İşletme simülasyonlarıyla desteklenen işbirliğine dayalı muhasebe eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi
Özet
Bu araştırmanın amacı; işletme simülasyonlarıyla desteklenen işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin muhasebe eğitimi alan öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisini araştırmaktır. Bu bağlamda araştırma kapsamında açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz döneminde (16 hafta boyunca) Ahi Evran Üniversitesi Mucur Meslek Yüksekokulu'nda İşletme Yönetimi ve Kooperatifçilik programlarında okutulan Bilgisayarlı Muhasebe 1 dersini alan 48 öğrenci ile beraber yürütülmüştür. Araştırma kapsamında İşletme Yönetimi Programında kayıtlı olan 24 öğrenci deney grubunu, Kooperatifçilik programında kayıtlı olan 24 öğrenci ise kontrol grubunu oluşturmuşlardır. Deney grubunda dersler araştırmacı tarafından tasarlanan işletme simülasyonlarıyla desteklenen işbirliğine dayalı öğrenme yöntemiyle işlenmiş iken; kontrol grubunda ise dersler geleneksel anlatım temelli olarak işlenmiştir. Araştırmamızın bağımsız değişkenleri olan işletme simülasyonlarıyla desteklenen işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ve geleneksel anlatım temelli öğretim yönteminin; bağımlı değişkenler olan akademik başarı ve öğrenci motivasyonuna etkisi sınanmıştır. Araştırma sonucunda, işletme simülasyonlarıyla desteklenen işbirliğine dayalı öğrenme yöntemiyle eğitim alan deney grubunun akademik başarıları, geleneksel anlatım temelli olarak eğitim alan kontrol grubundaki öğrencilerden daha yüksek gerçekleşmiş ve bu fark istatistiki açıdan anlamlı bulunmuştur. Yapılan uygulamalar, her iki grubun motive olmalarını sağlamış ancak gruplar arasında motivasyon puanları açısından anlamlı fark oluşturmamıştır. Son olarak; her iki gruptaki öğrencilerin büyük çoğunluğu, çalıştıkları öğrenme ortamını iyi olarak nitelemiş ve aldıkları eğitimden memnun kaldıklarını ifade etmişlerdir.