar günümüz dünyasında oyunculara sunulan çok çeşitli video oyunları ile mümkün. Video oyunları, birçok açıdan fikri mülkiyet korumasına tabidir. Telif hakkı koruması söz konusu olduğunda, telif eseri olarak video oyunlarının karmaşık yapısı, telif hakkıyla korunan eser kavramına ilişkin birçok soruyu gündeme getirmektedir. Çalışmamız, Türk, Avrupa Birliği ve Amerikan hukukunda telif eseri olarak video oyunları ve video oyunu unsurlarına odaklanmaktadır. Tezin ilk bölümü, video oyunlarını tanım, tarihçe, türler, platformlar, unsurlar ve video oyunlarının fikri mülkiyet korumasına genel bir bakış açısından anlamaya odaklanmaktadır. İkinci bölümde, ilgili uluslararası anlaşmalarla birlikte Türk, Avrupa Birliği ve Amerikan hukukunda telif hakkı ve telif eseri kapsamı açıklanmaktadır. Üçüncü ve son bölümde, bağımsız video oyunu unsurlarının ve bir bütün olarak video oyunlarının telif eseri niteliğinin detaylı değerlendirilmesi yapılmaktadır.