İtalyan edebiyatı ve öte dünyaya yolculuk (X.-XIV. yüzyıllar)
Özet
İtalyan Edebiyatında Öte Dünyaya Yolculuk (X.-XIV. Yüzyıllar) başlıklı bu tez çalışmasında, Bonvesin da la Riva, Uguccione da Lodi, Giacomino da Verona, Ugo d'Alvernia ve Brunetto Latini'nin öte dünya anlatıları, diğer bir deyişle cennet, araf ve cehenneme yaptıkları yolculukların anlatıları incelenmiştir. Bu tez çalışmasında ele alınan yazarların-şairlerin inançları doğrultusunda edebiyat anlayışlarına bir yön verdikleri ve inançlarını sanatlarının bir esinleyicisi olarak gördükleri söylenebilir. Ortaçağ'da özellikle İtalyan edebiyatı, öte dünyaya yolculuk anlatılarının, başka bir ifade ile görü edebiyatının en önemli örneklerini bizlere sunar. Tez çalışması temelde üç ana bölümden oluşur: bu bölümler sırasıyla, 1) Batı'da ve Doğu'da Öte Dünyaya Yolculuk Konusunun Yansımaları ve İlk Örnekler, 2) Ortaçağ İtalyan Edebiyatı, Ölüm ve Din İlişkisi ve 3) İtalyan Edebiyatında Öte Dünyaya Yolculuk Kavramı (X.-XIV. Yüzyıllar) başlıklarını taşır. Çalışmamızın I. Bölümü Batı'da ve Doğu'da Öte Dünyaya Yolculuk Konusunun Yansımaları ve İlk Örnekler başlığını taşır. Tezin II. Bölümü Ortaçağ İtalyan Edebiyatı, Ölüm ve Din İlişkisi başlığını taşır, dört ayrı alt başlık içerir: 1) Ortaçağ İtalyan Edebiyatına Genel Bir Bakış, 2) Ortaçağ'da Din Algısı ve Din-Edebiyat İlişkisi, 3) Ortaçağ'da Ölüm Algısı, 4) Ortaçağ İtalyan Düşünce Yapısı: Agostino, Bonaventura ve Tommaso Örnekleri. Çalışmanın son bölümü olan III. Bölüm, İtalyan Edebiyatında Öte Dünyaya Yolculuk Kavramı (X.-XIV. Yüzyıllar) başlığını taşır ve kendi içerisinde iki ayrı alt bölüme ayrılır: Öte Dünyaya Yolculuk Anlatıları: Kökenler, Kavramlar ve İtalyan Edebiyatında Öte Dünyaya Yolculuk Örnekleri (X.-XIV. Yüzyıllar). Bu bölümde öte dünyaya ilişkin temel kavram ve öğeler incelenmiş, Bonvesin da la Riva, Uguccione da Lodi, Giacomino da Verona, Ugo D'Alvernia ve Brunetto Latini'nin eserlerinde söz konusu öğelerin nasıl işlendiği üzerinde durulmuştur. Öte dünyaya yolculuk konusunun, çalışmada ele alınan yazarların-şairlerin eserlerinin ana öğesini oluşturduğu düşüncesinden yola çıkılarak, edebiyat alanına yansımaları irdelenmiştir.